Gość danielek Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam, posiadam X16SZR(tartarini II gen, TEC 99). Po dłuższym postoju na chodniku plamy płynu chłodniczego. Czy prawdą jest, że w parowniku znajduje się płyn chłodniczy ? Plama znajduje się właśnie pod parownikiem stąd moje pytanie. Po dłuższej jeździe w zbiorniku płynu chłodniczego po odkręceniu wydobywa się duże ciśnienie, może to ciśnienie napiera na zaciski gum, które popuszczają ... Tak to sobie tłumacze ale muszę potwierdzić. Dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47668-lpg-a-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 W parowniku-reduktorze znajduje się membrana gumowa. Cały parownik jest podgrzewany z instalacji chłodzenia silnika. Wyglada tak jakby poszła membrana.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47668-lpg-a-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-415316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekc16nz Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Membrana niema styczności z płynem chłodniczym . Płyn podgrzewa tylko radiator na którym odparowuje gaz. Może po prostu przewody puszczają albo uszczelka segmentu ogrzewania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47668-lpg-a-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-415326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Reasumując: do reduktora dochodzi jednak jakimś przewodem płyn chłodniczy z układu ... Teoretycznie może gdzieś być wyciek. Druga sprawa: Rozebrałem korek od zbiornika płynu chłodniczego. Słyszałem, że zawór "puszcza" przy około 1 bar. Nie wiem, czy udało mi się ustami wytworzyć takie ciśnienie, ale po "badaniu" doszedłem do wniosku, że jest zapchany. Sprawa złożenia tego ustrojstwa wcale nie wydawała sie taka łatwa i zawór nie trzyma juz w cale. Jakie mogą być tego konsekwencje prócz ubytku polegającego na odparowaniu przez korek płynu ? Dziękuje za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47668-lpg-a-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-415407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekc16nz Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Tak, do reduktora dochodzą przewody płynu chłodniczego, płyn go ogrzewa inaczej by zamarzł i nie odparował odpowiedniej ilości LPG. Co do drugiej sprawy to wątpie aby udało Ci śię wytworzyć takie ciśnienie...chyba że dmuchasz termofory aż pękają...do sprawy- ja bym to zrobił tak- zagrzać auto, otworzyć maske, powoli odkrecać korek (z dużym naciskiem na POWOLI) jeżeli jest sprawny to w układzie będzie ciśnienie, a jeśli nie trzyma to lepiej go wymienić. Kiedyś spotkałem sie z sytuacją jak jeden kierowca golfa III stał pod McDrive i tak mu sie gotowało,gwizdało pod maską jakby miał czajnik pod nią(myśle że miał wodę w układzie do tego właśnie nieszczelny korek)...ogólnie widowisko było ...strach było podejść   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47668-lpg-a-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-415409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 dzieki panowie, kupie ten korek i zobaczymy czy się będzie dalej lało ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47668-lpg-a-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-415417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.