Skocz do zawartości

układ elektroniczny silnika


Gość iker

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

mam Corsę D z 2007 r. silnik diesel 1.3 66 KW. ostatnio pojawił się taki problem, że po odpaleniu samochodu i po kilku minutach pracy silnika wyświetliła mi się kontrolka samochodziku z kluczykiem.

po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd w układzie elektronicznym silnika (nie znam numeru błędu, komputer nie był z ASO) - sprawdzono świece żarowe - są ok, sprawdzono bezpiecznik - jest ok, wymieniono przekaźnik świec żarowych - na nowy, oryginalny. niestety kontrolka pali się nadal.

nie wiem, czy to ma związek, ale na wyświetlaczu zużycie chwilowe mi wariuje - pokazuje w czasie jazdy (nie w korku, czy w kolumnie) od 4.5 do 14- 20.

co to może być? help!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha - jeszcze w ramach uzupełnienia - mam pytanie, czy ten kod P0683 po wymianie tego modułu sterujacego świecami żarowymi powinien sam automatycznie skasować się, czy też trzeba kompa zresetować. mam wątpliwości, czy mechanik, który to robił wiedział, jak się to resetuje - coś tam grzebał, ale w końcu nie zresetował?

czy ktoś może mi powedzieć jak to się robi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu wymieniali modul

skoro blad tyczy niskiego napiecia

tutaj powinni sie skupic

wykasowanie bledu to chwila roboty

wcisniecie enter na odpowiedniej stronie komputera diagnostycznego ;)

 

a blad niewystepujacy

(taki powinien byc gdyby byl uszkodzony modul i go wymieniono na sprawny )

nie wywala kontrolki

tylko zostaje zapisany w ECU jako ''nie wystepuje''

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto było podłączone pod KTS 550, więc chyba wykasowanie błędu to nie powinien być problem

na ile ten kts 550 jest dokładny przy diagnostyce opli? bo są różne opinie na ten temat....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko juz jasne - poszła jedna ze świec żarowych, a nie żaden moduł sterowania świecami - niby poprzedni mechanik sprawdzał świece, ale jak widać bez powodzenia

Swieca wymieniona, auto sprawdzone i wszystko ok

czasami jednak lepiej jechac od razu do ASO niż diagnozowac samochód w zwykłych warsztatach - szkoda czasu, nerwów i kasy

tylko że przyzwoity mechanik umiałby przyznac się do błedu i nie kasowałby za coś, czego nie był w stanie naprawić - za podłączenie pod KTS wziął 80 zł, a w ASO też biora około 100, bład jak był, tak był, a on naprawiał samochód przez internet

pocieszjące jest jedynie to, że może ten cholerny moduł, który wymieniono zupełnie niepotrzebnie uda się sprzedac - w razie czego mam na zbyciu;)

pewne jest jedno - warsztat Pawła na Szczawiowej w Szczecinie będę omijać szerokim łukiem!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności