Skocz do zawartości

Wymiana silnika X18XE1 na Z18XE


Gość sypek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie jest pytanie gdybym chciał wymienic silnik w zafirze z X18XE1 na nowszy Z18XE oczywiscie golutki słupek to czy czujnik obrotow wału korbowego w tym nowszym zagada z komputerem.W starym silniku czujnik jest przykrecony do pompy olejowej i zczytuje sygnał z kola pasowego,w nowszym siedzi w bloku obok filtra oleju i ciekawe czy ma takie same parametry.Czy ewentualnie wsadzic starsza pompe olejowa do nowszego silnika jak i koło pasowe i wtedy to raczej musiało by byc dobrze ale to troche roboty i przepadek ewentualnej gwarancji ktora bym dostał na ten drugi silnik.Moze ktos z was wie coś na ten temat?dzieki za jakiekolwiek wskazówki.pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale ja chce podmienic golutki slupek kolektory i osprzet zostałby ze starego wiec ECU takze moje.Silnik wizualnie jest taki sam wszystkie mocowania identyczne najgorszy problem to inny czujnik polozenia wału korbowego,czy daloby sie go podpiac do do wtyczki od starego czujnika i czy komp bedzie prawidlowo czytal sygnał.Silnik Z18XE mozna trafic duzo młodzy od X18XE1 co wiaze sie z przebiegiem najlepszy oczywiscie jak najmniejszy,dlatego jesli zdecydował bym sie na wymiane silnika to chcial bym znalezc cos młodego a to juz tylko Z18XE.pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość manfred

a z Twoim coś się dzieje? chlipie olej? dymi na niebiesko? nierówno pracuje?

 

Jeśli jest wszystko OK to zmiana silnika nawet na 10 lat młodszy mija się z celem... Takie moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zaczął zjadac wiecej oleju,wczesniej bylo jakies 0.4 na 1000km teraz wychodzi dwa razy tyle a wiec nawet przekracza oplowską norme,do tego na zimnym stuka popychacz a jak wymienialem rozrzad to wymienilem wszystkie popychacze na oryginał ina i jak stukalo tak i stuka jest identycznie,kasa w bloto podejrzewam przytkany kanal w glowicy.Jak sie juz nagrzeje pracuje cicho rowniutko zadnych stukow dymienia nie widac nawet przy butowaniu pali zimny czy cieply na dotyk.Ale wedlug mnie nie ma juz tej mocy co kiedys pomyslalem wiec ze albo zrobic glowice i od razu pierscienie albo szukac drugiego silnika z jak najmniejszym przebiegiem czyli pewnie Z18XE.Ot i tyle.pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności