Gość yanaek Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 (edytowane) dzis zapalila mi sie kontrolka akumulatora w Signum CDTI 1.9 - oczywiscie pierwsza reakcja, sprawdzic czy alternator laduje aku zmierzylem napiecie multimetrem i na wylaczonym silniku pokazuje 12.60 - 12.70 V a po uruchomieniu silnika jest 11.60 - 11.70 (powinno byc zdaje sie 13.5-14.4, ale poprawcie mnie moze, bo pierwszy raz, od niedawna mam diesla) pytanie czy tak ma byc na zimnym silniku bo swiece zarowe grzeja i jest duze obciazenie, czy mam brak ladowania? moge sprobowac zostawic wlaczone auto i zobaczyc czy po zagrzaniu sie podniesie prad ladowania, ale mam do zrobienia jutro 60 km trase do Krakowa, gdzie chcialbym oddac auto do elektryka i teraz jest obawa ze jak zaczne go dzis uruchamiac to rozladuje na dobre i nigdzie jutro nie pojade, a z drugiej strony jak jutro pojade, to nie chcialbym utknac w polowie drogi z rozladowanym akumulatorem (raz tak mialem ze stara Corsa B i padnietym alternatorem - szczotki) akumulator ma 4 lata (Varta 70Ah, 450) glownie pytanie o to czy swiece zarowe na zimnym silniku moga tak obnizac napiecie mierzone na klemach ... oraz ile ewentualnie przejade na tym akumulatorze km. jesli faktycznie nie ma ladowania PS. dodalem w opisie info o 'cykaniu' na zimnym silniku, ktore mam od jakiegos czasu. Slyszalem, ze to moze byc przez zuzyte kolo pasowe lub jakies sprzegielko przy alternatorze, no to by sie juz zazebialo z brakiem ladowania teraz? Edytowane 3 Grudnia 2011 przez yanaek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 na wylaczonym silniku pokazuje 12.60 - 12.70 V Wynik dobry pod warunkiem, że pomiaru dokonałeś po kilkugodzinnym postoju. Nie mierzy się napięcia aku zaraz po wyłączeniu silnika. powinno byc zdaje sie 13.5-14.4 14,4V to idealny wynik. Nie powinno spadać poniżej 13,9V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-416313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yanaek Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 teraz zmierzylem po ok. 10 minutach wlaczonego silnika na postoju (zagrzal sie, nie 'cyka' i wskaznik temperatury skoczyl na 80 st.) multimetr nadal pokazuje bez zmian 11.55 - 11.68 na wlaczonym silniku i swieci sie kontrolka akumulatora zmierze w takim razie jeszcze jutro po calej nocy, jak na wylaczonym bedzie nadal 12.60 - 12.70 to jest szansa przejechac bez problemu te 60km. wiadomo, ze nie chodzi o wrozby ale prosilbym o jakas opinie z 'doswiadczenia'   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-416314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Tu nie ma się nad czym zastanawiać napięcie na włączonym silniku masz za niskie. Dodatkowo świecąca kontrolka akumulatora informuje o braku ładowania. Musisz wyciągnąć alternator i sprawdzić diody oraz szczotki. zmierze w takim razie jeszcze jutro po calej nocy, jak na wylaczonym bedzie nadal 12.60 - 12.70 to jest szansa przejechac bez problemu te 60km. Jeśli jeszcze uda odpalić się auto, to na włączonych światłach szanse nikłe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-416394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yanaek Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) Juz nie odpali wiec nigdzie nie jade. Starczylo jeszcze pradu na dojechanie do mechanika i umowienie sie na naprawe jutro. Problem w tym ze wrocilem do domu i sprzed domu juz nie odpali trzeba bylo zostawic auto tam Edytowane 5 Grudnia 2011 przez daro zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-416426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djlux Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Pewnie masz alternator Denso 130A tak?One często padają w silnikach 1.9CDTi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-416559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał1728 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Pytanie z podobnej kategorii. Vectra C 2002 przedlift 1,8 z LPG. Po odpaleniu silnika wszystko OK, po około 5-7 minutach zapala się kontrolka ładowania akumulatora. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza.Teraz juz po odpaleniu silnika nie gasnie i odłancza wspomaganie klime itp.Ładownie aku na zghaszonym ma 12,5v a pod obciazeniem 13,8v.Jak silnik zgasnie nie mozna go odpalić slychac tylko pstryk przekaznika jakiegoś.Po wyjeciu kluczyka i odczekaniu kontrolka auta z kluczykim mignie trzy razy i odpali do ponownego zapalenia kontrolki.(kiera z wykrzyknikiem , esp.auto z kluczem).Wmienilem cim , sterownik byl na regenaracjii.i dalej nicW momencie zapalenia sie kontrolki nie ma komunikacjii ze sterownikiem silnika>Czyzby jakis zanik prądu gdzie go szukac? :na wyświetlaczu zamiast km do zrobienia literka F   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-655571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Kabel masowy oraz wszystkie punkty łączenia masy (od mocy) sprawdzone? With mobilephone sent.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-655575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał1728 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 wrócił od elekrtromechanika lecz oddał nienaprawiony niby spawdzał lecz trzymał go miesiac ponad panowie pomocy auto uziemione wracałem wczoraj 25 km i nic a jak zjechalem na parking i wcisnelem sprzegło i hamulec od razu zapalił sie ładownie czy mozliwe ze takie zeczy dzieja sie na postoju i podczas zwalniania jak ma moze mniejsze obroty ???wtedy moze dostaje mało prądu coś??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-655578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Albo coś jest nie tak z altkiem albo kablami. I to trzeba sprawdzić. Zresztą od tego się zaczyna. Multimetr w dłoń i samemu 15 min roboty. With mobilephone sent. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/#findComment-655614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.