Skocz do zawartości

Problem Z Zapalaniem X20DTL Rano


Rekomendowane odpowiedzi

Zaparkuj autko tyłem do góry i zobacz jak po dłuższym postoju zapali.

 

Na dzień dzisiejszy załadowałem się na krawężnik.. Jutro podam wyniki..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408239
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, u mnie ten problem pojawia się jesienią, gdy temperatura spada do kilku stopni i jest problem z pierwszym odpaleniem po nocy. Myślałem, że może spowodowane jest to cofaniem się paliwa. Ale ten problem byłby także latem, ale wtedy auto nie odpalane nawet przez 2 tygodnie pali na dotyk. Wyczytałem gdzieś, że przyczyną mogą być przepalone bezpieczniki odpowiadające za podgrzewanie filtru paliwa. Skrzynka z tymi bezpiecznikami znajduje się pod maską. Sprawdź to - może tu tkwi przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408277
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Zgodnie z zaleceniem hadzii'iego123 wjechałem tyłkiem wyżej; tj. na krawężnik! Rezultat- HURAA! Zapalił od pierwszego bez zająknięcia! Co do przyczyny, czyli zapowietrzania się gdzieś, to sprawa jest chyba jasna?! W pierwszej kolejności dopadne chyba 2 zaworki zwrotne, które mam na przewodach paliwowych..

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408296
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie ten problem pojawia się jesienią, gdy temperatura spada do kilku stopni i jest problem z pierwszym odpaleniem po nocy. Myślałem, że może spowodowane jest to cofaniem się paliwa. Ale ten problem byłby także latem, ale wtedy auto nie odpalane nawet przez 2 tygodnie pali na dotyk. Wyczytałem gdzieś, że przyczyną mogą być przepalone bezpieczniki odpowiadające za podgrzewanie filtru paliwa. Skrzynka z tymi bezpiecznikami znajduje się pod maską. Sprawdź to - może tu tkwi przyczyna.

 

Dzięki za sugestię.. To takżę spradzę..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408297
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię.. To takżę spradzę..

 

Witam!

 

Na układzie paliwowym mam 2 zaworki.. Oba były zaizolowane taką materiałową taśmą jak na Zaworki.jpg Oba zaworki różnią się swoją budową(zaworek1.jpg i zaworek2.jpg). Oba są suche, brak korozji.. Na 2 pozostałych załącznikach są rurki, które z zew. są jednak podrdzewiałe, albo mają jakiś taki dziwny nalot..

 

Czy któryś z nich jest oryginalnie zakładany przez Opla? I czy żeby poznać odpowiednie fi trzeba zdjąc, aby pomierzyć, czy dla tego silnika jest ustalone jakieś odgórnie?

 

Pozdrawiam, HDTeam!

post-22873-0-59726700-1318002522_thumb.jpg

post-22873-0-43808500-1318002527_thumb.jpg

post-22873-0-63481100-1318002531_thumb.jpg

post-22873-0-54697600-1318002535_thumb.jpg

post-22873-0-99381100-1318002538_thumb.jpg

Edytowane przez HDTeam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408348
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny zawór zwrotny zamontowany jest w pompie wtryskowej na przewodzie powrotnym z pompy (lewy przewód, większy łeb śruby).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408371
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Wywal te zawory w jasną ch...ę. Układ stanie się przejrzysty i łatwiej będzie diagnozować jego niesprawności.

Do wymiany filtra paliwa (jeśli już się nauczysz procedury) tez nie potrzeba żadnych, dodatkowych zaworów zwrotnych.

Sprawny układ ich nie potrzebuje, bo jak kolega pisał, już jeden posiada i to w zupełności wystarczy.

W astrach układ paliwowy nie jest tak długi jak w amerykańskich pickupach, więc nie ma żadnej potrzeby by montować dodatkową pompę przed pompą wtryskową.

Na Twoim miejscu szybko sprawdził bym szczelność trawersów - szybko bo może zaciągać Ci olej, który będzie uszkadzał pompę. Co i jak było już napisane kilka dni temu - tematów tez jest sporo o tym.

Poniżej link do usterek, które wpływają na uruchamianie silnika:

http://forum.opel24.com/topic/12941-Y20DTH-sporadyczny-problem-z-uruchamianiem-silnika/

Edytowane przez Mariusz_760301

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-408412
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

Ogólnie problem odpalania u mnie się trochę uspokoił, aczkwolwiek udało mi się wyczuć pewnien moment, w którym lekko dodaję gazu i nawet po 12 godz. odpala 'od pierwszego'.. Rozwiązanie to może nie jest idealne, bo do momentu pojawienia się problemu palił pięknie bez dotykania czegokolwiek!

 

Ponadto dobrałem się do zbiornika paliwa; wyciągnąłem cały ten smok wraz z sitkiem. Na sitku było odrobinę tej parafiny, ale ta znikoma ilość na pewno nie miała wpływy na odpalanie..

 

Na bardziej inwazyjne badania i szukanie dziury w cały narazie nie ma środków, wieć musi być jak jest..

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-410862
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Witam!

 

Ogólnie problem odpalania u mnie się trochę uspokoił, aczkwolwiek udało mi się wyczuć pewnien moment, w którym lekko dodaję gazu i nawet po 12 godz. odpala 'od pierwszego'.. Rozwiązanie to może nie jest idealne, bo do momentu pojawienia się problemu palił pięknie bez dotykania czegokolwiek!

 

Ponadto dobrałem się do zbiornika paliwa; wyciągnąłem cały ten smok wraz z sitkiem. Na sitku było odrobinę tej parafiny, ale ta znikoma ilość na pewno nie miała wpływy na odpalanie..

 

Na bardziej inwazyjne badania i szukanie dziury w cały narazie nie ma środków, wieć musi być jak jest..

 

Pozdrawiam, HDTeam!

Nie zostawiaj tak tych trawersów - uszkodzą Ci pompę i będzie 2000 zł do tyłu. Ich wymiana to coś koło 200 zł więc trzeba to zrobić - nie ma na co czekać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46164-problem-z-zapalaniem-x20dtl-rano/page/2/#findComment-410961
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności