Skocz do zawartości

brak mocy opel


Rekomendowane odpowiedzi

1. Ściągasz osłonę plastikową pod nogami i wyciągasz plastikowe korytko od nawiewu nie wiem gdzie serwo się znajduje w Polskiej wersji Zafiry ja rozbierałem Anglika.

2.Oczom twoim ukażą się pedały, ściągasz zawleczkę od Cięgna serwa które przymocowane jest do pedału hamulca wystarczy ją delikatnie odgiąć śrubokrętem i popchnąć sama spadnie.

3.Wyciągasz bolec popuść też drut od sprężyny łatwo on odchodzi i załóż go na drugą stronę pedału hamulca tak żeby ułatwić wyjęcie bolca.

4.Tam już wszystko gotowe przechodzisz do przodu auta i zabierasz się za wymontowywanie pompy wspomagania hamulców.

A żeby było łatwiej odkręć plastikową osłonę koło podszybia 4 śrubki 2 z lewej 2 z prawej będzie więcej miejsca do manewrowania.

5.Odkręć filtr powietrza całą obudowę będzie łatwiej ci później wyjmować Serwo odkręć też rurę dolotu od filtra do turbo najlepiej całość żeby było jak najwięcej miejsca.

6. Teraz wyjmij wąż dolotowy ten co idzie od Vacuum Pompy do Serwo ciężko wychodzi z serwo więc psiknij kilka razy wd40 to pomoże.

7.Odkręć przewody metalowe od pompy wspomagania hamulców a później kluczem grzechotka na przedłużce całą pompę wspomagania są tam dwie śruby lekko trzymają i łatwo je wykręcić.

8.Wyjmij wężyk idący od pompy wspomagania i odegnij go na bok i nie zapomnij powypinać kostek od wszystkiego.

9.Wyjmij pompę jak już to zrobisz wchodzisz z powrotem do auta i odkręcasz 2 tylko 2 śruby są tam 4 ale odkręć tylko te które w tym samym położeniu były od drugiej strony zazwyczaj po ukosie prawy górny róg i lewy dolny.

10.Serwo powinno być luźne wskakujesz pod maskę i jest tam jeszcze uchwyt który trzyma dwa grube przewody chyba od klimy odkręć dwie śrubki i wyjmij uchwyt z śrubek.

11.Walka tutaj podczas wyjmowania serwo musisz dobrze dociągnąć do siebie te dwa grube przewody od klimy na maxa w stronę alternatora a najlepiej druga osoba wyciąga serwo.

12.Odegnij też delikatnie przewody metalowe od hamulców tych z pompy miejsca będzie praktycznie ZERO pomyślisz sobie nie raz jak on to kur... wyjął ale uwierz da radę musisz dobrze manewrować serwem i odginać dobrze przewody bo inaczej nie da rady.

Ja wkładałem w to całą swoją siłę i sam walczyłem ręce podrapane jak by kot mnie zaatakował ale jaka duma jak już wyjdzie aha i zapamiętaj jak wychodziło bo tak samo musisz wkładać.

13. Podczas wkładania też musisz mocno odgiąć te dwa przewody czarne od klimy bo tam brakuje dosłownie 2 cm żeby weszło serwo w otwór jak mocno je odegniesz to serwo jak wyszło tak wyjdzie tylko ostrożnie podczas wkładania żebyś membrany nie uszkodził tak jak pisałem zabezpiecz ją sobie jak uważasz.

14. Jak już wejdzie serwo w otwór to druga osoba niech wskoczy do auta i Cie naprowadzi jak manewrować serwem żeby idealnie weszło w otwór.

15. Skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Pompa wspomagania(pompa hamulcowa) ja tak ją nazywam konieczne jej wymontowanie bez tego serwa nie wyciągniesz.

Po zamontowaniu wszystkiego z powrotem zalej płyn hamulcowy wskazane jest odpowietrzenie hamulców ja jeszcze tego nie zrobiłem bo łapią dobrze ale w sobotę też się za to zabieram.

Jak masz jeszcze jakieś pytania, pytaj śmiało odpowiem na ten i inne tematy zafirę mam od niedawna ale poznałem już silnik dobrze niestety kupiłem ją z wadą i wymieniałem co nie co więc teraz mogę wam pomóc i napisać co i jak i dlaczego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47395-brak-mocy-opel/page/2/#findComment-415123
Udostępnij na innych stronach

powiem tak. zostawiłem samochód mechanikowi on spradził to i mówi serwo jest dobre i pompa vac cisnienia są w normie. mówi że jest inny problem jak wąż od serwo jest odłączony eszytko jest ok z silnikiem po podłączeniu go coś jest nie tak z jakimś użądzeniem pod vac pompą jakiś czujnik klap i to trzeba sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47395-brak-mocy-opel/page/2/#findComment-415324
Udostępnij na innych stronach

No jest tam ale czy czujnik no powiedzmy że czujnik klap zawirowań najłatwiej go sprawdzić wpompowując powietrze do środka i zobaczyć czy puszcza.

Moje serwo też było dobre znaczy hamulce wszystko ok nawet super hamulce tylko jak na zimnym jechałem i gaz na maxa wciskałem to strasznie klekotał jak traktor a po wymianie serwa nie klekocze no i moje po wyjęciu się rozpadło tzn wypadły z niej jakieś rzeczy a chodziło pracowało jak sprawne.

Nie wiem może i u Ciebie być ten czujnik siłownik klap zawirowań sprawdź ale na moje oko to jest serwo a i u mnie jak pod kompa podłączałem był błąd coś z egr a po wymianie nie ma nic auto ma kopa jak nigdy na początku jak ją kupiłem myślałem że to taki muł bo wielkie a teraz pfff co się będę chwalił sam się przekonasz.

Ps ja kupiłem serwo używane za 150zł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47395-brak-mocy-opel/page/2/#findComment-415401
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mówi że jest inny problem jak wąż od serwo jest odłączony wszytko jest ok z silnikiem

Czyli sam widzisz nie ruszaj układu silnika sprawdzić wydajność pompy i szczelność serwa może mołowydajna jest pompa vacum nie umie obsłużyć całego układu

lub rzeczywiście padło pada serwo.

 

po podłączeniu go coś jest nie tak z jakimś użądzeniem pod vac pompą jakiś czujnik klap i to trzeba sprawdzić.

Nie ma czujnika klap zawirowań jest siłownik klap i elektrozawór który nim steruje działa on siłownik na podciśnienie jeżeli membrama jest pęknięta czyli puszcza lewe powietrze i traci je cały układ.Ale ten siłownik działa bardzo rzadko i to tylko w określonych warunkach.

Zrób sobie taki przyżąd do sprawdzania szczelności.

beznazwyey.th.jpg

czały układ podciśnienia.

podcinienieiopis.th.jpg

podcinieniepopraw.th.jpg

Działanie klap zawirowań.

Działanie klapek zawirowań.

Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic.Więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia klapek zawirowań zegar do mierzenia podciśnienia (wakometr) z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,aż tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duży bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.

Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.

Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.

I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).

 

Układ klapek zawirowań.

klapkizawirowa.th.jpg

Kolektor dolotowy z klapkami do czyszczenia.

kolektordolotowy.th.jpg

Miejsca zabudowania siłownika klapek zawirowań.

silnik19.th.jpg

thumbnail.png

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47395-brak-mocy-opel/page/2/#findComment-415458
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość kaczy_f1

Tak jak pisałem od samego początku ten sam przypadek co u mnie no i widać opłacało się wymienić i trochę zaryzykować bo mechanik mówił co innego jak czytałem wyżej.

Fajnie się morda cieszy jak depniesz w pedał a auto idzie??

No mi mordka się uśmiechała kilka dni hehe

Pozdrawiam

I zapraszam innych w sprawie auta postaram się pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47395-brak-mocy-opel/page/2/#findComment-416761
Udostępnij na innych stronach

Gość m_marcin

mówił ale go przekonałem, morda sie cieszy i nie boje sie wyprzedzać teraz bo wcześniej kilka razy trzeba było przemyśleć, a jak nie szło to spowrotam za gościa, dzięki jeszcze raz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47395-brak-mocy-opel/page/2/#findComment-416782
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności