Skocz do zawartości

bujanie na boki tyłem


Gość popencjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Temat poruszany był już wcześniej, lecz nie do końca wyjaśniony. Sprawdzałem dokładnie wszystkie elementy zawieszenia w Oplu Signum (2006, 1.9 cdti 150KM) i nie ma się do czego przyczepić. Nic nie puka, nic nie stuka, zbieżność jest wzorcowa, opony nowe, ciśnienie ok. Jak wyjadę autem na drogę to zarzuca tyłem auta. Dodatkowo podczas jazdy po nierównościach, kierownica przy pochyle (nawet niewielkim) sama skręca (reaguje skrętem w odwrotną stronę do pochyłu kabiny). Najlepszym sposobem prowadzenia auta jest trzymanie kierownicy oburącz z łokciami opartymi o drzwi i podłokietnik. Nie jest to bardzo wygodne i bezpieczne. Wiem, że tak być nie powinno. Jeżdżę również Astrą GTC i Ona pomimo iż ma inne zawieszenie (felgi 18’’ i szerokie opony) – prowadzi się wyśmienicie na nierównościach i koleinach. Jedyne co mnie zastanawia w Signum, to fakt iż tuleje na tzw. bananach mają inny wygląd niż te na nowym elemencie który oglądałem w sklepie. Jak zapytałem dlaczego tak jest, powiedziano mi, że może istnieje kilka rodzajów tego typu tulei do tego auta. Nie daje mi to spokoju. Czy rzeczywiście są różne typy tulei na „bananach” w signum? Auto jest ze zwykłym zawieszeniem i oglądana część była dokładnie dedykowana do tego auta. Może te które mam, mają inną twardość gumy i to powoduje występowanie bujania tyłem? Jeszcze jedno pytanie do Znawców marki której jestem wierny od lat: czy można zrobić coś z czułością wspomagania w Signum? Mam wrażenie, że wraz z prędkością powinno być coraz słabsze. U mnie jest bardzo czułe i podczas dużych prędkości, trzeba uważać. W Astrze GTC kierownica przy dużych prędkościach „twardnieje” i wtedy wiem że to ja prowadzę auto a nie ono mnie.

Jeśli ktoś już spotkał się z takimi przypadłościami to proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Gość popencjusz

Witam.

Problm rozwiązany. Niestety ustąpił po wymianie wszystkich elementów. Ustała głośna praca zawieszenia. Ja bym stawiał na te słynne banany. Nie było widać luzów ale zazwyczaj takie luzy określa się na oko. Co innego w trasie pod obciążeniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności