Skocz do zawartości

Kod błędu p1222


Gość kokoliew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Problem jak w temacie

Auto jeździ bez problemów nie gaśnie.Jednak po długim postoju około 3 h bardo trudno go uruchomić Trzeba długo kręcić rozrusznikiem by załapał I potem bez problemu jeździ Można go zgasić i wtedy wszystko gra odpala bez problemu Niestety zostawienie samochodu na kilka godzin skutkuje ponownym meczeniem

Podpięcie do kompa :wynik błąd P 1222 Czyli nieprawidłowe działanie pompy Ale co to oznacza Czy ktoś może rozwinąć to oznaczenie błędu

Bardzo dziękuje za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze.

P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".

Może być tak.

- Dajemy gazu, wysokie obroty, a w takich warunkach trawersy przepuszczają i wywala p1220.

- P1220 ma związek z wtryskiwaczami. ale powodów może być wiele,mało paliwa w baku,nieszczelność na trawersach.

- Błąd P1220 też wiąże sie z poważnym błędem pompy!!

- Przestawiacz kąta wtrysku!! .Mógł on powstać po długotrwałym odpalaniu na sucho!!

- Lub zatarł sie nastawnik kąta wtrysku w pompie.

- Czasami ten błąd wyskakuje przy zapowietrzaniu układu!! Ale to najlepsza opcja.

 

A teraz coś od opla

 

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Podstawa to:

Sprawdzic : zawartość prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku

Sprawdzic : czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Sprawdzić : podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.

Sprawdzić : Miejsca pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych

Sprawdzic : złącza przewodów paliwowych (szybkozłącza).

Sprawdzic : czy są wycieki w przewodach paliwowych.

Sprawdzic : stan mocowań trójników przelewów.

Sprawdzic : uszczelki przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.

(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)

Sprawdzic siły dokręcenia śrub.

Sprawdzic poprawności mocowania złączy i uszczelnień

Sprawdzic filtra paliwa

Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

Wskazówka:

 

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.

 

Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1220-1-:

oraz/lub

Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1345-1-:

Włączyć silnik porównać poniższe parametry listy danych:

Prędkość pompy

Prędkość silnika

Wskazówka:

Porównać parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

Czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika?

Kontrola zmniejszania się ciśnienia w prowadnicach poprzecznych.

Odłączyć przewód od zaworu wtryskowego prowadnicy poprzecznej

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 do:

Zaworu wtryskowego prowadnicy poprzecznej.

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -30 KPa ( -0,3 bar) a -70 KPa ( -0,7 bar).

Dokonać pomiaru przy prowadnicach poprzecznych.

Urządzenie pompa MKM-667 można taką samemu wykonać za grosze.

Nieszczelności układu paliwowego to:

Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej (Uszczelniacze trawerzów).

lub

Dysze wtryskowe wtryskiwaczy.

 

Ważne:

Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

Porównać poniższe parametry listy danych:

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Rzeczywisty początek wtrysku

1

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Pożądany początek wtrysku

Wskazówka:

Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.

Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?

2

Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK

3

Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

4

Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

Wskazówka:

Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

5

Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

6

Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

 

tak opisuje to opel .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze.

Wyczerpująca odpowiedz dziękuje niestety ale bled który pokazuje się po podłączeniu do kompa to P1222 !! Ty opisujesz błąd "1220"

Jak pisałem wcześniej podczas jazdy nic się nie wyświetla wszystko jak trzeba jedzie przyspiesza Tylko po długim postoju kilku godzinnym auto ciężko odpala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności