Skocz do zawartości

Wystrzał oleju przez bagnet + pytanie o płyn chłodniczy


Gość adrian9669

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adrian9669

Witam. Dzisiaj postanowiłem przepalić swoją maszynkę po tygodniu stania na mrozie (do pracy dojeżdżam seicentem bo tego mi szkoda) no i pojawił się bardzo poważny problem. Jak odpalałem to temp silnika wynosiła -17 odczytywane na ukrytym menu. Gdy przekręciłem zapłon było słychać chyba pompkę paliwa (nie wiem nie znam się) ale znacznie głośniej niż zwykle i później po odpaleniu jeszcze przez parę sekund i ucichło. Jechałem przez pare kilometrów, zatrzymałem się na światłach i poczułem zapach spalanego oleju ale pomyślałem że to od stojącego przede mną pksu :P Dojechałem do sklepu i temperaturka wynosiła 69 stopni czyli w miarę już się rozgrzał. Zrobiłem zakupy, wychodzę, a tu niespodzianka... Wielka plama oleju pod autkiem. Podnoszę maskę i okazało się że olej wystrzelił chyba przez bagnet bo był on otwarty i wszystko zapaćkane olejem od góry do dołu... Zadzwoniłem do znajomego "mechanika" i postawił diagnozę: Poprzedni mechanik przy wymianie termostatu zalał zły płyn chłodniczy (Był czerwony, a jest zielony) i wydmuchało uszczelkę spod głowicy... Pytanie: Co mogło się stać i czy inny płyn chłodniczy ma jakieś znaczenie? Mechanior wyznaje zasadę że zielony płyn do benzyniaków a do diesli czerwony ale nie jest to zbyt pewne źródło informacji więc zdecydowałem się napisać. Troszkę się rozpisałem, troszkę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że się połapiecie ;) Pozdrawiam i proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janekW67

witaj! na pewno zmień mechanika,kolor płynu nie ma tutaj żadnego znaczenia. a ubywa ci tego płynu,sprawdziłeś stan1?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrian9669