Skocz do zawartości

Klimatyzacja Meriva 2003


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie forumowicze a wlasciwie posiadacze Merivki.Opisze wam moj problem jaki mialem z moja klima.Problem polegal na braku cieplego powietrza z systemu klimy.Po przekreceniu czy to zwyklego nadmuchu czy klimatyzacji lecialo letnie,albo zimne powietrze.Po rozebraniu okazalo sie ze wszystko wyglada na dobre ale po odkreceniu calego mechanizmu sterujacego,okazalo sie ze polaczenie silniczka i klapki sterujacej cieplym powietrzem jest pekniete a srodek wyrobiony :szczesliwy: .Sam otwor ma ksztalt szesciokota a po zewnetrznej stronie jezt okrogly.Calosc wyczyscilem skrecilem opaska plastikowa a do srodka zastosowalem klej do plastiku dobrej marki.Plastikowy trzpien wlozylem do peknietego otworu,dobrze docisnolem i skrecilem.Ale to nie wszystko gdy chcialem sprawdzic czy wszystko dziala po zaloczeniu przycisku obieg zamkniety oslona wogole nie zadzialala.Okazalo sie ze klapka ma obkrecony plastikowy trzpien laczacy go z silnikiem elektrycznym.Nie wiedzialem jak sie do tego zabrac ale wpadlem na pomysl obrucenia calej przyslony,troche nie pasowalo bo z drogiej strony otwor byl mniejszy ale po przerobieniu wszystko zadzialalo.Tym co maja podobne problemy zalecam duzo cierpliwosci i powodzenia bo opelki daja popalic.

post-13020-0-71519000-1319331449_thumb.jpg

post-13020-0-88880900-1319747604_thumb.jpg

Edytowane przez gufer

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Mam podobny problem prosił bym o jakieś rady.

Ta część zaznaczona na Twoim zdjęciu porusza się cały czy tylko środek. Doszedłem do tego ze silniczek obkręca w jedną i druga stronę cały ten plastik.

Zauważyłem że po wzięciu na Hi i zwiększaniu biegu wiatraka silniczek się załącza i wraca jak by do położenia Low i nadal wieje zimno nie mam pomysłu co robić dalej. Może podpowiesz jak odłączyłeś silniczek od tego panelu nagrzewnicy?

post-25167-0-19706600-1322993956_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sie dostac do tego trzpienia musisz zdemontowac caly ten system sterujacy klapkami razem z silniczkiem.Jak pamietam jest to wszystko przykrecone dwoma wkretami na torx.Trudno je zauwazyc ale sa acha i dwa zatrzaski plastikowe widoczne.Nie jest to strasznie skoplikowane ale no wlasnie potrzeba cierpliwosci przy ponownym montazu.ja zrobilem wszystko w 5 godzin wiem moze dlugo ale sie oplacalo teraz wszystko dziala jak nalezy.Tu masz pare zdjec moze w czyms pomoga na pierwszym widac caly mechanizm a na 2 wszystko co jest za schowkiem acha zapomnialem ja demontowalem jeszcze ten silnik z wiatrakiem i te plastikowe przewody doprowadzajace powietrze zeby bylo latwiej i wiecej miejsca.A co do tego jak to wszystko sprawdzic czy to dziala.Przed stwierdzeniem usterki nie bylem pewien czy to jest to na sto procent ale mosialem zaryzykowac.Po tym jak sie okazalo ze to jest to poprostu kup klej do plastiku daj do tego otworu nie boj sie jak ci troche wyjdzie.Poskladaj odczekaj az wyschnie zalezy od kleju ja czekalem godzine a potem zapal i sprawdz czy dziala.Jezeli masz pusta klime to sprawdz az sie zagrzeje troche silnik wlacz na 24 albo 25 i powinno juz grzac.To tyle powodzeniapost-13020-0-18517000-1323205589_thumb.jpg

post-13020-0-99082000-1323205524_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam pytanko mianowicie tego posta.

Dzisjaj zabrałem się za zrobienie klapki obiegu zew/wew. Zdemontowałem klapkę i obróciłem ją, ponieważ z jednej strony mialem już wyrobiony i pękniętą tą końcówkę która wchodzi w silniczek. Całosć zlozyłem. Teraz się zastanawiam czy napewno wszystko dobrze działa, tzn przy włączeniu lub wyłączeniu auta klapka jest ciągle zamknięta jedynie włączenie obiegu wewnetrznego powoduje otwarcie klapki. Chciałbym się dowiedzieć czy tak ten mechanizm ma działać?

Edytowane przez domel22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam pytanie jakiego typu kleju użyto do zaklejenia tej końcówki pytam ponieważ użyłem już kilku i puszcza za każdym razem zastanawiam się z jakiego typu plastiku jest wykonana ta klapka ?. Pytanie drugie w jaki czarodziejski sposób przerobiłeś końcówkę po obróceniu klapki pytam ponieważ tez o tym pomyślałem ale okazuje się że średnica kołnierza jest dość znaczna to prawie 4 mm???? możesz podzielić się info. oczywiście jeżeli te informacje nie są tajemnicą :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności