Skocz do zawartości

LPG a płyn chłodniczy


Gość danielek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

posiadam X16SZR(tartarini II gen, TEC 99).

Po dłuższym postoju na chodniku plamy płynu chłodniczego. Czy prawdą jest, że w parowniku znajduje się płyn chłodniczy ?

Plama znajduje się właśnie pod parownikiem stąd moje pytanie.

Po dłuższej jeździe w zbiorniku płynu chłodniczego po odkręceniu wydobywa się duże ciśnienie, może to ciśnienie napiera na zaciski gum, które popuszczają ...

Tak to sobie tłumacze ale muszę potwierdzić.

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W parowniku-reduktorze znajduje się membrana gumowa. Cały parownik jest podgrzewany z instalacji chłodzenia silnika. Wyglada tak jakby poszła membrana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Membrana niema styczności z płynem chłodniczym :neutral: . Płyn podgrzewa tylko radiator na którym odparowuje gaz. Może po prostu przewody puszczają albo uszczelka segmentu ogrzewania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując: do reduktora dochodzi jednak jakimś przewodem płyn chłodniczy z układu ...

Teoretycznie może gdzieś być wyciek.

 

Druga sprawa:

Rozebrałem korek od zbiornika płynu chłodniczego. Słyszałem, że zawór "puszcza" przy około 1 bar. Nie wiem, czy udało mi się ustami wytworzyć takie ciśnienie, ale po "badaniu" doszedłem do wniosku, że jest zapchany.

 

Sprawa złożenia tego ustrojstwa wcale nie wydawała sie taka łatwa i zawór nie trzyma juz w cale.

Jakie mogą być tego konsekwencje prócz ubytku polegającego na odparowaniu przez korek płynu ?

 

Dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Tak, do reduktora dochodzą przewody płynu chłodniczego, płyn go ogrzewa inaczej by zamarzł i nie odparował odpowiedniej ilości LPG.

Co do drugiej sprawy to wątpie aby udało Ci śię wytworzyć takie ciśnienie...chyba że dmuchasz termofory aż pękają...do sprawy- ja bym to zrobił tak- zagrzać auto, otworzyć maske, powoli odkrecać korek (z dużym naciskiem na POWOLI) jeżeli jest sprawny to w układzie będzie ciśnienie, a jeśli nie trzyma to lepiej go wymienić. Kiedyś spotkałem sie z sytuacją jak jeden kierowca golfa III :...: stał pod McDrive i tak mu sie gotowało,gwizdało pod maską jakby miał czajnik pod nią(myśle że miał wodę w układzie do tego właśnie nieszczelny korek)...ogólnie widowisko było :mrgreen: ...strach było podejść :rip:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności