Skocz do zawartości

Naprawa Przepustnicy czykupno używanej?


Gość Świstak1993

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Świstak1993

Witam. Już od dłuższego czasu mam problem z przepustnicą w moim Oplu. Wiadomo że jest coś nie tak ponieważ świeci się kontrolka z kluczem serwisowym oraz przy odpalaniu silnik nierówno pracuję. Spotkałem się z opiniami różnych osób że przepustnic używanych nie należy kupować ponieważ w niedługim czasie znów padną. Inne osoby mówią że naprawa też nie jest dobrym rozwiązaniem.

Nie jestem elektronikiem i chcę zasięgnąć rady i bardziej doświadczonych osób.

Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam!.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Już od dłuższego czasu mam problem z przepustnicą w moim Oplu. Wiadomo że jest coś nie tak ponieważ świeci się kontrolka z kluczem serwisowym oraz przy odpalaniu silnik nierówno pracuję.

 

Jeśli się wyświetla błąd to trzeba go odczytać. Zrobiłeś to czy tylko Ci się wydaje, że to przepustnica ? Wymontowałeś ją i oglądałeś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Świstak1993

Nie nigdy nie wymontowywałem przepustnicy, ale auto było na komputerze w stacji diagnostyki i mechanik stwierdził że to przepustnica. Powiedział że pukało coś przy przepustnicy jak otworzył maskę. Była to już drugi mechanik który stwierdził to samo więc to chyba nie są bajki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nigdy nie wymontowywałem przepustnicy, ale auto było na komputerze w stacji diagnostyki i mechanik stwierdził że to przepustnica. Powiedział że pukało coś przy przepustnicy jak otworzył maskę.

 

Pukało coś przy przepustnicy ? Daj sobie z nimi spokój. Nie wiem jaki masz silnik (1.9 są trzy, mógłbyś uzupełnić w profilu ) ale np. w 150-konnym wymontowanie przepustnicy to góra 20-30 minut. Możesz sprawdzić czy elektryczna część nie jest zaolejona i ewentualnie spróbować przeczyścić i przy okazji przeczyścić kanały w kolektorze od strony przepustnicy. Roboty nie aż tak dużo a można zaoszczędzić parę złotych. No i pamiętaj o odłączeniu akumulatora przed robotą.

Edytowane przez radmax

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Świstak1993

Dzisiaj wyciągnąłem przepustnice z auta, po czym wyczyściłem ją z oleju tak jak pisał kolega powyżej. Silnik na samym początku kuleje lecz po 2min jazdy pracuje już normalnie...co może być tego powodem?. Aha i klucz serwisowy raz sie świeci raz nie. Już zupełnie nie wiem co może być tego powodem, liczę na jakieś rady i bardzo Dziękuję.

PS: mój Opel to 1,9 CDTI 150km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłeś akumulator przed robotą ? Jeśli nie to zrób to teraz. Czy klucz świeci się przed odpaleniem a potem gaśnie, czy gaśnie po kilku minutach, czy w ogóle nie gaśnie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Świstak1993

Tak tak akumulator został odłączony. Przed odpaleniem auta kluczyk się świeci inne kontrolki gasną, przy pierwszym odpaleniu kluczyk czasem się świeci cały czas a czasem gaśnie. Lecz gdy odpalę auto po raz drugi, kluczyk gaśnie przy zapaleniu zawsze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności