Skocz do zawartości

Auto przechodzi w tryb awaryjny - Corsa C 1,3CDTI


Gość DanieloFT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moja corsa c 1,3cdti nie wiem co jej dolega czy to z turbina jest problem czy zaworem erg.

 

moja corsa jest z 2005roku przejechane ma 208tys km, auto uzytkowane codziennie, raz w miesiacu jest przelot Olsztyn -Łódz i z powrotem....

 

W aucie nie byl wymienany zawór erg ani turbina jedyne co wymienilem to czujnik podcisniena turbiny, auto uzytkuje od nowosci.

 

opis problemu przy przekraczaniu obr. 2tys tak jak by odlaczalo sie turbo i auto przechodzi w tryb awaryjny na kompie pokazuje blad siec zarowych i zaworu egr nieiwem czy ma to cos z tym wspolnego, jest to bardzo dziwne ze zaden mechanik od fiata, opla a nawet z eurowarsztatu nie wiedza co mu jest, po wylaczeniu auta i po minucie znow zapalam auto odpala bez problemow znow moge sie poruszac z turbina po wiekszym dodaniu gazu i wcisniecu gazu do opory np. przy wyprzedzaniu znow tylko przekrocze 2tys obr. auto przechopdzi w tryb awaryjny. juz niewem za co mam sie zabrac w tym aucie i gdzie szukac przyczyny....

 

mechanik od turbin powiedzal z moze to byc jakas kierownica padnieta lub zapieczona w turbinie, tylko tez sie dziwi czemu po wylaczeniu auta i ponownym wlaczeniu wszystko chodzi bez problemowo....

 

Fiat, opel nie spotkal sie z takim problemem wiec zabardzo nie moga mi pomuc w tej kwesti moze ktos z was mi pomoze lub wie cos wiecej gdzie szukac odpowiedzi na moje problemy z autem.

Edytowane przez DanieloFT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ironizuję oczywiście, bo zastanawiam się co to za mechanicy, którzy mówią Ci, że zapieczone jest coś, czego nie ma u Ciebie w aucie, albo że auto wychodzi z trybu awaryjnego po odpaleniu, gdy to jest powszechne.

Podaj jakie kody błędów pojawiły się, ewentualnie trzeba sprawdzić bloki pomiarowe czyli parametry pracy poszczególnych rzeczy w silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie juz sam nieiwem komu w co wierzyc bo kazdy co innego mowi powiem tak nie pamietam jaki to byl kod bledu wiem tylko ze jak mi podpinal kompa i mowil ze napisane mial zawór erg/ siwece zarowe. teraz jak wruce z trasy to odam do mechanika znajoego niech mi wyciegnie ten zawor erg i turbine jakies koszta musze poniesc jestem tego swiadomy ale wrescie moze dojdziemy co mu dolega.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze napisane mial zawór erg/ siwece zarowe

Może ci padł sterownik świec żarowych a teraz się zrobiło chłodno i jak mocniej dasz kopa to świruje (ja tak mam). W poniedziałek wydoił mi akumulator do dna bo spaliło mu tranzystory mocy w układzie i świece cały czas grzały (aż dziw że jeszcze się nie spaliły) i teraz mam zrobione na "krótko" bo czekam na naprawę a auto musi jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz kod bledu bo teraz jestem w trasie za okolo 2tyg wroce to sie wezme za niego i gdzie szukac ten sterownik.

 

ale masz tez ze turbo ci odlacza. Opisz mi jak uciebie wyglada te odlaczenie tego sterownika .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe że silnik już jest trupem. Znajomy miał merivę z tym samym silnikiem tez od nowości. Objawy na początku miał te same tj auto wchodziło w tryb awaryjny po chwili jazdy i nikt nie wiedział co z tym fantem zrobić. Jak się okazało pękł blok i to było powodem owych perturbacji. Generalnie jak u Ciebie też będzie taka usterka to raczej szukałbym nowego silnika. I tak jak na konstrukcje składaną przez polaka na fijatowskich cześciach, że to wytrzymało ponad 200tys. to jestem pod olbrzymim wrażeniem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość mirekcorsarz

Mam podobny problem, corsa C 06.2006r. 1.3 CDTi 175tys. przebiegu, gdy daję mu w palnik szczególnie na 4 i 5 biegu przy ok. 3 tys. obrotów załacza sie kontrolka i odcina turbinę. Wszystko wraca do normy po zgaszeniu silnika, ale problem powraca za kazdym razem jak wyżej. Komputer zanotował bład "Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia", wymieniłem ten czujnik i dalej problem powraca. Liczę na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności