Gość Daro83 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 (edytowane) mam problem z wolnymi obrotami, mianowicie- zapalam silnik (lekko ciepły, stało się to dziś wiec nie wiem jak będzie na zimnym)i po 2-3 sekundach silnik tak się zachowuje jakbym włączał i wyłączał zapłon - prawie gaśnie i znowu wchodzi na obroty i tak cały czas chyba ze wcisnę hamulec to wtedy na krótką chwile się normuje i potem znowu. w czasie jazdy jest ok, tzn jeśli go wyluzuje to tak jak opisałem wyżej, ale moc bez zmian. żadna kontrolka się nie zapala w czasie tych skoków obrotów. dodam ze kopci na czarno ale lekko a czasem puszcza białą chmurkę na postoju ale dopiero dziś jak się to stało. proszę o pomoc, jestem nowy na forum i nie wiem czy dokładnie opisałem problem. Edytowane 26 Listopada 2011 przez Daro83   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 A jak wygląda sprawa ze stanem płynu chłodzącego - nie ubywa go czasem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-415484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 płynu jest tyle co było, dodam jeszcze ze problem nie występuje regularnie, tzn czasem jest czasem nie i podczas jazdy jest czasem taka dziura- lekkie szarpniecie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-415517 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelvc Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 a może filtr paliwa brudny ,sprawdz jeszcze dolot może jest jakaś nieszczelność   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-415544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 filtr zmienię jutro, sprawdzę tez czy nie ma nieszczelności   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-415596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 dodam ze kopci na czarno ale lekko a czasem puszcza białą chmurkę na postoju ale dopiero dziś jak się to stało. Biała chmurka nie wróży nic dobrego bo to może być oznaką dostawania się płynu chłodzącego do cylindra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-415772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 ale biała chmurka jest tylko w momencie przygasania silnika na wolnych obrotach. Filtra jeszcze nie zmienilem bo jak wracam z pracy to non stop leje a nieststy garazu nie posiadam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-416095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 To jak pojawia się biała chmurka podczas przygaszania silnika to oznaka dostającego się płynu do cylindra, a tu masz temat do przeczytania z tymi objawami; http://forum.opel24.com/topic/26190-Objawy-uszkodzenia-uszczelki-glowicy/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-416141 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 dzięki za link. sprawdziłem i jedynie drugie pytanie pasuje do mojego przypadku ale nie jest to regularne, wiec sam nie wiem. Zmieniłem dziś filtr paliwa, odessałem stare paliwo pozostałe w komorze filtra i tu moje zdziwienie- paliwo ma kolor mocno niebieski a nie żółty i przy dnie wyraźnie zanieczyszczone. Pojerzdze dziś trochę i zobaczymy, mam nadzieje ze problem ustąpi faktycznie winny był filtr paliwa, od wymiany zero problemów, a troche pojeździłem. dzieki to jednak nie byla wina filtra. faktycznie na poczatku po wymianie bylo bez problemów- pewnie zbieg okoliczności- ale tu winny byl Czujnik położenia przepustnicy ELOBAU który (w tych silnikach) występuje tylko w signum i vectrach kombi. długo się meczylem ze zdiagnozowaniem bo w ASO kiedys powiedzieli ze jak nie świeci mi zadna kontrolka sygnalizująca awarię na wyswietlaczu to komputer nic nie wykryje, co okazało sie nie prawdą. pojechałem do pewniego warsztatu gdzie mają dobrego techa i znalazł mi usterkę. ucieszylem sie na poczatku bo se mysle taki czujnik to pewnie pare groszy i po problemie a tu zonk. czujnika nie dokupi osobno tylko z przepustnicą (nawet na ebayu czy allegro nie znalazlem). koszt calej przepustnicy mnie przerazil wiec szukałem innego rozwiązaniai znalazlem wiec chce sie podzielic. tu podaje link do strony, gdzie dokładnie jest opisane jak to zrobić samemu i zaoszczedzic według ASO 1700zl na wymianie przepustnicy. http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/85625-naprawa-potencjometru-przepustnicy-vc-20-dti/ sam to zrobilem i nie bylo bardzo trudne, trzeba tylko cierpliwości   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-416310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smolak90 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Witam, miałem ten sam problem z tym czujnikiem. Zaczęło się od falowania obrotów na biegu jałowym ( przygasanie). Mechanik stwierdził że to EGR, więc czyszczenie i po sprawie. Jednak nie na długo. Falowanie wróciło a podczas jazdy potrafił co jakiś czas szarpnąć.Znowu do mechanika. Czarny filtr paliwa, wymiana uszczelniaczy trawersów. Niby troche lepiej ale falowanie i przerywanie podczas jazdy powtarza się aż pewnego razu jadąc do pracy następuje spadek obrotów i brak reakcji na pedał gazu i wyskakuje kluczyk. Ponownie mechanik. Stwierdza ze to czujnik położenia przepustnicy.Poczytałem trochę o tym i próbowałem sam go naprawić (czyli przelutować zimne luty). Na chwile pomogło ale nadal gasł po odpaleniu, wyskakiwał kluczyk był mułowaty. Kombinowałem z tym czujnikiem, lutowałem, odłączyłem wężyk podciśnienia sterujący przepustnicą i zaślepiłem go. Pewien czas było ok nawet kluczyk się nie pojawiał. Po pewnym czasie pojawiał się co jakiś czas na chwile. pewnego dnia wracając z z miasta zaczął przerywać jakby brakowało mu paliwa albo jakby coś mu ja odcinało. Problem pojawiał się co jakiś czas. Mechanik sprawdził pompe, uszczelniacze trawersów ( naprawił zawór w pompie bo był problem z odpalaniem) komputer też był naprawiany( była woda i popalone styki). Aż w końcu rozłożył ręce bo nie wie co może być tego ciągłego przerywania. Pomóżcie bo nie wiem co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47671-gasn%C4%85cy-silnik/#findComment-626848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.