Skocz do zawartości

wysokie spalanie podwyższone obroty


Gość radekk3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wziąłem się za udrożnienie odmy i czyszczenie przepustnicy wszystko poskładałem do kupy i po odpaleniu obr nie spadły poniżej 1000 a krokowca nie ruszałem.Wyczyściłem go ale nic nie pomogło . Znajomy rozbierał omegę więc kupiłem od niego drugi też Bosch numery te same więc wyczyściłem go z nagaru bo był trochę zapierdzielony teraz się lśni ale obroty nie schodzą poniżej 700 nieraz na benzynie ma koło 600 ale na gazie 700-800obr .Możliwe że to nie wina krokowca ,tylko co to może być ? przepustnica się domyka linka od gazu nie naciągnięta .Wszystkie węże posprawdzane lewego powietrza niby nie ma . Obroty wyższe na biegach P i N Jak dam na D lub R spadają do 500obr. Odłączyłem aku na całą noc zrobiłem mu adaptację na benzynie i nic nie pomogło.

Pomóżcie koledzy bo już spać przez niego nie mogę a i spalanie na poziomie 30L nawet drgnąć nie chce , nie mogę ogarnąć problemu dzisiaj jak podciągnąłem trochę na siłę ten uchwyt linki od gazu to spalanie spadło o 0,1L i troszkę zeszły obroty .Możliwe że to coś z przepustnicą? niby ładnie się domyka jest czyściutka nic nie było kręcone przy śrubach ,czujnik przepustnicy się czyści ?

Spalanie na trasie wyszło mi 11L gazu po mieście nie ważne czy spokojnie czy na sportowo 30L/100 pochłonie, PB około 24-26L.

Wymienione:

Świece NGK,Termostat,filtry ,oleje skrzynia i silnik,uszczelki kolektorów wydechowych,

Nie pokazuje żadnych błędów nie gaśnie normalnie przyśpiesza nie szarpie ,oleju i płynu nie ubywa .

Ma ktoś jakiś pomysł? pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na trasie wyszło mi 11L gazu

 

Witam. Takiego zużycia w trasie , to tylko można pozazdrościć ( u mnie 12-13). Niestety omega , to nie jest autko do jazdy po mieście , chociaż 30 l to nawet na miasto sporo.Po wymianie filtra powietrza wypada podjechać na regulację lpg , bo jak twierdzą znawcy , zmniejsza się opór przepływającego powietrza ( a tym samym skład mieszanki ubożeje).

Z obrotów nie robiłbym tragedii. U mnie żeby się nie dusił przy ruszaniu , ma 1100 i spalanie na jałowym 1,6-1,7 l/h ( przepustnica , krokowiec , odma - wyczyszczone). Ręczną regulację zderzaka przepustnicy , ludziska odradzają ( z nielicznymi wyjątkami), bo trzeba też zapisać zmiany w sterowniku.Bez tego może wystąpić falowanie obrotów na jałowym i inne sensacje , które nie będą kojarzone z tym manewrem ( np brak odcięcia po zdjęciu nogi z gazu)

Możesz wziąć trochę Pb i pędzelkiem przesmarować połączenia rury dolotowej od filtra do przepustnicy . Jak nie zwiększy chwilowo obrotów to dolot jest ok. Z kol. dolotowym już jest trudniej.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikałem starterem i nie podwyższają się obroty.Wiesz kolego to jest V6 powinna mieć ok 550orb. i na początku właśnie tak było:/ Wyszło 11L takiej spokojnej jazdy tak normalnie to również ok 12L przy ciężkim bucie do 13L.

miałem wcześniej 2.5 V6 i spalała na mieście na krótkich odcinkach przy padniętym termostacie max 23L LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kolego to jest V6 powinna mieć ok 550orb

 

Według danych regulacyjnych dla silnika x3.0xe norma to 570 - 730 obr/min. Dla mojego 670-1030.Ja bym sprawdził szczelność lpg i skoczył na regulację . Skoro nie ma błędów dla świętego spokoju możesz zrobić Stall test -sprawdzenie działania automatycznej skrzyni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty wyższe na biegach P i N Jak dam na D lub R spadają do 500obr.
i coś koło tego powinno być

 

spalanie na poziomie 30L nawet drgnąć nie chce
może coś się zwiesiło w tej pokładówce

 

jak podciągnąłem trochę na siłę ten uchwyt linki od gazu to spalanie spadło o 0,1L i troszkę zeszły obroty
i to jest normalne

 

Możliwe że to coś z przepustnicą?
nie

 

czujnik przepustnicy się czyści ?
nie ma takiej potrzeby - jest zabudowany

 

Spalanie na trasie wyszło mi 11L gazu
całkiem do przyjęcia

 

po mieście nie ważne czy spokojnie czy na sportowo 30L/100 pochłonie, PB około 24-26L.
za dużo

nawet jak na bardzo zimowe warunki z robieniem bączków

pb w automacie na mieście przy obecnych warunkach powinno mieścić się gdzieś w okolicach może około 16L z pewną tolerancją

 

 

jaka instalacja?

wycieki paliwa sprawdziłeś?

termostat sprawny?

jakieś świsty słyszalne?

podpinałeś pod kompa w celu weryfikacji parametrów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stall test wykonany na D R i 1 dochodzi do 2000obr.

-Na D i R jest ok za to na P i N trochę za wysoko nie ma tragedii

-spalanie wyliczane na podstawie tankowania nie komputera wyniki zbliżone

-ze spalania w trasie jestem zadowolony

-Instalacja gazowa BRC sequent P&D 2 letnia

-wycieków benzyny jak i gazu brak

-termostat z termotu założony nowy zachowanie temperatury prawidłowe,szybko się nagrzewa nie przepuszcza wcześniej niż 92C.

-Świstów brak ,mam wrażenie że po zgaszeniu silnika w okolicach pompy hamulcowej słychać przez 5 sekund syczenie ale skąd nie mogę zdiagnozować .

-Komp był podpinany zaraz po kupnie jakieś 2 miesiące temu i niby było wszystko ok jestem umówiony powtórnie na 10 list. zobaczymy co pokaże

-Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem czy może tam coś jest nie tak

-Po odpaleniu zimnego słychać delikatne stukanie przez pierwszą minutę

-Pomysłów brak, jedyne nad czym się zastanawiam to czujnik temperatury cieczy który podaje na komputer ten z tyłu silnika i właśnie nad tym rozrządem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wrażenie że po zgaszeniu silnika w okolicach pompy hamulcowej słychać przez 5 sekund syczenie ale skąd nie mogę zdiagnozować .
serwo? przewód podciśnienia z zaworkiem i jego mocowanie do czapki?

 

jedyne nad czym się zastanawiam to czujnik temperatury cieczy który podaje na komputer

albo rozbierasz górę i z miernikiem działasz

albo podpinasz pod kompa i sprawdzasz co w danym momencie pokazuje

 

Po odpaleniu zimnego słychać delikatne stukanie przez pierwszą minutę

może któryś popychacz się odzywa

 

a co do samego rozrządu - pokrywę górną musiałbyś zwalić aby dokładnie zweryfikować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Przewód podciśnienia to ten który wchodzi w bok dolotu na klucz 19?

-Poczekam już do pomiaru kompem szkoda dwa razy tą samą robotę robić,skopałem sprawę bo niedawno właśnie wpinałem zasilanie parownika przed zawór od nagrzewnicy bo gazownik wpiął go w duży obieg :cenzura:

-Jak sprawdzić serwo?

-jeśli byłby przestawiony rozrząd powinny być też chyba inne objawy niż tylko samo spalanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie podpowiedzi posprawdzam co się da i jak już podepne go pod komputer to dam znać co wyszło tak że niebawem wracamy do tematu :rolleyes: pozdrawiam

 

Byłem na komputerze błędów brak, nic się nie dzieje wszystkie parametry ok oprócz powietrza ,stwierdził że łapie gdzieś lewe powietrze ale a już nie wiem gdzie go szukać wszystkie węże przejrzane ten przewód od serwa ok. Tak się zastanawiam nad tym plastikiem z logiem opla na dolocie co wchodzą do niego przewody od odmy on był cały zasilikonowany od spodu oglądałem go i nie widać pęknięć ale darmo chyba nikt go nie silikonował.

Sondy jak to powiedział mają bardzo delikatny odchył jedna od drugiej .

Przepływka i czujnik temp. ok

Czego tu się jeszcze czepić ?

Edytowane przez radekk3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności