Skocz do zawartości

tylny most opel omega


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie jechałem ostatnio po auto-banie rozpędziłem się tak do 200 zwolniłem bo ktoś wyprzedzał przede mna i ja mu gazu a on lekko hamował przejechałem z 5min zjeżdżam z bani tak przy max 100redukkcjia do 4 i coś w moście walnęło dziś podniosłem go na warsztacie patrze ze jest most zalany olejem od walu ze skrzyni i ma luzy do góry na boki jak jadę to chrobot coś i gwiżdże hałas nasila się przy zwiększaniu prędkości czy może ktoś mi powiedzieć co to może być?? mieszkam w de a tu drogie części..

Z góry dzięki Pozr...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/
Udostępnij na innych stronach

Skoro chrobocze i ma duży luz to widocznie coś się w nim rozsypało.

Za drugim mostem będziesz musiał się rozejrzeć, choćby używanym

to najprostsze rozwiązanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-409137
Udostępnij na innych stronach

most zalany olejem od walu ze skrzyni

 

Spróbuj dokładnie ustalić czy ze skrzyni , czy z mostu poszedł olej. Jak ze skrzyni , to jest szansa że wymiana uszczelniacza pomoże ( i można to zrobić samemu , bez specjalnej wiedzy o mechanice). Jeśli to tylny most , to raczej wymiana całości . Przeładuj stronę tylni most

Ps. to nawet jest twój post :idea:

No i jeszcze pozostaje problem ustalenia , czy hałas jest spowodowany brakiem oleju , bo może nowe uszczelniacze i uzupełnienie oleju załatwią sprawę.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-409238
Udostępnij na innych stronach

witam. patrzylem olej wyciekl z mostu tam gdzie wal wchodzi o jakie uszczelniacze ci chodzi jak do tego sie dobrac??

I jeszcze jedno czy z omegi 2.0 16v bedzie pasowal do 8v??

Edytowane przez Appo
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-409326
Udostępnij na innych stronach

olej wyciekl z mostu tam gdzie wal wchodzi

 

To jest element , który się obraca , więc jest tam tzw. oring uszczelniający ( detali nie znam , bo nie miałem z tym problemu). Po zdjęciu wału powinien być widoczny , tylko musisz zrobić znaki na wale i moście , w której pozycji był łączony. Od mostu do wału może być nakładka na wieloklinie (która się łączy z wałem i pod nią oring) , a to już dość poważna komplikacja , bo przesunięcie na wieloklinie będzie skutkowało złym wyważeniem wału.

Z tego co piszą ludziska , to jedynie może być problem z łapą trzymającą (nakładką), ale miedzy b i fl - trzeba założyć ze swojego mostu.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-409332
Udostępnij na innych stronach

A [powiedz mi Kolego czy og omegi a 8v bedzie pasowal te same silniki tylko buda inna

Edytowane przez Appo
zbędny cytat PO RAZ KOLEJNY

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-409360
Udostępnij na innych stronach

Dane mostu znajdziesz na tabliczce/naklejce

znajdują się one lub powinny na samym moście.

Z tego co kojarzę,

to przy obu motorach montowane były te same mosty z przełożeniem 3,9

 

Co do samego uszczelnienia - uszczelniacz/simering zwykle się w tamtym miejscu znajduje - nie oring,

a sam element zewnętrzny/flansza z wielo-wpustem montowana na wałek i przykręcona b.dużym momentem.

Dodatkowo

wymiana uszczelnienia w związku z

ma luzy do góry na boki

byłaby tylko zbędną zabawą,

bo jakiego uszczelnienia byś nie zamontował

to nie zniweluje on luzu, a owy potraktuje ów w ten sam sposób.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-409371
Udostępnij na innych stronach

Po1. W omegach nie występują mosty tylko dyfry - taki szczegół.

 

Po2.

Od mostu do wału może być nakładka na wieloklinie (która się łączy z wałem i pod nią oring) , a to już dość poważna komplikacja , bo przesunięcie na wieloklinie będzie skutkowało złym wyważeniem wału.

Takich bzdur już dawno nie czytałem. Wiesz wogóle o czym piszesz??

 

Po3. Wałek atakujący w dyfrze z poluzowaną śrubą zawsze będzie latał na boki, ponieważ jest na stożku. Wystarczy dokręcić i się stabilizuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-410261
Udostępnij na innych stronach

W omegach nie występują mosty tylko dyfry

 

Niemiecki się kłania , dlatego polscy niemcy na most mówią dyfer ( skrót od dyferencjał - po polsku mechanizm różnicowy , który jest częścią mostu) , a na odolejacz odma ( to chyba z chirurgów)

 

Takich bzdur już dawno nie czytałem.

 

A ja czytałem , na wiadomym forum...ale że nie pozjadałem rozumów to

detali nie znam , bo nie miałem z tym problemu

- tak coś koło tego Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46412-tylny-most-opel-omega/#findComment-410267
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności