Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mojego opla astre od kilku miechow i caly czas chodzil bezawaryjnie az do niedawna bo zaczely falowac wolne obroty. Olej z filtrem wymienialem jakos czerwiec/ lipiec i po jakims czasie jak zajrzalem pod maske to sie przerazilem... zobaczylem gorszy widok niz tutaj bo na tym zdjeciu juz wymienilem uszczelke pod pokrywa glowicy (tak przy okazji te uszczelki to sie jak nazywaja? 1 to uszczelka pod pokrywa glowicy, 2 to uszczelka pod glowica, a 3 pod klawiatura?)

post-26481-0-95526700-1325096038_thumb.jpg

I z tego co sie poprzygladalem to uszczelke nr 2 moglbym jeszcze spokojnie chyba sam wymienic, ale co z 3??

 

I powiedzcie mi co to w ogole jest na zdjeciu poznizej??

post-26481-0-68726800-1325096057_thumb.jpg

Wyglada jakby rozsadzilo od srodka uszczelke, ale czy ona jest w ksztalcie teownika dookola silnika, czy to jakas dodatkowa oslonka, czy co bo nie mam zielonego pojecia?

 

Ps. caly silnik sobie planuje umyc karcherem, ale to raczej juz na wiosne bo boje sie, ze cos sie z nim teraz stanie i w ogole chcialem te uszczelki najpierw powymieniac:>

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/
Udostępnij na innych stronach

trochę pomieszłaeś

1- uszczelka pod pokrywę wałka rozrządu (jak powiesz w sklepie "ta pod górną pokrywą" to będą wiedzieć o co chodzi :) )

2- tam nie ma uszczelki ( - możesz kupić uszczelniacz do połączeń metal-metal np taki - niebieski "Reinzoplast" producent Victor Reinz: http://www.google.pl/imgres?q=reinzoplast&um=1&hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=lLtB3dqRxg3I-M:&imgrefurl=http://www.hydrosi.de/Chemie/Oele/Reinzoplast-Tube-80ml-Blau::2084.html&docid=DXwssLRy_cBpfM&imgurl=http://www.hydrosi.de/images/product_images/popup_images/2084_0.jpg&w=640&h=480&ei=0W37TszyLITfsgbRttQP&zoom=1&iact=hc&vpx=186&vpy=307&dur=3049&hovh=194&hovw=259&tx=182&ty=89&sig=104726640653632081859&page=1&tbnh=139&tbnw=190&start=0&ndsp=48&ved=1t:429,r:10,s:0)

3- uszczelka pod głowicą

 

Umyj silnik (benzyna i pędzel) i potem zobaczysz skąd olej cieknie. Nie czekaj do wiosny ! -tymbardziej że temperatury obecnie są jak na wiosnę.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419650
Udostępnij na innych stronach

Miałem vectrę z tym silnikiem, wymieniałem przez 6 lat 2 razy uszczelkę pokrywy zaworów ( 1 na zdjęciu)jak tylko zaczynało się brudzić i raz oring w aparacie zapłonowym i silnik był czyściutki. W deklu są dystanse więc tej uszczelki nie da się docisnąć tylko wymiana. Na początku umyłem go benzyną przy pomocy ropownicy, oczywiście później postał otwarty kilka godzin aby wszystko odparowało.

Edytowane przez marek79

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419654
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy rzut oka wygląda jakby uszczelka pod głowicą skończyła żywot i z kanału olejowego może olej sie wydostaje na zewnątrz.

Umyj silnik, potem odpal i bserwuj lub zrób parę km i będzie widać skąd cieknie olej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419655
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji czy jak wymieniałeś tą uszczelkę pod deklem zaworów czy wszystko wytarłeś dokładnie do sucha i czy dokręciłeś śrubki do opory bo w zagłębieniach uszczelka jest czarna jakby przepuszczała olej. Po wymianie na całym obwodzie powinna być sucha i jasna tak jak na tych wypukleniach. Proponuję odkręcić, dokładnie wytrzeć uszczelkę, dekiel i głowicę i ponownie złożyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419662
Udostępnij na innych stronach

Podokrecana jest dobrze, oczyszczone wszystkie miejsca dookola niej tez byly tylko przepuszcza przez to, ze zle ja zalozylem:> Wiedzialem, ze sie dokreca te 8 srub po przekatnych, tylko ze ja to zrobilem zaczynajac od tych naroznikowych srub, a kumpel po mechaniku powiedzial mi, ze powinno sie dokrecac od srodka, zeby sie ta uszczelka nie pofaldowala-.- Jeszcze pytanko co do tej uszczelki pod glowica... Dam rade ja sam wymienic, czy to jakas wyzsza szkola?:>

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419671
Udostępnij na innych stronach

a to czy dasz radę to już pytanie bardziej do Ciebie :)

tak po krótce czeka Cię to: http://forum.opel24.com/topic/17408-wymiana-uszczelki-pod-glowica-w-C16NZ/

i to http://forum.opel24.com/topic/27249-Wymiana-rozrzadu-ustawianie-rozrzadu/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419675
Udostępnij na innych stronach

Omg... omg omg xd to moze jeszcze chwile z tym poczekam i przy okazji rozrzad wymienie bo po kupnie jeszcze tego nie robilem eh;s jak juz jestesmy w temacie to, czy taka nieszczelnosc gdzies na uszczelce w silniku moze powodowac falowanie wolnych obrotow? Czasem gasniecie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48561-co-to-za-wyrwanie/#findComment-419679
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności