Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią biegów


Gość Samsung1987

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Samsung1987

Witam. Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział związany ze skrzynią biegów w signum 2.2 DTI z 2003 roku. A mianowicie gdy auto postoi około jednego dnia bez jazdy to przy próbie tak to nazwę włożenia 5 biegu słychać charakterystyczny zgrzyt jak by sie chciało zmienić bieg bez wciskania sprzęgła. A jak się zmieni za pierwszym razem to następne już są bez tego zgrzytu. Czy któryś z użytkowników tego doświadczył i co należy zrobić aby to wyeliminować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

pierwsza czynność,sprawdź poziom oleju w skrzyni na otworze kontrolnym(tj.środkowy otwór.jak za mało to uzupełnij przez górny korek.jak to nie pomorze to wymień cały olej,(oczywiście olej właściwy dla twojej skrzyni). nowy dolewasz do lekkiego przelania się na otworze środkowym,kontrolnym.jak to nie pomoże a mrozów by już nie było, to najprawdopodobniej satelita od piątego(to takie kółko w skrzyni, odpowiadające za płynne sprzęganie) biegu do wymiany.oczywiście zakładam że" mieszalnik" działa poprawnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Samsung1987

czy problem pojawił się razem z mrozami?

w sumie tak jak auto postoi dość długo na dworze to troszkę ciężej wchodzą biegi. Ale martwi mnie to że nawet jak auto postoi w garażu w którym jest dodatnia temperatura to wszystkie biegi od 1 do 4 wchodzą bez problemu a jak mam 100 km/h i chcę włożyć 5-ke to słychać ten charakterystyczny zgrzyt jak by próbować włożyć bieg bez sprzęgła. Czy może to być synchronizator biegu bo byłem u mechanika się zapytać dlaczego tak sie dzieje i to jak narazie mi powiedział. Dodam że jak już się włoży ta 5-ke i zredukuje się do niższych biegów i z powrotem na 5-ke to nie ma tego zgrzytu tylko wchodzi bez problemu.

 

witam

pierwsza czynność,sprawdź poziom oleju w skrzyni na otworze kontrolnym(tj.środkowy otwór.jak za mało to uzupełnij przez górny korek.jak to nie pomorze to wymień cały olej,(oczywiście olej właściwy dla twojej skrzyni). nowy dolewasz do lekkiego przelania się na otworze środkowym,kontrolnym.jak to nie pomoże a mrozów by już nie było, to najprawdopodobniej satelita od piątego(to takie kółko w skrzyni, odpowiadające za płynne sprzęganie) biegu do wymiany.oczywiście zakładam że" mieszalnik" działa poprawnie

a gdzie mam szukać miarki czy korka w skrzyni aby dolać olej. A jak wygląda ta satelita i ten mieszalnik. Czego mam dokładnie szukać bo mało sie orientuje w tych sprawach i jak był by ta przyczyna to może by sie udało kupić gdzieś taniej niż w sklepie. Proszę o pomoc. A może te tarcze sprzęgła sie kończą. Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten ling nie koniecznie,ale coś może się przyda (dżwigia zmiany biegów tzw mieszalnik ;) )

http://forum.opel24.com/topic/27248-Problemy-z-biegami/

jak zlokalizować korki wlewu i kontroli poziomu oleju w skrzyni biegów etc http://forum.opel24.com/topic/43787-Pomiar-ilosci-oleju-w-skrzyni-biegow/

a co do satelity,to niefortunne określenie synchronizatora,ale tak czy siak to to znajduje się w skrzyni.google też używaj,wiedzy nigdy dość :lamer: sprzęgłem się nie przejmuj (chyba że ostro ruszasz z jedynki,a auto nie przyspiesza tylko się ślizga(pierwszy objaw zużytego sprzęgła)

Edytowane przez tokar2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Samsung1987

Nie mogę ostro ruszyć bo ciągle działa mi esp i zaprzestaje boksowanie gum ale jak dodaje gazu na pierwszym biegu to idzie ładnie do 2500 obrotów i słychać tak jak bym przeciągał takie wycie ale minie 2500 to czuć takie przyspieszenie. Olej dopiero zamówiłem taki http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=153_197&products_id=702 i jak przyjdzie będę dolewał i zobaczymy czy będzie słychać te zgrzyty.

Edytowane przez zbyszek670
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Samsung1987

witam gdzie znajdę wlew oleju do skrzyni manualnej 5 biegowej w signum 2.2 DTI z 2003 roku. I jak coś ją odpowietrzyć.

 

 

A wracając do mojego tematu mam takie coś że teraz gdy temperatura podrosła powyżej 0 to nie słychać tego trzeszczenia ale zobaczyłem że pod autem gdy zdjąłem ochronę miski olejowej to obudowa skrzyni była mokra jak by olejem. Co to może znaczyć. Czyżby była nie szczelna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura podrosła powyżej 0 to nie słychać tego trzeszczenia

to mi wygląda na niski poziom oleju.

jak zlokalizować korki wlewu i kontroli poziomu oleju w skrzyni biegów etc http://forum.opel24....skrzyni-biegow/

"obudowa skrzyni była mokra jak by olejem. Co to może znaczyć. Czyżby była nie szczelna?" raczej tak.jak już będziesz wiedział ile obecnie oleju tam pozostało to wydedukujesz co i jak?

Edytowane przez tokar2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Samsung1987

a czy mogę dolać olej za pośrednictwem korka sprawdzającego czy lepiej np: przez czujnik biegu wstecznego? I jak coś ja odpowietrzyć gdyby zaszła taka potrzeba. I ile powinno być tego oleju w mojej skrzyni. BO po odczytaniu VIN wyszło mi że mam skrzynie F35.

Edytowane przez Samsung1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności