Skocz do zawartości

wysokie spalanie podwyższone obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wziąłem się za udrożnienie odmy i czyszczenie przepustnicy wszystko poskładałem do kupy i po odpaleniu obr nie spadły poniżej 1000 a krokowca nie ruszałem.Wyczyściłem go ale nic nie pomogło . Znajomy rozbierał omegę więc kupiłem od niego drugi też Bosch numery te same więc wyczyściłem go z nagaru bo był trochę zapierdzielony teraz się lśni ale obroty nie schodzą poniżej 700 nieraz na benzynie ma koło 600 ale na gazie 700-800obr .Możliwe że to nie wina krokowca ,tylko co to może być ? przepustnica się domyka linka od gazu nie naciągnięta .Wszystkie węże posprawdzane lewego powietrza niby nie ma . Obroty wyższe na biegach P i N Jak dam na D lub R spadają do 500obr. Odłączyłem aku na całą noc zrobiłem mu adaptację na benzynie i nic nie pomogło.

Pomóżcie koledzy bo już spać przez niego nie mogę a i spalanie na poziomie 30L nawet drgnąć nie chce , nie mogę ogarnąć problemu dzisiaj jak podciągnąłem trochę na siłę ten uchwyt linki od gazu to spalanie spadło o 0,1L i troszkę zeszły obroty .Możliwe że to coś z przepustnicą? niby ładnie się domyka jest czyściutka nic nie było kręcone przy śrubach ,czujnik przepustnicy się czyści ?

Spalanie na trasie wyszło mi 11L gazu po mieście nie ważne czy spokojnie czy na sportowo 30L/100 pochłonie, PB około 24-26L.

Wymienione:

Świece NGK,Termostat,filtry ,oleje skrzynia i silnik,uszczelki kolektorów wydechowych,

Nie pokazuje żadnych błędów nie gaśnie normalnie przyśpiesza nie szarpie ,oleju i płynu nie ubywa .

Ma ktoś jakiś pomysł? pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na trasie wyszło mi 11L gazu

 

Witam. Takiego zużycia w trasie , to tylko można pozazdrościć ( u mnie 12-13). Niestety omega , to nie jest autko do jazdy po mieście , chociaż 30 l to nawet na miasto sporo.Po wymianie filtra powietrza wypada podjechać na regulację lpg , bo jak twierdzą znawcy , zmniejsza się opór przepływającego powietrza ( a tym samym skład mieszanki ubożeje).

Z obrotów nie robiłbym tragedii. U mnie żeby się nie dusił przy ruszaniu , ma 1100 i spalanie na jałowym 1,6-1,7 l/h ( przepustnica , krokowiec , odma - wyczyszczone). Ręczną regulację zderzaka przepustnicy , ludziska odradzają ( z nielicznymi wyjątkami), bo trzeba też zapisać zmiany w sterowniku.Bez tego może wystąpić falowanie obrotów na jałowym i inne sensacje , które nie będą kojarzone z tym manewrem ( np brak odcięcia po zdjęciu nogi z gazu)

Możesz wziąć trochę Pb i pędzelkiem przesmarować połączenia rury dolotowej od filtra do przepustnicy . Jak nie zwiększy chwilowo obrotów to dolot jest ok. Z kol. dolotowym już jest trudniej.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411642
Udostępnij na innych stronach

Psikałem starterem i nie podwyższają się obroty.Wiesz kolego to jest V6 powinna mieć ok 550orb. i na początku właśnie tak było:/ Wyszło 11L takiej spokojnej jazdy tak normalnie to również ok 12L przy ciężkim bucie do 13L.

miałem wcześniej 2.5 V6 i spalała na mieście na krótkich odcinkach przy padniętym termostacie max 23L LPG.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411650
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kolego to jest V6 powinna mieć ok 550orb

 

Według danych regulacyjnych dla silnika x3.0xe norma to 570 - 730 obr/min. Dla mojego 670-1030.Ja bym sprawdził szczelność lpg i skoczył na regulację . Skoro nie ma błędów dla świętego spokoju możesz zrobić Stall test -sprawdzenie działania automatycznej skrzyni

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411669
Udostępnij na innych stronach

Obroty wyższe na biegach P i N Jak dam na D lub R spadają do 500obr.
i coś koło tego powinno być

 

spalanie na poziomie 30L nawet drgnąć nie chce
może coś się zwiesiło w tej pokładówce

 

jak podciągnąłem trochę na siłę ten uchwyt linki od gazu to spalanie spadło o 0,1L i troszkę zeszły obroty
i to jest normalne

 

Możliwe że to coś z przepustnicą?
nie

 

czujnik przepustnicy się czyści ?
nie ma takiej potrzeby - jest zabudowany

 

Spalanie na trasie wyszło mi 11L gazu
całkiem do przyjęcia

 

po mieście nie ważne czy spokojnie czy na sportowo 30L/100 pochłonie, PB około 24-26L.
za dużo

nawet jak na bardzo zimowe warunki z robieniem bączków

pb w automacie na mieście przy obecnych warunkach powinno mieścić się gdzieś w okolicach może około 16L z pewną tolerancją

 

 

jaka instalacja?

wycieki paliwa sprawdziłeś?

termostat sprawny?

jakieś świsty słyszalne?

podpinałeś pod kompa w celu weryfikacji parametrów?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411711
Udostępnij na innych stronach

stall test wykonany na D R i 1 dochodzi do 2000obr.

-Na D i R jest ok za to na P i N trochę za wysoko nie ma tragedii

-spalanie wyliczane na podstawie tankowania nie komputera wyniki zbliżone

-ze spalania w trasie jestem zadowolony

-Instalacja gazowa BRC sequent P&D 2 letnia

-wycieków benzyny jak i gazu brak

-termostat z termotu założony nowy zachowanie temperatury prawidłowe,szybko się nagrzewa nie przepuszcza wcześniej niż 92C.

-Świstów brak ,mam wrażenie że po zgaszeniu silnika w okolicach pompy hamulcowej słychać przez 5 sekund syczenie ale skąd nie mogę zdiagnozować .

-Komp był podpinany zaraz po kupnie jakieś 2 miesiące temu i niby było wszystko ok jestem umówiony powtórnie na 10 list. zobaczymy co pokaże

-Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem czy może tam coś jest nie tak

-Po odpaleniu zimnego słychać delikatne stukanie przez pierwszą minutę

-Pomysłów brak, jedyne nad czym się zastanawiam to czujnik temperatury cieczy który podaje na komputer ten z tyłu silnika i właśnie nad tym rozrządem .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411725
Udostępnij na innych stronach

mam wrażenie że po zgaszeniu silnika w okolicach pompy hamulcowej słychać przez 5 sekund syczenie ale skąd nie mogę zdiagnozować .
serwo? przewód podciśnienia z zaworkiem i jego mocowanie do czapki?

 

jedyne nad czym się zastanawiam to czujnik temperatury cieczy który podaje na komputer

albo rozbierasz górę i z miernikiem działasz

albo podpinasz pod kompa i sprawdzasz co w danym momencie pokazuje

 

Po odpaleniu zimnego słychać delikatne stukanie przez pierwszą minutę

może któryś popychacz się odzywa

 

a co do samego rozrządu - pokrywę górną musiałbyś zwalić aby dokładnie zweryfikować

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411791
Udostępnij na innych stronach

-Przewód podciśnienia to ten który wchodzi w bok dolotu na klucz 19?

-Poczekam już do pomiaru kompem szkoda dwa razy tą samą robotę robić,skopałem sprawę bo niedawno właśnie wpinałem zasilanie parownika przed zawór od nagrzewnicy bo gazownik wpiął go w duży obieg :cenzura:

-Jak sprawdzić serwo?

-jeśli byłby przestawiony rozrząd powinny być też chyba inne objawy niż tylko samo spalanie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-411795
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie podpowiedzi posprawdzam co się da i jak już podepne go pod komputer to dam znać co wyszło tak że niebawem wracamy do tematu :rolleyes: pozdrawiam

 

Byłem na komputerze błędów brak, nic się nie dzieje wszystkie parametry ok oprócz powietrza ,stwierdził że łapie gdzieś lewe powietrze ale a już nie wiem gdzie go szukać wszystkie węże przejrzane ten przewód od serwa ok. Tak się zastanawiam nad tym plastikiem z logiem opla na dolocie co wchodzą do niego przewody od odmy on był cały zasilikonowany od spodu oglądałem go i nie widać pęknięć ale darmo chyba nikt go nie silikonował.

Sondy jak to powiedział mają bardzo delikatny odchył jedna od drugiej .

Przepływka i czujnik temp. ok

Czego tu się jeszcze czepić ?

Edytowane przez radekk3
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46906-wysokie-spalanie-podwy%C5%BCszone-obroty/#findComment-412005
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności