Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prawdopodobnie padła mi linka sprzęgła, trudna jest jej wymiana, i czy można to zrobić samemu? Objawy: zapadnięty pedał sprzęgła do podłogi no i wiadomo nie działające sprzęgło. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego tutorialu co zamieściłeś nie wygląda tak prosto;D ale dam radę, dzięki i pozdrówki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

sorry, jak go znalazłem nie przejrzałem całego, a nie musisz wcale odkręcać padału sprzęgła bo to za dużo roboty (nie wymieniałem jeszcze linki w astrze, ale w moim poprzednim oplu wystarczyło wyjąć końcówkę sprężyny, która zabezpiecza linkę przed wypadnięciem i już -nie sądzę żeby w astrze było inaczej, a tym bardziej w kadettcie). Połóż się na plecach głową w kierunku pedałów i będziesz wszystko widział.

 

Odpięcie od dźwigni przy skrzyni biegów, odpięcie od pedału to wszystko -roboty na 5 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zgadza się, przejrzałęm starą już wypiąłem, nowej jeszcze nie mam muszę czekać do jutro ale bardzo martwi mnie jeszcze jedna rzecz, te cięgno od sprzęgło co wchodzi do skrzyni jak powinno się ruszać, u mnie jest jakieś luźne i nie wiem jak sprawdzić czy działa bez linki, proszę pomóż albo pociesz, że się nie da sprawdzić. Aha, jak wracałem do domu na zerwanej lince to zmieniałem biegi bez tego sprzęgłą ale tylko parę razy, możliwe, że coś uszkodziłem;/? eh

edit ruszałem tym cięgnem jak się da, było w różnych pozycjach a sprzęgło ciągle jest dociśnięte, tak ma być czy nie sam już nie wiem;/

Edytowane przez hakirim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

cięgno przy skrzyni gdy linka jest odpięta ma luz - to jest normalne. Ruch właściwy dopiero wykonuje gdy naciśniesz nogą, ale w żaden sposób nie zdołasz ręką pociągnąć tak jak linka (nogą) ciągnie, więc się nie martw, kup linkę i już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ulżyło mi:). Jutro będę miał linkę i biorę się ją wymieniać, niestety ja zdemontowałem już cały pedał sprzęgła, więc będzie parę minut więcej roboty ale tam nic nie wydaje się trudne, musiałem, bo nie mogłem zobaczyć jak jest zamocowana ta linka i nie mogłem jej zdjąć. Jutro wymiania, dam znać, jak poszło, pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomocy! wymieniłem linkę, ale sprzęgło, nie działa jak wcześniej, tzn. nie dociska tak mocno, dałem najlużniej jak się da nawet ale i tak nie da się ruszyć z piskiem i łapie dopiero jak całkowicie puszczę pedał, pomocy o co może chodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

na jakiej wysokości jest pedał sprzęgła w stosunku do p. hamulca?

(-powinien być równo /lekko powyżej)

Edytowane przez xflash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JEst około cm wyżej, maks 2, może to trzeba pojeździć żeby się ułożyło po swojemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

Po wymianie linki nic się nie musi układać, to polega na tym że zakładasz nową i jest tak jak było, jedynie możesz regulacją zmienić wysokość pedału.

Spróbuj odkręcić nakrętkę na regulacji - pedał ustawi się niżej, ale tak żeby nie było problemu z wrzucaniem biegów.

...a co w ogóle ze starą linką - przerwana była ?? Jeżeli była cała, to sprzęgło do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stara linka była przerwana i wszystko poza tym było dobrze. No ale jak zdejmę nakrętkę to jak będzie trzymać, chyba nie rozumiem :) podejrzewam, że nowa linka może być minimalnie za krótka ale jak przykładałem to niby to samo i niczym innym się też nie różnią. A jeszcze pedał chodzi lżej niż wcześniej ale to pewnie sprawa tego, że stara linka ocierała o coś a nowa nie. Pozdrawiam

 

edit: a jeżeli chodzi o nakrętkę regulacji, to jeszcze 2-3 zwoje i będzie na styk

 

edit 2: nie wiem czy to ma głębokie znaczenie, ale wydaje mi się, albo źle rozumiem obrazek, że zaczepiłem sprężynę w innym miejscu niż na zdjęciu z tutoriala, zaznaczone na niebiesko:

54526077846310019198.jpg

Edytowane przez hakirim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

No ale jak zdejmę nakrętkę to jak będzie trzymać

nie zdjąć tylko popuśćić - troche odkręcić.

 

...Ale:

jeżeli chodzi o nakrętkę regulacji, to jeszcze 2-3 zwoje i będzie na styk

to coś jest nie tak. Przy zapiętej lince i gdy pedał jest ustawiony prawidłowo (mniej więcej równo z p. hamulca) to od nakrętki do końca regulacji (w kierunku odkręcania nakrętki) powinno być ładnych parę centymetrów gwintu.

Na długość linki są takie same?

 

wydaje mi się, albo źle rozumiem obrazek, że zaczepiłem sprężynę w innym miejscu niż na zdjęciu z tutoriala, zaznaczone na niebiesko

tam gdzie na czerwono zaznaczone jest prawidłowo zaczepiona.

 

W jakiej pozycji jest cięgno przy skrzyni gdy linka jest zapięta? -wrzuć jakąś fotkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobię fotki i wrzucę, pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

albo spójrz na fotkę 14 od góry w tutorialu ostatnia przed Suplementem(regulacja linki w czerwonym kółku). Tyle mniej więcej gwintu zawsze powinno być w zapasie.

Czy u Ciebie łapa (cięgno) też jest w takiej pozycji -jakby trochę do przodu samochodu od pozycji równoległej do silnika?

Pisałeś że nie da się ruszyć z piskiem - sprawdź czy się czasem już sprzęgło nie ślizga. Wsadź np 3 bieg, zaciągnij ręczny i spróbuj ruszać, jeżeli silnik nie zgaśnie to jest sprzęgło do wymiany.

Nie ślizgało się czasem przed zerwaniem linki?

Edytowane przez xflash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą linki zrywało afalt i nigdy mi się nie pośliznęło:

 

stosunek wysokości pedałów

05012012108.th.jpg

 

koniec linki (na samej końcówce jest):

05012012116.th.jpg

 

od środka: (widać gdzie jest zaczepiona sprężyna)

 

05012012111.th.jpg

05012012114.th.jpg

05012012119.th.jpg

 

CO do sprawdzania sprzęgła, wrzucałem 5 i próbowałem ruszyć - zgasł, czytałem, żeby taki test zrobić i jak zgaśnie to jest ok, więc jest ok.

jeszcze jedna wątpliwa sprawa, czy ten pedał powinien się unosić ponad swój stan tzn. poziom? Ręką bez problemu można go podciągać do samej góry i nie wiem czy to jest ok, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

Trochę za wysoko jest ten pedał, ale skoro piszesz że nakrętka regulacji jest na samym końcu to nie da rady go obniżyć, no i widzę albo mi się wydaje, że łapa przy skrzyni jest coś za bardzo odsunięta (do przodu samochodu) i dlatego nakrętka jest na końcu regulacji (prawie cały gwint jest po drugiej stronie - czyli linka jest dobra na długość).

Nie podniósł Ci się czasami już wcześniej ten pedał?

Zdaje mi się, że sprzęgło masz do wymiany, tym bardziej że się ślizga; ale poczekaj może ktoś jeszcze się tu wypowie.

 

PS Popraw tą sprężynę przy pedale - do otworka powyżej.

Edytowane przez xflash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, że sprzęgło się nie śliza ani trochę, ale nie da się rzyć tak dobrze jak wcześniej, ynamicznie, z boksowaniem kół, i to mmnie dziwi, poza tym nie ma mowy o jakimś poślizgu. A ta sprężyna może mieć znaczenie? Oczywiście poprawię ale tak pytam. Obniżyć jeszcze troszeczkę da się tak, że będzie róno z pedałem hamulca ale to coś da? A o co chodzi z tym mocowaniem na skrzyni? Zdawało mi się, że dobrze założyłem ale widzę, że jednak nie bardzo. Pozdro i dzięki wielkie za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

A ta sprężyna może mieć znaczenie?

nie, ona tylko trzyma linkę cały czas naciągniętą.

 

nie da się ruszyć z piskiem i łapie dopiero jak całkowicie puszczę pedał

Sprawa wygląda tak, że sprzęgło się nie śliza ani trochę

to musisz się zdecydować :)

 

A o co chodzi z tym mocowaniem na skrzyni?

tzn o to chodzi?:

widzę albo mi się wydaje, że łapa przy skrzyni jest coś za bardzo odsunięta (do przodu samochodu) i dlatego nakrętka jest na końcu regulacji

jeśli tak, to chodziło mi o to w jakiej pozycji jest łapa (cięgno) przy założonej lince -Ty nie masz na to żadnego wpływu.

 

Żeby Ci zobrazować - jak wciskasz pedał sprzęgła to ciągniesz linkę a ona ciągnie łapę przy skrzyni - ten ruch to czerwone strzałki na poniższych obrazkach, wtedy łożysko wyciskowe (1) wciska "słoneczko" docisku (2) i tarcza sprzęgła (3) zostaje odsunięta od koła zamachowego (4) i napęd zostałe rozłączony (można zmienić bieg), a jak puszczasz pedał elementy wykonują ruch oznaczony strzałkami zielonymi, łożysko odsuwa sie od słoneczka i tarcza zostaje dociśnięta do koła zamachowego (napęd z silnika jest przenoszony do skrzyni).

skrzyniab.jpg

sprzegloq.jpg

 

Gdy sprzęgło zaczyna się ślizgać i łapać pod koniec ruchu pedału to typowy objaw zużycia tarczy sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli po prostu sprzęgło się nie ślizga tylko tarcza się kończy:). Jak najbardziej rozumiem w sumie, ale jest znaczna różnica przed zerwaniem linki a po jej wymianie i już mam w sumie mętlik, pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.