Gość tremens Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam , jestem od niedawna posiadaczem Opla Merivy 1,7 cdti (101 km).Samochód coraz bardziej mi się podoba , lecz mam jeden niepokojący mnie problem.Chodzi o czas gaśnięcia kontrolki smarowania silnika.Rano gdy odpalam auto kontrolka gaśnie po jakiś trzech sekundach ,za nim zgaśnie słychać że silnik głośniej pracuje.Sytuacja ta powtarza się po jakimś dłuższym postoju (np.15-20min).Czytałem gdzieś na forum że te silniki tak mają ,ale gdyby nie ta głośna praca do czasu zgaśnięcia pewnie nie zwracałbym na to uwagi.Proszę o konsultację i opinie osób które mają bądź znają ten silnik czy to nie jest szkodliwe dla silnika.W silniku mam zalany olej Shell Helix Ultra Diesel 5W/40.Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Wpisz na youtube 1,7CDTI COLD START i popatrz jak jest u innych... Ja wczoraj sprawdzałem swój silnik, bo mam podobny przypadek z kontrolką oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Przede wszystkim sprawdź poziom oleju - pewnie będzie dobry, ale warto kontrolować .. Spróbuj wymienić olej(gdy przyjdzie czas)np. na Castrol magnatec lub podobny .. Ale ten Helix tez jest raczej z górnej półki .. Może to faktycznie tak ma być .. A na zakrętach nie zapala się czasem ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tremens Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Witam na zakrętach i podczas normalnej pracy nigdy nie zapala się. Edytowane 30 Listopada 2011 przez silvo44 zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bobeusz2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 w instrukcji obsługi auta wyczytałem, że z tą kontrolką to normalne. Co do dzwięku to chyba wszystkie tak mają.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejo41 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Wymieniam często olej,filtr oleju oryginalny i zawsze to samo, kontrolka gaśnie po 4-5 sekundach, widocznie ten typ tak ma.Również silnik chodzi głośniej zanim kontrolka zgaśnie. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez andrzejo41   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.