Skocz do zawartości

Slizganie sprzegla


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

 

 

Dzis bedac w trasie odkrylem dziwna niepokojaca rzecz. Podczas wyprzedzania na 4 biegu ciezarowki, depnalem dosc mocno zeby sie zebral. W pewnym momencie zlapal wysokie obroty,jakbym jechal na polsprzegle i za chwilke znowu zlapal.. Odnioslem wrazenie ze sprzeglo dostalo poslizgu.Zdarzylo sie to pare razy. Nadmienie,ze u mie sprzeglo bierze dosc wysoko i nosi pierwsze objawy zuzycia. Pytanie brzmi, czy to jednoznacznie wskazuje na zuzycie tarczy sprzegla, czy moze co mi przyszlo na mysl przycina sie linka w pancerzu i po zmianie biegu nie wraca od razu do polozenia normalnego. Co wy na to??;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy moze co mi przyszlo na mysl przycina sie linka w pancerzu i po zmianie biegu nie wraca od razu do polozenia normalnego. Co wy na to??

No to na innych biegach też by się przycinała prawda ;) nie tylko na 4 tym sprzęgło nie jest wieczne więc kiedyś należy go wymienić Na tą chwilę mogę ci jedynie doradzić bo nie wiem czy czasami na tej lince na skrzyni posiadasz regulacji jeżeli masz to wystarczy poluzować nakrętkę 1-2 obrotów i będzie OK :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no niby tak.. jest jednak male ale. Gdyby byla tarcza zuzyta (z czym spotkalem kiedys w innym aucie) poslizg wystepowalby rowniez na innych biegach. tu wystepuje on po zmianie biegu. Robilem proby pozniej podczas dluzszej jazdy i bylo ok ;) Wiec o to chodzi ze dla mnie zuzycie tarczy nie jest takie jednoznaczne:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie zuzycie tarczy nie jest takie jednoznaczne:)

Spróbuj postawić samochód na równym i po prostu ruszaj z wyższych biegów i to będzie najlepszy test jeżeli nie będzie ruszał płynnie to sprzęgło i nie zapomnij sprawdzić czy jest ta regulacja bo ja mam w drugim samochodzie że muszę co jakiś czas popuścić nakrętkę bo po prostu linka trzyma cały docisk i nie załącza do końca ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. ok jutro faza testow. Brzoza masz race z racjonalnego fizycznego punktu widzenia wyzszy bieg,przelozenie jest praktycznie przy 4 biegu prawie bezposrednie wiec obciazenia duze.Bede jutro na kanale to sprawdze tez regulacje linki i jej stan. Zrobie tez probe o ktorej piszecie i napisze jutro co wywnioskowalem:)a odnosnie kolegi wyzej.Autko ma 180000.. ksiazki serwisowej nie mam.ale od poprzedniego wlasciciela mam faktury napraw. Sprzeglo jest "fabryczne":)

 

[ Dodano: Nie Wrz 16, 2007 12:39 ]

Hmm.. ok wiec jestem po szeregu prob:) Usterka okazala sie zbyt napieta linka od sprzegla.. Poluznilem ja, pedal opadl, sprzeglo sie nie slizga. Test z ruszaniem z wyzszych boegow konczy sie zduszeniem silnika. Czyli wszystko ok. Czasem warto zaczac od najprosztszych przyczyn ;) dzieki za pomoc i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności