Skocz do zawartości

Wystrzał oleju przez bagnet + pytanie o płyn chłodniczy


Gość adrian9669

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adrian9669

Witam. Dzisiaj postanowiłem przepalić swoją maszynkę po tygodniu stania na mrozie (do pracy dojeżdżam seicentem bo tego mi szkoda) no i pojawił się bardzo poważny problem. Jak odpalałem to temp silnika wynosiła -17 odczytywane na ukrytym menu. Gdy przekręciłem zapłon było słychać chyba pompkę paliwa (nie wiem nie znam się) ale znacznie głośniej niż zwykle i później po odpaleniu jeszcze przez parę sekund i ucichło. Jechałem przez pare kilometrów, zatrzymałem się na światłach i poczułem zapach spalanego oleju ale pomyślałem że to od stojącego przede mną pksu :P Dojechałem do sklepu i temperaturka wynosiła 69 stopni czyli w miarę już się rozgrzał. Zrobiłem zakupy, wychodzę, a tu niespodzianka... Wielka plama oleju pod autkiem. Podnoszę maskę i okazało się że olej wystrzelił chyba przez bagnet bo był on otwarty i wszystko zapaćkane olejem od góry do dołu... Zadzwoniłem do znajomego "mechanika" i postawił diagnozę: Poprzedni mechanik przy wymianie termostatu zalał zły płyn chłodniczy (Był czerwony, a jest zielony) i wydmuchało uszczelkę spod głowicy... Pytanie: Co mogło się stać i czy inny płyn chłodniczy ma jakieś znaczenie? Mechanior wyznaje zasadę że zielony płyn do benzyniaków a do diesli czerwony ale nie jest to zbyt pewne źródło informacji więc zdecydowałem się napisać. Troszkę się rozpisałem, troszkę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że się połapiecie ;) Pozdrawiam i proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janekW67

witaj! na pewno zmień mechanika,kolor płynu nie ma tutaj żadnego znaczenia. a ubywa ci tego płynu,sprawdziłeś stan1?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrian9669

Właśnie czy tego płynu chłodniczego ubywa to nie jestem pewien ale chyba nie... Możecie mi powiedzieć co to jest ta odma, za co odpowiada, jak to naprawić? Przeprasza za pewnie proste pytania ale jestem zielony...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrian9669

No dobrze dziękuję za odpowiedzi ale czy miało prawo zamarznąć przy takim mrozie czy trzeba to wymienić, bo jest uszkodzone?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

witaj! na pewno zmień mechanika,kolor płynu nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Nie wprowadzaj w błąd co do koloru płynu chłodniczego bo to ma znaczenie, nie stosuje się w tych silnikach żadnych niebieskich czy też zielonych płynów bo one zawierają krzem - obecnie w nowych silnikach stosuje się płyn bezkrzemowy (barwa czerwona).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrian9669

O kurcze Zbyszku, a co może się stać jak jeżdżę na tym zielonym płynie? I jeszcze mam pytanie czy mogę na tej odmie jechać do mechanika? Czy jak odpalę auto to znowu mi olej wystrzeli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ostatnio doświadczyłem podobnego zajścia z wybiciem bagnetu. Czy taka reakcja jest poważny dla silnika, czy można go zakwalifikować do czystych "przypadków" nie wymagających integracji mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności