Gość ona83 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) Witam. Szukam u was pomocy-podpowiedzi. Posiadam vauxhall corsa 1,2 16v z 2002 roku wersja angielska. Zauważylam pod maska brak plynu chlodzacego, chce jak najszybciej uzupelnic zbiornik ale nie wiem jaki plyn mam wlac, a nie wiem jaki byl do tej pory. Edytowane 1 Lutego 2012 przez ona83 usunąłem pogrubienie tekstu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tokar2 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) witam "jaki płyn wlać?" -każdy płyn do układów chłodzenia ale przynajmniej do-35*C, 5 litrów wystarczy.stary płyn spuścić, będziesz spała spokojniej przy tych mrozach Edytowane 2 Lutego 2012 przez tokar2   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ona83 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) czyli rodzaj płynu chłodzącego nie ma zadnej róznicy na uzytkowanie silnika, nie zaszkodze mu? ja obecnie mieszkam w anglii a tu jest inny klimat, cieplejszy niż w Polsce. jestem zielona w tym temacie wiec szukam pomocy i porDY U wAS Edytowane 1 Lutego 2012 przez ona83 usunąłem cytowanie ostatniego postu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Płyn musi być na glikolu to podstawa. Jakiej marki to już mniej istotne.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Żebyście sie nie żdziwili, ze wszystkie płyny na których pisze że są mieszalne to sie zmieszają. Śpuściłem z układu prawie 5 litrów płynu, orginalnego jaki zalewaja w ASO. Za termostatem pozostały ok. 2,1 litra. Wlałem prawie 5 litrów płynu firmy TOPDRIVE -35 stopni, po kilku tygodniach płyn sie zwarzył, zmienił kolor na szaro-zielony i zaczeła pływac w zbiorniku wyrównawczym dziwna zawiesina. Dopiero kilkukrotne płukanie układu woda destylowaną i zalanie nowym płynem przywróciło czystość w układzie. Polecam koncentrat FEBI o nr 01381, mozna go rozrobic do odpowiedniej minusowej temeratury, nawet - 52 stopnie. Do Twojej chłodnicy zalecany jest o kolorze czewono-pomarańczowym, nie wolno wlewać niebiesko-zielonego zawierajacego krzemiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ja mam zielony teraz do chłodnic aluminiowych, więc nie wiem dlaczego miałbym zielonego nie zalewać...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapetopel Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Rożne kolory płynów chłodniczych to chwyt producentów żeby przyciągnąć do siebie naiwnych klientów. W obrębie jednego producenta różnicuje się kolory dla odróżnienia poszczególnych produktów i (lub) dla przywiązania klienta. Polecam poczytać o tym w necie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 No więc właśnie - najważniejszy jest nie kolor, ale to, aby płyn był na bazie glikolu jak wspomniałem do chłodnic aluminiowych (bo taki typ chłodnic obecnie to standard). Zaleje ktoś zwykłe borygo albo petrygo i uszczelka pod głowicą szybko może być załatwiona.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tokar2 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 konkludując :wylewasz stary płyn ,pamiętając o spuszczeniu pozostałej jego części znajdującej się za termostatem(dwie nakrętki,chyba 13-ka) -można by przepłukać układ (nie konieczne ale wskazane+-) -nalewasz odpowiedni płyn(przygotować lepiej 8litrów), tzn dedykowany specjalnie do chłodnic alu lub nie(sprawdź jaką posiadasz) -włączasz silnik do momentu otwarcia się termostatu(ok 10-15 min) -uzupełniasz ubytek płynu(uwaga na możliwość poparzenia!)dolewając stopniowo do kreseczki max hot -rano albo po ostygnięciu układu jeszcze raz sprawdzić ,tym razem poziom płynu powinien znajdować się na kreseczce coold -no i   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Nie polecam ruszac termostatu, bo zaraz dojdą koszty na zakup uszczelki. Wylewasz prawie 5 litrów z układu, kupujesz koncentrat, wyliczasz na -40 i zalewasz. W trasie jak autko nagrzeje się płyn sie wymiesza z starym i bedzie o.k. Mało roboty, efekt zadawalajacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.