Skocz do zawartości

Montaż tempomatu w astrze F


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu obiecywałem zapodać jak się montuje tempomat dziś pokazuje :]

 

Jako że w F-ce X16XEL nie jet przystosowany do tempomatu musiałem dokonać pewnych modyfikacji na obudowie przepustnicy.

 

części potrzebne do podłączenia tempomatu:

- manetka

Dołączona grafika

 

- mechanizm silniczek z elektroniką i linką do przepustnicy

Dołączona grafika

 

tu mechanizm bez linki widok na gniazdo wtyczki

Dołączona grafika

 

- wtyczka z przewodami do mechanizmu

Dołączona grafika

 

- dodatkowo czujnik sprzęgła (na razie go nie mam, można jeździć bez niego)

 

Można spotkać manetkę sterowaniem tempomatem w dwóch wersjach kolorystycznych kabli poniżej rozpiska kabelków

Manetka Typ I

 

Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czarny

"I" - Czarno żółty

"R" - Czarno brązowy

"O" (zero, reset) - czarno czerwony

 

Manetka Typ II

 

Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czerwony

"I" - zielony

"R" - niebieski

"O" (zero, reset) - szary

 

Kostka zasilająco sterująca do tempomatu posiada oznaczenia literowe od A do K wszystkie litery są wytłoczone w gnieździe tempomatu. I tak:

 

A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V.

 

B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz zwiększanie prędkości.

 

C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości.

 

D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V. (czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe.

 

E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta).

 

F - przewód idzie do +12V, max 5A

 

G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty.

 

H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone.

 

I - pusty

 

J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. pozostawić niepodłączone przy skrzyni manualnej.

 

K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem do pina nr 12 w kostce 12 pinowej od DIDa, TIDa, MIDa.

 

 

jako że u mnie nie ma fabrycznego miejsca dla gniazda linki tempomatu zamontowałem blaszkę i przykręciłem do korpusu obudowy przepustnicy, oraz musiałem wykonać uchwyt trzymający linkę w przepustnicy.

poniższe fotki przedstawiają moje wypociny.

 

miejsce trzymania linki oparcie obudowy pancerza

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

widok na miejsce zakotwienia (zamocowania linki)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

widok na cały mechanizm bez linki

Dołączona grafika

 

tu widać jak to ma pracować (jak ma siedzieć linka w gnieździe i regulować otwarciem przepustnicy

Dołączona grafika

 

znajdę chwile to zrobię fotki miejsca zamontowania mechanizmu

 

pozdr sklejek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witaj kolego czy mógłbyś podać po kolekcji oznaczenie przewodów w kostce tempomatu lub zamieścić zdjęcie z oznaczeniem tej kostki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

kostka ma napisane przy kazdym pinie jakie to wejscie od A do K sam podlaczalem tempomat pod astre g i wszystko wyszlo ok montaz jest bd prosty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

Zdobyłem cały zespół tempomatu do Opla i niebawem zamierzam uzbroić w w/w ustrojstwo moją Astrę F, mam tylko małe pytanko do osób, które już takie coś montowały. Mianowicie przepustnica w moim aucie jest przystosowana do montażu tampomatu, tzn. posiada oparcie pancerza (zdj. sklejek), dzięki któremu możliwe jest oparcie linki tempomatu, ale gdzie w takim razie będzie oparcie dla linki pedału gazu, do normalnego sterowania otwarciem przepustnicy. Bardzo prosiłbym o pomoc.

P.S. Niebawem dołącze zdjęcia jak wygląda sytuacja.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam. Mam pytanko czy w ASTRZE G 1,6 16V można zainstalowac tempomat i jakie czesci bym potrzebował i jaki koszt .Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

da rade

jak jestes zainteresowany pisz na priv bądź GG nr masz w profilu

pozdr sklejek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Zastanawiam sie nad tempomatem do mojej vectry, nie wiem tylko jaki będzie pasował, mam model 1.6 16V z 2000r z silnikiem X16XEL (nie było wczesniej tempomatu), i czy takie urządenie bede musiał jakoś programować czy wystarczy tylko podłączyć i będzie działać?

Czy poradze sobie z montażem jesli wczesniej nic takiego nie robilem?

Dziekuje za podpowiedzi :P

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności