Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam u was pomocy-podpowiedzi. Posiadam vauxhall corsa 1,2 16v z 2002 roku wersja angielska. Zauważylam pod maska brak plynu chlodzacego, chce jak najszybciej uzupelnic zbiornik ale nie wiem jaki plyn mam wlac, a nie wiem jaki byl do tej pory.

Edytowane przez ona83
usunąłem pogrubienie tekstu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

"jaki płyn wlać?"

-każdy płyn do układów chłodzenia ale przynajmniej do-35*C, 5 litrów wystarczy.stary płyn spuścić, będziesz spała spokojniej przy tych mrozach

Edytowane przez tokar2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rodzaj płynu chłodzącego nie ma zadnej róznicy na uzytkowanie silnika, nie zaszkodze mu? ja obecnie mieszkam w anglii a tu jest inny klimat, cieplejszy niż w Polsce. jestem zielona w tym temacie wiec szukam pomocy i porDY U wAS

Edytowane przez ona83
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Żebyście sie nie żdziwili, ze wszystkie płyny

na których pisze że są mieszalne to sie zmieszają.

Śpuściłem z układu prawie 5 litrów płynu,

orginalnego jaki zalewaja w ASO.

Za termostatem pozostały ok. 2,1 litra.

Wlałem prawie 5 litrów płynu firmy TOPDRIVE -35 stopni,

po kilku tygodniach płyn sie zwarzył, zmienił

kolor na szaro-zielony i zaczeła pływac w zbiorniku

wyrównawczym dziwna zawiesina.

Dopiero kilkukrotne płukanie układu woda destylowaną

i zalanie nowym płynem przywróciło czystość w układzie.

Polecam koncentrat FEBI o nr 01381, mozna go rozrobic do

odpowiedniej minusowej temeratury, nawet - 52 stopnie.

Do Twojej chłodnicy zalecany jest o kolorze

czewono-pomarańczowym, nie wolno wlewać niebiesko-zielonego

zawierajacego krzemiany.

post-199-0-59171300-1328193026_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapetopel

Rożne kolory płynów chłodniczych to chwyt producentów żeby przyciągnąć do siebie naiwnych klientów.

W obrębie jednego producenta różnicuje się kolory dla odróżnienia poszczególnych produktów i (lub) dla przywiązania klienta.

Polecam poczytać o tym w necie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie - najważniejszy jest nie kolor, ale to, aby płyn był na bazie glikolu jak wspomniałem do chłodnic aluminiowych (bo taki typ chłodnic obecnie to standard). Zaleje ktoś zwykłe borygo albo petrygo i uszczelka pod głowicą szybko może być załatwiona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkludując :wylewasz stary płyn ,pamiętając o spuszczeniu pozostałej jego części znajdującej się za termostatem(dwie nakrętki,chyba 13-ka)

-można by przepłukać układ (nie konieczne ale wskazane+-)

-nalewasz odpowiedni płyn(przygotować lepiej 8litrów), tzn dedykowany specjalnie do chłodnic alu lub nie(sprawdź jaką posiadasz)

-włączasz silnik do momentu otwarcia się termostatu(ok 10-15 min)

-uzupełniasz ubytek płynu(uwaga na możliwość poparzenia!)dolewając stopniowo do kreseczki max hot

-rano albo po ostygnięciu układu jeszcze raz sprawdzić ,tym razem poziom płynu powinien znajdować się na kreseczce coold

-no i :wino:;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Nie polecam ruszac termostatu, bo zaraz dojdą

koszty na zakup uszczelki.

Wylewasz prawie 5 litrów z układu,

kupujesz koncentrat, wyliczasz na -40

i zalewasz. W trasie jak autko nagrzeje się

płyn sie wymiesza z starym i bedzie o.k.

Mało roboty, efekt zadawalajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności