wojtekcichy Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 (edytowane) witam!kupilem 2 tygodnie temu opla vivaro 1.9di(niewiem czy 80 czy 100 koni) z uszkodzonymi wtryskwaczami,auto odpalalo ale nieziemsko dymilo na jasno szary kolor na biegu jalowym i na czarno podczas jazdy.po przejechaniu okolo 100 km zjechalem na stacje zatankowac ale okazalo sie ze poza paliwem auto spala olej i plyn chlodzacy.zamknelem maske i po przekreceniu kluczyka zaswiecily sie 3 kontrolki-stop,kontrolka z kluczem i kontrolka silnika.oczywiscie silnik nie odpalil.ze wzgledu ze jestem troche przepracowalem jako mechanik postanowilem zmienic silnik na inny z malym przebiegiem.po konsultacji z mechanikiem z opla kupilem silniczek z vivaro 1.9 dci w ktorego sklad wchodzily:wtryski,swiece,pompa hd,pompa vacum i czujniki:walka rozrzadu,na listwie wtryskowej,cisnienia oleju,poziomu oleju i jeszcze jakis chyba zawor od paliwa,ogolnie caly silnik bez kola zamachowego i kolektorow.teoretycznie silniki sa takie same,w praktyce tez nie zauwazylem roznicy.przelozylem kolektory,zmienilem pasek rozrzadu z napinaczem i pompa wody,do turbiny postanowilem kupic zestaw naprawczy bo z intercoolera wylalem okolo 1,5 litra oleju,zlozylem silnk do kupy i zainstalowalem go w aucie,zalalem olej,wode(przejsciowo zeby przeplukala uklad i zastapi ja niebawem plyn),podpielem kable,ktore podczas demontarzu starego silnika podpisywalem.zalozylem nowe filtry-paliwa,powietrza i oleju, z trzesacymi sie rekoma przekrecilem kluczyk na zaplon i pojawily sie kontrolka stop i silnika.sprawdzilem kable dla pewnosci odlaczylem aku i pokolei zdejmowalem wtyczki i sprawdzalem ich stan, ale nic sie nie zmienilo.odpalilem auto i wydaje mi sie ze silnik pracuje normalnie,tylko wolno reaguje na pedal gazu.podmienilem wszystkie czujniki ze starego silnika ,nawet pompe wtryskowa i kontrolka stop nadal swieci a z symbol silnika nadal mryga,kupilem jakis czas temu interface elm 327 ale niepotrafi odczytac bledow z ecu .pewien jestem ze rozrzad jest dobrze ustawiony,zastanawia mnie pompa vacum bo wydaje mi sie ze wyje.dodam jescze ze przed zatarciem sie starego silnika lampki nie swiecily. moje pytania brzmia: 1 czy silnik 1.9 di i 1.9 dci sa identyczne? 2 czy pompa vacum nagrzewa sie do stopnia ze moze poparzyc? 3 skad auto wie ile jedzie?(moje nie wie)gdzie jest czujnik od pomiaru predkosci w 6-o stopniowej skrzyni manualnej?kiedy niebylo silnika obmacalem ja cala i nie znalazle ani otworu ani sensora.jest tylko wlacznik wstecznych swiatel 4 od czego jest wtyczka w okolicy plecionki tlumika? wychodzi z kablem od masy skrzyni i wisi nad tylna czescia obudowy skrzyni biegow nad sprzeglem 5 mam 6v na swiecach podczas wylaczonego zaplonu i 12 w momencie kiedy powinny grzac czy to normalne?przez 4 dni nie rozladowalo aku 6 kiedy sie wlacza podgrzewanie cieczy chlodzacej silnika? bede walczyl z tym autem jeszcze do piatku,jesli nie ogarne to do elektryka chyba oddam.bede wdzieczny za jakakolwiek sugestie wskazowke dzis po poludniu podjechalem do elektryka,okazalo sie ze komp sie zawiesil...ne pytajcie jak bo nie sadzilem ze cos takiego jest mozliwe w aucie.skaner znalazl 26 blendow i ogolne uszkodzenie ecu,po kasowaniu bledow wyskoczyl tylko blad zaworu podcsnenia turbiny,ale kontrolk pogasly. 1.silniki 1.9di i 1.9dci sa identyczne poza listwa(szyna) wtryskowa,ta sama pompa hd i wtryski, 2.pompa vacum nagrzewa sie do dosyc wysokiej teperatury 3.auto z 5-o biegowa skrzynia ma czujnik w okolicy mechanizmu roznicowego,z 6-o biegowa skrzynia predkosciomierz jest zsynchronizowany z abs-em 4.ta wtyczke przy 5-o stopniowej skrzyni podpina sie do czujnika predkosci lub jak ktos woli tacho 5.swiece po przekreceniu na zaplon dostaja 12v przez kilka sekund w zaleznosci od teperatury otoczenia i po uruchomieniu silnika dostaja 6v na pewien czas,6v wyskakuje tez podczas chamowania silnikiem i wypalania filtra dpf 6.wlacza sie przy napieciu minimum 13v, w zaleznosci od ustawien w ecu dogrzewanie polega na odpaleniu 1,2,3 lub 4 swiec. na uzyskanie odpowiedzi na pytania poswiecilem lacznie jakies 9 nocy i mam nadzieje ze komus sie to przyda,polecam tez zakup narzedzia diagnostycznego op-com,koszt 22£ a zaoszczedzi duzo czasu i pieniedzy przy tej marce auta Edytowane 5 Listopada 2011 przez wojtekcichy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45975-zmiana-silnika-z-di-na-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość morgen2903 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 witam cie kolego przeczytalem twojego posta i zaciekawil mnie temat interkoler i turbina mam vivaro 2,5 dti i kedys odkrecilem przewody od interkolera i zauwazylem ze sa zawilgocone dotknąłem do srodka palcem i okazalo sie ze jest to olej nie wiem czy jest to normalne czy tez nie prosze o jakas odpowiedz w tej sprawie z gory dzieki chcialem jeszcze zapytac bo bylem ostatnio na kompie i wykazalo mi ze mam spalone wszystkie swiece chcialbym je wymienic czy jest to mozliwe ze moge to zrobic sam bo slyszalem ze do wykręcania jest potrzebny specjalny klucz jesli moge zrobic to sam to prosze o jakies porady ktore mogly by mi pomóc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45975-zmiana-silnika-z-di-na-dti/#findComment-423271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 nie martw sie delikatnym zawilgoceniem,to normalne nawet w nowym aucie.nie mam pojecia jak jest w 2.5 tdi ale w 1.9 made in renault pierwsza swieca od paska rozrzadu to poprostu rzeznia,80% ze sie urwie,reszta lekko idzie,polecam swiece boscha bo championa to porazka.u siebie odkrecalem je oczkowym gientym,zaleca sie wykrecac na zimnym silniku zeby gwintu nie uszkodzic,jesli juz dopasujesz klucz to najlepiej bylo by gdybys luzowal je stukajac delikatnie mlotkiem w klucz,mniejsze ryzyko urwania niz jak sie ciagnie na sile   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45975-zmiana-silnika-z-di-na-dti/#findComment-423284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość morgen2903 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 (edytowane) nie martw sie delikatnym zawilgoceniem,to normalne nawet w nowym aucie.nie mam pojecia jak jest w 2.5 tdi ale w 1.9 made in renault pierwsza swieca od paska rozrzadu to poprostu rzeznia,80% ze sie urwie,reszta lekko idzie,polecam swiece boscha bo championa to porazka.u siebie odkrecilem je oczkowym giętym,zaleca sie wkrecac na zimnym silniku zeby gwintu nie uszkodzic,jesli juz dopasujesz klucz to najlepiej byłoby gdybys luzowal je stukajac delikatnie mlotkiem w klucz,mniejsze ryzyko urwania niz jak sie ciagnie na sile dziekuje ci kolego za twoje porady bardzo mi sie przydaly napewno jeszcze bede chcial skorzystac z twojej wiedzy nie raz bo jak napisalem kiedys ze znasz sie na rzeczy jestem twoim fanem na razie !!!!!!!!!!!! Edytowane 23 Stycznia 2012 przez morgen2903   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45975-zmiana-silnika-z-di-na-dti/#findComment-423682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.