Skocz do zawartości
Appo

tylny most opel omega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie jechałem ostatnio po auto-banie rozpędziłem się tak do 200 zwolniłem bo ktoś wyprzedzał przede mna i ja mu gazu a on lekko hamował przejechałem z 5min zjeżdżam z bani tak przy max 100redukkcjia do 4 i coś w moście walnęło dziś podniosłem go na warsztacie patrze ze jest most zalany olejem od walu ze skrzyni i ma luzy do góry na boki jak jadę to chrobot coś i gwiżdże hałas nasila się przy zwiększaniu prędkości czy może ktoś mi powiedzieć co to może być?? mieszkam w de a tu drogie części..

Z góry dzięki Pozr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro chrobocze i ma duży luz to widocznie coś się w nim rozsypało.

Za drugim mostem będziesz musiał się rozejrzeć, choćby używanym

to najprostsze rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

most zalany olejem od walu ze skrzyni

 

Spróbuj dokładnie ustalić czy ze skrzyni , czy z mostu poszedł olej. Jak ze skrzyni , to jest szansa że wymiana uszczelniacza pomoże ( i można to zrobić samemu , bez specjalnej wiedzy o mechanice). Jeśli to tylny most , to raczej wymiana całości . Przeładuj stronę tylni most

Ps. to nawet jest twój post :idea:

No i jeszcze pozostaje problem ustalenia , czy hałas jest spowodowany brakiem oleju , bo może nowe uszczelniacze i uzupełnienie oleju załatwią sprawę.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. patrzylem olej wyciekl z mostu tam gdzie wal wchodzi o jakie uszczelniacze ci chodzi jak do tego sie dobrac??

I jeszcze jedno czy z omegi 2.0 16v bedzie pasowal do 8v??

Edytowane przez daro
zbędny cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

olej wyciekl z mostu tam gdzie wal wchodzi

 

To jest element , który się obraca , więc jest tam tzw. oring uszczelniający ( detali nie znam , bo nie miałem z tym problemu). Po zdjęciu wału powinien być widoczny , tylko musisz zrobić znaki na wale i moście , w której pozycji był łączony. Od mostu do wału może być nakładka na wieloklinie (która się łączy z wałem i pod nią oring) , a to już dość poważna komplikacja , bo przesunięcie na wieloklinie będzie skutkowało złym wyważeniem wału.

Z tego co piszą ludziska , to jedynie może być problem z łapą trzymającą (nakładką), ale miedzy b i fl - trzeba założyć ze swojego mostu.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A [powiedz mi Kolego czy og omegi a 8v bedzie pasowal te same silniki tylko buda inna

Edytowane przez daro
zbędny cytat PO RAZ KOLEJNY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dane mostu znajdziesz na tabliczce/naklejce

znajdują się one lub powinny na samym moście.

Z tego co kojarzę,

to przy obu motorach montowane były te same mosty z przełożeniem 3,9

 

Co do samego uszczelnienia - uszczelniacz/simering zwykle się w tamtym miejscu znajduje - nie oring,

a sam element zewnętrzny/flansza z wielo-wpustem montowana na wałek i przykręcona b.dużym momentem.

Dodatkowo

wymiana uszczelnienia w związku z

ma luzy do góry na boki

byłaby tylko zbędną zabawą,

bo jakiego uszczelnienia byś nie zamontował

to nie zniweluje on luzu, a owy potraktuje ów w ten sam sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

czy og omegi a 8v bedzie pasowal te same silniki

 

 

Takich rzeczy jest w necie mnóstwo , tylko trzeba chcieć wpisać pytanie w google :wink:Omega B 2.0 8V 115KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po1. W omegach nie występują mosty tylko dyfry - taki szczegół.

 

Po2.

Od mostu do wału może być nakładka na wieloklinie (która się łączy z wałem i pod nią oring) , a to już dość poważna komplikacja , bo przesunięcie na wieloklinie będzie skutkowało złym wyważeniem wału.

Takich bzdur już dawno nie czytałem. Wiesz wogóle o czym piszesz??

 

Po3. Wałek atakujący w dyfrze z poluzowaną śrubą zawsze będzie latał na boki, ponieważ jest na stożku. Wystarczy dokręcić i się stabilizuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

W omegach nie występują mosty tylko dyfry

 

Niemiecki się kłania , dlatego polscy niemcy na most mówią dyfer ( skrót od dyferencjał - po polsku mechanizm różnicowy , który jest częścią mostu) , a na odolejacz odma ( to chyba z chirurgów)

 

Takich bzdur już dawno nie czytałem.

 

A ja czytałem , na wiadomym forum...ale że nie pozjadałem rozumów to

detali nie znam , bo nie miałem z tym problemu

- tak coś koło tego Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dyfer to tylko potoczna nazwa :wink:

 

mówiąc tylny most - wiadomo ocb,

a czy jest on sztywny czy łamany (bo taką ma budowę w omedze) inaczej również zwany szczątkowym,

to nie ma większego znaczenia - bebechy w nich są jedne (przekładnia główna i mechanizm różnicowy)

 

vertix, ktoś w tamtym opisie troszkę zamotał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Generalnie , nie mogę powiedzieć - wiem , że chłop jest mądry , zna się na rzeczy , ale agresji ( testosteronu) ma mnóstwo :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Most to most a dyfer to dyfer - Daro wyjaśnił różnicę - OK zgadzam się, że to jest szczegół.

 

Testosteron i krew mnie zalewa tylko w jednym przypadku. Jak ktoś czegoś nie wie, albo nie jest pewien to niech nie robi innym wody z mózgu i nie pisze bzdur. Pisanie żeby napisać nie jest chyba istotą forum. Ktoś ma problem i liczy na konkretne odpowiedzi.

 

Co do wyważenia:

Flansza wejściowa dyfra jest fabrycznie wyważona na 0, niema znaczenia w jakim położeniu na wieloklinie się ją przykręci.

Wał jest również wyważony na 0.

Wynika z tego, że można zmienić dyfer w aucie bez wyważania całego układu napędowego - co jest całkiem logiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomororo

panowie jak w omedze dolac olej do mostu gdzie jest jakis korek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Osobiście nie grzebałem . W sam naprawiam , jest rysunek według którego korek znajduje się w pobliżu dolnej części półośki i może być zaślepiony plastikową ( gumową) wkładką. Jest to jednocześnie wlew i poziom oleju

Ups to jest A , ale chyba tak samo

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.A jaki olej stosuje się do tylnego mostu w omedze b,może mi ktoś doradzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.