Skocz do zawartości

Brak ogrzewania Astra F 1,4


Gość mycieek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzis zauwazylem brak cieplego powietrza, oraz silnik nie mogl sie zagrzac, i ciagle przerywal. Po otwarciu blachy zauwazylem ze brakuje wody w chlodnicy (nie pamietam kiedy ostatni raz sprawdzalem ;/) w zbiorniku pusto, przewody miekkie i teraz moje pytanko brzmi;

1. Brak cieplego powietrza z nawiewiu jest spowodowany brakiem wody w chlodnicy ?

2. Przerywanie silnika wiaze sie z tym ze byl ciagle zimny ?

3. Jakie moga byc skutki braku wody w chlodnicy ?

4. Mam nadzieje ze to ostatecznosc, jak sprawdzic czy nie pekl blok silnika ?;0

 

Z gory dziekuje za zainteresowanie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Silnik nie mógł się zagrzać- on się szybko zagrzał :wink: tylko co miało przenieść temperaturę do czujnika jeżeli nie było płynu?. Może dodatkowo masz walnięty termostat. A najważniejsze pisząc woda masz oczywiście na myśli płyn?

1. Tak.

2. I tak i nie, tu powodem może być też co innego. Sprawdzisz jak uzupełnisz płyn.

3. Przegrzanie silnika i uszczelki pod głowicą.

4. Jeżeli dolewałeś płynu na gorącym wyłączonym silniku to jest prawie pewne że mogła pęknąć głowica lub blok silnika, zależy ile brakowało tego płynu, a jeżeli masz pecha to jedno i drugie.

Zlokalizuj i usuń nieszczelność w układzie, uzupełnij płyn, sprawdzaj czy go nie ubywa, obserwuj pracę silnika i oby tylko na tym się skończyło. Co do pękniętego bloku to raczej nic nie zauważysz (chyba że płyn poleci no oleju), pęka przeważnie na tulei i płyn dostaje się na tłok, auto kopci - spaliny koloru jasnego i pachną płynem, świeca na tym cylindrze ma charakterystyczny nalot, rano problemy z uruchomieniem a przy dużym wycieku zablokowanie silnika i totalna demolka, kompresja może dostawać się do układu chłodzenia. Wystarczy - wszystko to co napisałem znajdziesz na forum jak użyjesz opcji szukaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. Tak - zapowietrzony układ.

ad2. Niekoniecznie, jest sporo tematów o nierównomiernej pracy silnika - przejrzyj tematy z tym związane.

ad3. Uszkodzenie silnika , brak kompresji, uszkodzona uszczelka pod głowicą.

ad4. Tego nie trzeba nawet sprawdzać gdyż daleko nie zajedziesz - wywali przez pęknięcie olej lub płyn chłodzący.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności