Gość brratek Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Kuledzy i Cooleżanki, wygrzebałem na forum, zrobiłem, DZIAŁA! ...i to jak : maniek02 napisał/a: W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach) Co nam potzreba: - wiertarka+ wiertło 5-6mm - gwintownik narzynka 5-6 mm - pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm - gumówka, klej do matalu - browar na umilenie pracy I zaczynamu Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy) Kurde jeżdze już tydzień i super jest koszt ok 60 PLN zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd Niestety fotek nie posiadam Moje uwagi do opisu maniek02 * Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal * zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)). * nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje) * użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł) * jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek) Po robocie zniknęły poniższe usterki auta: * walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...) * wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h * lepiej się zbiera - POWER IS BACK * jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47209-naprawa-kolektora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi