Gość signum04 2.2 CDTI Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Witam wszystkich. Posiadam Opla Signum 2,2 DTI z 2004r w automacie i przebiegiem 210 tys. km. Ostatnim czasem mam z nim troszkę problemów a mechanik rozkłada ręce i twierdzi że wszystko w porządku. Podczas jazdy w przedziale prędkości 100-120 km/h i rozgrzanym silniku lekko szarpnie od czasu do czasu przy puszczaniu gazu, gdy przyspieszam ustaje, a czasami (zauważyłem że średnio co ok 300 km; nie wiem czy to może mieć znaczenie...) silnik traci obroty, szarpie nim; po zatrzymaniu obroty falują i całkowicie gaśnie; po powtórnym zapaleniu silnika przez kilka sekund chodzi normalnie po czym niskie obroty falują i silnik staje; po dodaniu gazu obroty rosną ale go dławi i gaśnie. Na drugi dzień wsiadam do auta, odpalam i jadę jak by nigdy nic... Jestem w Holandii i tu też oddałem samochód do mechanika; już 4 razy, za każdym razem auto stoi po kilka dni. Najpierw wyczyścił klapy dolotowe i wykasował błędy, potem wymienił zawór EGR, następnym razem sprawdził komputer i stwierdził że nie ma żadnych błędów a to poszarpywanie może być od skrzyni i że to nic groźnego. Teraz znów auto stoi u niego tydzień i nic nie może znaleźć... Komputer nie pokazuje żadnych błędów. I problem w tym że te cuda dzieją się w najmniej oczekiwanym momencie i po dłuższych dystansach; a gdy Ja odstawiam auto do warsztatu to wszystko jest ok, mechanik nie widzi błędów w komputerze i twierdzi że wszystko sprawdził... Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 16 Stycznia 2012 przez signum04 2.2 CDTI   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48828-problem-z-signum-22dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Po pierwsze zmień oznaczenie silnika aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników - 2.2 DTI (oznaczenie CDTI mają silniki z układem wtryskowym CR). -po drugie jak mamy pomóc skoro błędy które mechanik wykasował ty ich nam nie podałeś (zgadywać mamy ?), jak zauważyłeś że średnio dzieje się to co 300 km to zaproś mechanika na przejażdżkę niech naocznie się przekona co się dzieje z silnikiem bo jak błędy nie wyskakują na kompie to wina leży po stronie mechanicznej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48828-problem-z-signum-22dti/#findComment-421155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość signum04 2.2 CDTI Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Witam. Oznaczenie CDTI mam wbite w dowodzie więc myślałem że jest poprawne; nie jestem znawcą motoryzacyjnym więc się nim posłużyłem, ale ok już zmieniam wszystko co się da. Błąd który się pojawił podczas pierwszej awarii miał symbol P0638 i już się nie pojawia. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48828-problem-z-signum-22dti/#findComment-422544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 za wysokie napięcie z czujnika położenia przepustnicy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48828-problem-z-signum-22dti/#findComment-422546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość signum04 2.2 CDTI Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Witam. Odebrałem samochód 2 dni temu, mechanik znalazł małe pęknięcie w okolicach "klap wirowych" z tego co zrozumiałem... przejechałem ok 500 km i jak na razie wszystko ok; mam nadzieje że nie będzie więcej problemów... Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48828-problem-z-signum-22dti/#findComment-423490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.