Gość ona83 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) Witam. Szukam u was pomocy-podpowiedzi. Posiadam vauxhall corsa 1,2 16v z 2002 roku wersja angielska. Zauważylam pod maska brak plynu chlodzacego, chce jak najszybciej uzupelnic zbiornik ale nie wiem jaki plyn mam wlac, a nie wiem jaki byl do tej pory. Edytowane 1 Lutego 2012 przez ona83 usunąłem pogrubienie tekstu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tokar2 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) witam "jaki płyn wlać?" -każdy płyn do układów chłodzenia ale przynajmniej do-35*C, 5 litrów wystarczy.stary płyn spuścić, będziesz spała spokojniej przy tych mrozach Edytowane 2 Lutego 2012 przez tokar2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ona83 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) czyli rodzaj płynu chłodzącego nie ma zadnej róznicy na uzytkowanie silnika, nie zaszkodze mu? ja obecnie mieszkam w anglii a tu jest inny klimat, cieplejszy niż w Polsce. jestem zielona w tym temacie wiec szukam pomocy i porDY U wAS Edytowane 1 Lutego 2012 przez ona83 usunąłem cytowanie ostatniego postu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Płyn musi być na glikolu to podstawa. Jakiej marki to już mniej istotne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Żebyście sie nie żdziwili, ze wszystkie płyny na których pisze że są mieszalne to sie zmieszają. Śpuściłem z układu prawie 5 litrów płynu, orginalnego jaki zalewaja w ASO. Za termostatem pozostały ok. 2,1 litra. Wlałem prawie 5 litrów płynu firmy TOPDRIVE -35 stopni, po kilku tygodniach płyn sie zwarzył, zmienił kolor na szaro-zielony i zaczeła pływac w zbiorniku wyrównawczym dziwna zawiesina. Dopiero kilkukrotne płukanie układu woda destylowaną i zalanie nowym płynem przywróciło czystość w układzie. Polecam koncentrat FEBI o nr 01381, mozna go rozrobic do odpowiedniej minusowej temeratury, nawet - 52 stopnie. Do Twojej chłodnicy zalecany jest o kolorze czewono-pomarańczowym, nie wolno wlewać niebiesko-zielonego zawierajacego krzemiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ja mam zielony teraz do chłodnic aluminiowych, więc nie wiem dlaczego miałbym zielonego nie zalewać...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapetopel Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Rożne kolory płynów chłodniczych to chwyt producentów żeby przyciągnąć do siebie naiwnych klientów. W obrębie jednego producenta różnicuje się kolory dla odróżnienia poszczególnych produktów i (lub) dla przywiązania klienta. Polecam poczytać o tym w necie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 No więc właśnie - najważniejszy jest nie kolor, ale to, aby płyn był na bazie glikolu jak wspomniałem do chłodnic aluminiowych (bo taki typ chłodnic obecnie to standard). Zaleje ktoś zwykłe borygo albo petrygo i uszczelka pod głowicą szybko może być załatwiona.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tokar2 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 konkludując :wylewasz stary płyn ,pamiętając o spuszczeniu pozostałej jego części znajdującej się za termostatem(dwie nakrętki,chyba 13-ka) -można by przepłukać układ (nie konieczne ale wskazane+-) -nalewasz odpowiedni płyn(przygotować lepiej 8litrów), tzn dedykowany specjalnie do chłodnic alu lub nie(sprawdź jaką posiadasz) -włączasz silnik do momentu otwarcia się termostatu(ok 10-15 min) -uzupełniasz ubytek płynu(uwaga na możliwość poparzenia!)dolewając stopniowo do kreseczki max hot -rano albo po ostygnięciu układu jeszcze raz sprawdzić ,tym razem poziom płynu powinien znajdować się na kreseczce coold -no i   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425514 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Nie polecam ruszac termostatu, bo zaraz dojdą koszty na zakup uszczelki. Wylewasz prawie 5 litrów z układu, kupujesz koncentrat, wyliczasz na -40 i zalewasz. W trasie jak autko nagrzeje się płyn sie wymiesza z starym i bedzie o.k. Mało roboty, efekt zadawalajacy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/49670-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-425520 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.