Skocz do zawartości

KOD 19


Rekomendowane odpowiedzi

Gość killler83

Witam

Piszę na tym forum bo już mi sie pomysły skończyły co może być przyczyną ciągłego wyświetlania błędu nr 19

 

Zaczęło się od tego, że chciałem sobie zaizolować kabelek który leci od czujnika położenia wału korbowego do wtyczki koło rampy wtryskowej, bo izolacja obleciała. Zaizolowałem, owinąłem jeszcze folią aluminiową (ochrona przed gorącym silnikiem). Od tego czasu silnik ciężko zapala, zaraz po zapaleniu świeci się check engine, nie kręci powyżej 4500 obr/min.

wymieniłem na zamiennik: bez zmian, ale okazało się nie ta wtyczka (różniła się minimalnie, ale jednak), wiec wymieniłem na właściwy: bez zmian. Kupiłem oryginał w ASO (320 zł), zamontowałem: bez zmian. Przemierzyłem wiązkę od gniazdka (gdzie sie wpina ten czujnik, kolo rampy wtryskowej) do komputera: ok. napięcie między 2 i 3 pinem 2,5V, uznałem, że jest ok, więc uznałem, że uszkodziłem jednostkę sterującą ECU, kupiłem, usunąłem immo, zamontowałem: dalej nic!

 

Jeden elektryk coś gadał, że na komputerze mu wykazało: brak synchronizacji z rozrządem. Ale rozrząd nie był ruszany, ale jutro do niego zajrzę, może jeszcze spojrzę do tego otworu gdzie ten czujnik wchodzi, może tam coś jest... już nie wiem.

 

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

 

Astra jest z roku 95, 1.8 16V 115 KM (chyba C18XEL) Simtec 56

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48004-kod-19/
Udostępnij na innych stronach

nie slyszalem nigdy o bledzie 14 ale moze za malo slyszalem,odepnij wtyczke z czujki walka rozrzadu i po odpaleniu zaobserwuj czy cos to zmienilo.jesli nie to poszukaj uzywki oryginalnej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48004-kod-19/#findComment-417056
Udostępnij na innych stronach

Gość killler83

nie napisałem nigdzie o błędzie 14. w tytule jak i w treści jest o 19.

 

Wypiąłem z czujnika położenia wału korbowego i nic się nie zmieniło, jeździłem tak jakiś czas.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48004-kod-19/#findComment-417061
Udostępnij na innych stronach

nie kręci powyżej 4500 obr/min.

 

Witam. to wskazuje na problem z czujnikiem wałków rozrządu. CWK jest wrażliwy na wszelkie ugięcia . U mnie sztywny kabel powodował minimalne przekrzywienie czujnika . Oryginalnie jest gwiazdka z szerokim kołnierzem. Mi to spadło i założyłem zwykłą ( na klucz 10) - silnik nie chciał beknąć. Założyłem podkładkę ok 2-2,5cm średnicy ( ledwo weszła) , a kabel puściłem nie przy silniku , tylko "tak jak chciał" za bagnetem i do góry (czujnik mam od strony rozrządu pod termostatem)i po problemie. Może masz podobnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48004-kod-19/#findComment-417166
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności