Skocz do zawartości

Kontrolka akumulatora i niskie napiecie na wlaczonym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

dzis zapalila mi sie kontrolka akumulatora w Signum CDTI 1.9 - oczywiscie pierwsza reakcja, sprawdzic czy alternator laduje aku

 

zmierzylem napiecie multimetrem i na wylaczonym silniku pokazuje 12.60 - 12.70 V

 

a po uruchomieniu silnika jest 11.60 - 11.70 (powinno byc zdaje sie 13.5-14.4, ale poprawcie mnie moze, bo pierwszy raz, od niedawna mam diesla)

 

pytanie czy tak ma byc na zimnym silniku bo swiece zarowe grzeja i jest duze obciazenie, czy mam brak ladowania?

moge sprobowac zostawic wlaczone auto i zobaczyc czy po zagrzaniu sie podniesie prad ladowania, ale mam do zrobienia jutro 60 km trase do Krakowa, gdzie chcialbym oddac auto do elektryka i teraz jest obawa ze jak zaczne go dzis uruchamiac to rozladuje na dobre i nigdzie jutro nie pojade, a z drugiej strony jak jutro pojade, to nie chcialbym utknac w polowie drogi z rozladowanym akumulatorem ;) (raz tak mialem ze stara Corsa B i padnietym alternatorem - szczotki)

 

akumulator ma 4 lata (Varta 70Ah, 450)

glownie pytanie o to czy swiece zarowe na zimnym silniku moga tak obnizac napiecie mierzone na klemach

... oraz ile ewentualnie przejade na tym akumulatorze km. jesli faktycznie nie ma ladowania

 

PS. dodalem w opisie info o 'cykaniu' na zimnym silniku, ktore mam od jakiegos czasu. Slyszalem, ze to moze byc przez zuzyte kolo pasowe lub jakies sprzegielko przy alternatorze, no to by sie juz zazebialo z brakiem ladowania teraz?

Edytowane przez yanaek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47873-kontrolka-akumulatora-i-niskie-napiecie-na-wlaczonym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

na wylaczonym silniku pokazuje 12.60 - 12.70 V

 

Wynik dobry pod warunkiem, że pomiaru dokonałeś po kilkugodzinnym postoju.

Nie mierzy się napięcia aku zaraz po wyłączeniu silnika.

 

powinno byc zdaje sie 13.5-14.4

 

14,4V to idealny wynik.

Nie powinno spadać poniżej 13,9V

 

teraz zmierzylem po ok. 10 minutach wlaczonego silnika na postoju (zagrzal sie, nie 'cyka' i wskaznik temperatury skoczyl na 80 st.)

 

multimetr nadal pokazuje bez zmian 11.55 - 11.68 na wlaczonym silniku i swieci sie kontrolka akumulatora

 

zmierze w takim razie jeszcze jutro po calej nocy, jak na wylaczonym bedzie nadal 12.60 - 12.70 to jest szansa przejechac bez problemu te 60km.

wiadomo, ze nie chodzi o wrozby ale prosilbym o jakas opinie z 'doswiadczenia' ;)

 

Tu nie ma się nad czym zastanawiać napięcie na włączonym silniku masz za niskie.

Dodatkowo świecąca kontrolka akumulatora informuje o braku ładowania.

Musisz wyciągnąć alternator i sprawdzić diody oraz szczotki.

 

zmierze w takim razie jeszcze jutro po calej nocy, jak na wylaczonym bedzie nadal 12.60 - 12.70 to jest szansa przejechac bez problemu te 60km.

Jeśli jeszcze uda odpalić się auto, to na włączonych światłach szanse nikłe.

 

Juz nie odpali wiec nigdzie nie jade. Starczylo jeszcze pradu na dojechanie do mechanika i umowienie sie na naprawe jutro. Problem w tym ze wrocilem do domu i sprzed domu juz nie odpali :/ trzeba bylo zostawic auto tam

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

  • 5 lat później...
Gość rafał1728

Pytanie z podobnej kategorii. Vectra C 2002 przedlift 1,8 z LPG. Po odpaleniu silnika wszystko OK, po około 5-7 minutach zapala się kontrolka ładowania akumulatora. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza.Teraz juz po odpaleniu silnika nie gasnie i odłancza wspomaganie klime itp.Ładownie aku na zghaszonym ma 12,5v a pod obciazeniem 13,8v.Jak silnik zgasnie nie mozna go odpalić slychac tylko pstryk przekaznika jakiegoś.Po wyjeciu kluczyka i odczekaniu kontrolka auta z kluczykim mignie trzy razy i odpali do ponownego zapalenia kontrolki.(kiera z wykrzyknikiem , esp.auto z kluczem).Wmienilem cim , sterownik byl na regenaracjii.i dalej nicW momencie zapalenia sie kontrolki nie ma komunikacjii ze sterownikiem silnika>Czyzby jakis zanik prądu gdzie go szukac? :?:na wyświetlaczu zamiast km do zrobienia literka F

 

Kabel masowy oraz wszystkie punkty łączenia masy (od mocy) sprawdzone?

 

With mobilephone sent.

 

Gość rafał1728

wrócił od elekrtromechanika lecz oddał nienaprawiony niby spawdzał lecz trzymał go miesiac ponad panowie pomocy auto uziemione


wracałem wczoraj 25 km i nic a jak zjechalem na parking i wcisnelem sprzegło i hamulec od razu zapalił sie ładownie czy mozliwe ze takie zeczy dzieja sie na postoju i podczas zwalniania jak ma moze mniejsze obroty ???wtedy moze dostaje mało prądu coś??

 

Albo coś jest nie tak z altkiem albo kablami. I to trzeba sprawdzić. Zresztą od tego się zaczyna.

 

Multimetr w dłoń i samemu 15 min roboty.

 

With mobilephone sent.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności