Skocz do zawartości

Stuki z tyłu samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesięcy coś mi stuka z tyłu auta, byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i nic, mówią że wszystko ok. Wydech zamocowany prawidłowo na zawiasach klapy nie ma luzu w bagażniku brak klamotów. Stukotanie nasila się z niską temperaturą ma charakter krótkich szybkich serii, kilka stuków na sekundę krótka przerwa i od nowa. Ustaje tylko przy jeździe po bardzo gładkiej drodze czyli prawie wcale. Może miał ktoś podobne objawy? Jak kołyszę samochodem na postoju to nic nie słychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Cześć! Sprawdzałeś amortyzatory? Najlepiej wymontuj je z auta i zobacz,czy nie mają małego luzu(pod obciążeniem może nic nie wykazać). Miałem takie coś na przednich-na trzepaczce wykazywało ok,a dopiero po wyjęciu wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Cześć! Sprawdzałeś amortyzatory? Najlepiej wymontuj je z auta i zobacz,czy nie mają małego luzu(pod obciążeniem może nic nie wykazać). Miałem takie coś na przednich-na trzepaczce wykazywało ok,a dopiero po wyjęciu wyszło.

 

Też mi się wydaje że to amorki bo mam to samo. Pojedz na myjkę ciśnieniową i skieruj mocny strumień wody na mocowanie amorków, u mnie pomaga. Wymywam syf i jest cicho.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

amorki albo tuleje na wahaczach

 

W asterce nie ma tak jak w VB 3 tulejek na wahaczu, tam jest belka i po jednej dużej tulei, która zazwyczaj wydaje dźwięk trzeszczenia i wystarczy ją posmarować. W większości przypadków siadają tuleje mocowania amorków, których niestety nie ma w sprzedaży.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorków nie sprawdzałem przez wymontowanie tylko u diagnosty. Z tą myjką ciśnieniową to na serio?

Edytowane przez dan00

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Amorków nie sprawdzałem przez wymontowanie tylko u diagnosty. Z tą myjką ciśnieniową to na serio?

Jak najbardziej serio. W lecie odkręce amorki i zobaczę o co tam chodzi a teraz środki zapobiegawcze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka płukanka woda raczej nie pomoże znaleźć przyczyny. Po tym zabiegu jak wyschnie potraktuj wszystkie ruchome elementy obficie np WD40 - mocowania amortyzatorów, tuleje wahaczy, końcówki stabilizatora. I tak jak radzi STRUS_TM wyjmij amorek aby go obadać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Weź klucz i dobrze (bardzo mocno) dokręć śruby na amortyzatorach u góry i u dołu. Sprawdź też czy koło zapasowe dobrze jest zamocowane. Możliwe ,że przyczyną jest uderzanie końcowego tłumika o zaczep holowniczy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności