Skocz do zawartości

Naprawa kolektora


Gość brratek

Rekomendowane odpowiedzi

Kuledzy i Cooleżanki, wygrzebałem na forum, zrobiłem, DZIAŁA! ...i to jak :

 

maniek02 napisał/a:

W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/

Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

 

Co nam potzreba:

- wiertarka+ wiertło 5-6mm

- gwintownik narzynka 5-6 mm

- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm

- gumówka, klej do matalu

- browar na umilenie pracy :P

 

I zaczynamu Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

 

Kurde jeżdze już tydzień i super jest koszt ok 60 PLN zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd

Niestety fotek nie posiadam

 

 

 

 

 

Moje uwagi do opisu maniek02

 

* Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal

* zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)).

* nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje)

* użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł)

* jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek)

 

Po robocie zniknęły poniższe usterki auta:

* walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...)

* wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h

* lepiej się zbiera - POWER IS BACK

* jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności