Skocz do zawartości

dziwne stuki


Gość awtoy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie mogłem się zdecydować gdzie tego posta postawić więc wylądował tutaj.

Dzisiaj sobie podjechałem w ciche miejsce i co słyszę?

Stukanie..., nasłuchuję stuka z przodu.

Maska do góry i ...

 

post-19676-0-30515100-1321213995_thumb.jpg

 

to jest to, dotykam ręką, zgadza się czuję rytm, ale co to jest?

Forum i net przeszukałem, książkę "sam naprawiam..." też i wnioski marne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to i ja nie wiem dokładnie, mi to wygląda na jakieś podciśnienie. Ale u mnie te rurki są przymocowane metalowymi uchwytami do ścianki grodziowej (uchwyty wchodzą pod uszczelkę maski).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kurde ale kaszana. Niczego nie można się sensownie dowiedzieć.

 

Odświeżam temat przy okazji innej potyczki: szaleją wolne obroty-700-300, no i oczywiście gaśnie!

A dlaczego tutaj o tym piszę, ponieważ nikt nie odpisał co to-to na zał. obrazku jest.

A jest to: zawór odpowietrzania zbiornika paliwa

Mój odnośnik

I dlatego iż przy okazji szukania przyczyny szalejących wolnych obrotów mechanik odłączył jeden z przewodów dochodzących do tegoż urządzenia. I co...? Jak by lepiej, obroty się uspokoiły. Czemu??? Szuka w książce, a tam...!!! Pisze że to "masowy przepływomierz powietrza" ale to nie jest "masowy przepływomierz powietrza".

Gdzie takowy mieści się w Merivie - jeszcze nie wiem.

 

Ciekawostka, czy odpowietrzanie zbiornika paliwa może mieć wpływ na wolne obroty? I już tak całkiem na marginesie, czemu to ustrojstwo tak hałasuje że aż zwróciło moją uwagę w listopadzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"daro", dziękuję pięknie, ale tak naprawdę chodziło mi o to że przez 6 miesięcy żyłem w błogiej nieświadomości co to jest. A w książce "Sam naprawiam..." pisze że to jest masowy...itd., a nie jest.

Z tematem walczę, właśnie sprawdzając przewody paliwowe podejrzewając niedrożność ułamaliśmy trójnik w sklepie sprzedał mi "SPRZEDAWCA" do corsy - za krótki więc w tył na lewo jeszcze raz do sklepu, a tam: cytat "nie no do merivy nie ma a co ten nie pasuje"!!!!!!!

 

Filtra węglowego też nie mogę nigdzie dostać więc szukam w necie. Z tym że ja nie miałem efektów standardowych dla odpowietrzania zbiornika.

Ale faktycznie jeżdżę na odpiętych przewodach powietrznych od tego ustrojstwa za filtrem i z pominięciem filtra węglowego i nie szaleją obroty?

 

Co dalej napiszę.

 

"kuchar" przepustnica z krokowym i EGR-m posprawdzane

 

A bym zapomniał 0 kodów błędu!?

 

Tak więc... przeczytałem sobie jeszcze parę rzeczy m.in. to:http://forum.opel24.com/topic/33090-Problem-z-doplywem-powietrza-do-silnika/

i wychodzi na to że jeśli to ustrojstwo zaczyna stukać to znaczy że się kończy (150 zeta)spróbuję jeszcze ze 2 dni pojeździć z wypiętym zaworkiem i przewodami połączonymi bezpośrednio. Jak pomoże to trzeba będzie wyjąć te zeta i kupić go.

c.d.n...

Edytowane przez awtoy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Tak więc... c.d.nastąpił.

 

 

Wyjąłem te 150 zeta i... działa... i stuka, więc tak chyba ma być.

Nie mogę go tylko rozgryźć czemu czasami stuka czyli działa jak najęty a potem kilka dni ciszy. Żadnego punktu zaczepienia, żeby temperatura na zewnątrz miała wpływ, albo styl jazdy, pełny/pusty zbiornik nic. Może macie jakieś obserwacje w tym temacie.

 

A z obrotami niestety dalej kłopoty, więc szukam dalej.

Z rozpaczy rozebrałem ten stary i specjalnych cudów tam nie znalazłem.

post-19676-0-53135700-1332016056_thumb.jpg

post-19676-0-52254100-1332016064_thumb.jpg

post-19676-0-09262800-1332016795_thumb.jpg

Edytowane przez awtoy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że przepustnica sprawdzona ale mi chodziło czy była CZYSZCZONA?

 

Miałem delikatne pływanie obrotów na biegu jałowym - wymontowałem przepustnicę, wyczyściłem porządnie pędzelkiem gardziel w benzynie i po kłopocie.

Trzeba też sprawdzić drożność kanalików od podciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hmmmm... 10 miesięcy z tematem, a temat taki: dla ciekawych. Obroty wolne szalały i nie szło dojść czemu (co warsztat i mechanik to tylko by EGR-a wymieniali) no i tak się bujałem z tymi obrotami aż nastąpiła inna awaria, wyjmowanie skrzyni było + wymiana czujnika położenia wału poskładane, poskręcane, i co to obroty jak w nowym aucie - czyżby naprawdę "czujnik" był winowajcą?

post-19676-0-54976400-1348411883_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności