Skocz do zawartości

Problem z signum 2,2DTI


Gość signum04 2.2 CDTI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość signum04 2.2 CDTI

Witam wszystkich.

Posiadam Opla Signum 2,2 DTI z 2004r w automacie i przebiegiem 210 tys. km. Ostatnim czasem mam z nim troszkę problemów a mechanik rozkłada ręce i twierdzi że wszystko w porządku. Podczas jazdy w przedziale prędkości 100-120 km/h i rozgrzanym silniku lekko szarpnie od czasu do czasu przy puszczaniu gazu, gdy przyspieszam ustaje, a czasami (zauważyłem że średnio co ok 300 km; nie wiem czy to może mieć znaczenie...) silnik traci obroty, szarpie nim; po zatrzymaniu obroty falują i całkowicie gaśnie; po powtórnym zapaleniu silnika przez kilka sekund chodzi normalnie po czym niskie obroty falują i silnik staje; po dodaniu gazu obroty rosną ale go dławi i gaśnie. Na drugi dzień wsiadam do auta, odpalam i jadę jak by nigdy nic... Jestem w Holandii i tu też oddałem samochód do mechanika; już 4 razy, za każdym razem auto stoi po kilka dni. Najpierw wyczyścił klapy dolotowe i wykasował błędy, potem wymienił zawór EGR, następnym razem sprawdził komputer i stwierdził że nie ma żadnych błędów a to poszarpywanie może być od skrzyni i że to nic groźnego. Teraz znów auto stoi u niego tydzień i nic nie może znaleźć... Komputer nie pokazuje żadnych błędów. I problem w tym że te cuda dzieją się w najmniej oczekiwanym momencie i po dłuższych dystansach; a gdy Ja odstawiam auto do warsztatu to wszystko jest ok, mechanik nie widzi błędów w komputerze i twierdzi że wszystko sprawdził... Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Edytowane przez signum04 2.2 CDTI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po pierwsze zmień oznaczenie silnika aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników - 2.2 DTI (oznaczenie CDTI mają silniki z układem wtryskowym CR).

-po drugie jak mamy pomóc skoro błędy które mechanik wykasował ty ich nam nie podałeś (zgadywać mamy ?), jak zauważyłeś że średnio dzieje się to co 300 km to zaproś mechanika na przejażdżkę niech naocznie się przekona co się dzieje z silnikiem bo jak błędy nie wyskakują na kompie to wina leży po stronie mechanicznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość signum04 2.2 CDTI

Witam.

Oznaczenie CDTI mam wbite w dowodzie więc myślałem że jest poprawne; nie jestem znawcą motoryzacyjnym więc się nim posłużyłem, ale ok już zmieniam wszystko co się da. Błąd który się pojawił podczas pierwszej awarii miał symbol P0638 i już się nie pojawia. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość signum04 2.2 CDTI

Witam.

Odebrałem samochód 2 dni temu, mechanik znalazł małe pęknięcie w okolicach "klap wirowych" z tego co zrozumiałem... przejechałem ok 500 km i jak na razie wszystko ok; mam nadzieje że nie będzie więcej problemów... Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności