Skocz do zawartości

Szarpanie corsa B 1.2 16V '99r


Gość piotrek_407

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek_407

PILNE!!

Podczas jazdy trasą silnik co 10-15sekund szarpał po 2-3razy. Kilka razy zapaliła się kontrolka silnika na około minutę i gasła. Wymieniłem (w wakacje) ERG i czujnik położenia wału korbowego. Czy to jest wina przepływomierza czy czujnika ciśnienia w kolektorze, a może cewka zespolona? Na biegu jałowym samochód gaśnie,muszę go przytrzymywać na gazie. Proszę o szybka pomoc. Pilne.

Edytowane przez piotrek_407

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Na dzień dobry sprawdź błędy zapisane w komputerze. Może to być to co napisałeś plus kable, świece, pompa paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

Diagnoza:

2 x błąd objętościowego przepływomierza powietrza

1 x błąd czujnika połozenia wału korbowego

 

Skasowali błędy kazali zrobic jazde próbna, jazda próbna nic nie wykazała, zgasiłem auto żeby pójść się rozliczyć, uruchamiam i znów silnik zaczął szarpać. Wzieli na komputer po raz drugi i pokazało błąd przepływomierza i czujnika położenia wału korbowego.

Czujnik wału wymieniałem na jesieni, auto zachowywało się po tej wymianie tak samo więc mechanik stwierdził że to przepływomierz.

 

Czekam na wasze opinie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Skoro tak pokazał komputer to znaczy, że dalej coś z czujnikiem położenia wału jest nie tak. Możliwe że gdzieś nie styka albo chińska tania podróbka. Prepływka do wymiany, albo sprawdź podmieniając z innego auta żeby mieć 100% pewności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

Skoro tak pokazał komputer to znaczy, że dalej coś z czujnikiem położenia wału jest nie tak. Możliwe że gdzieś nie styka albo chińska tania podróbka. Prepływka do wymiany, albo sprawdź podmieniając z innego auta żeby mieć 100% pewności.

Czujnik firmy EPS jest zamontowany;]

Autko juz mi wczesniej szarpało ale to było takie jedno szarpniecie na kilka dni, i tam samo z gasnięciem na biegu jałowym, nieraz kilka razy dziennie, nieraz raz na tydzień (miesięcznie robie okolo 1100km).

Wymieniłem ten czujnik połozenia wału korbowego na jesieni i było tak samo jak przed wymiana. Ale odrazu po wymianie tego czujnika wzieli auto na kompa i pokazalo błąd przepływomierza, mechanik obejżał go i mowi ze czysty wiec bez problemu moge jeździc. Od tej wymiany zrobiłem 10tys km aż do wczoraj jak zaczeło auto mocno szarpać.

Edytowane przez piotrek_407

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam tylko że że Ople nie lubią elektrycznych zamienników części!, a to że przepływomierz jest czysty nie znaczy wcale że podaje prawidłowe dane wartości badanego powietrza do Ecu!, przepływka może zawyżać lub zaniżać odczytane wartości i Ecu głupieje!, najlepiej jak byś miał od kogoś pożyczyć te części na podmiankę! i wówczas byś sprawdził czy szarpanie ustało i silnik jak chodzi! czy równo pracuję itp, ogólnie byś widział i słyszał jak się zachowuje po zamiance ale jak znam życie z tym będzie ciężko (ze skręceniem tych części z innego Opla) aby sprawdzić!, proponował bym też przeczyścić styki przepływki i czujnika wału) i posprawdzać wtyczki!, przepływomierz to w ogóle jaki tam masz? oryginalny Bosh? czy też zamiennik? bo jak masz zamiennik to się wcale nie dziwie że silnik tak chodzi i szarpie! wówczas jedyna opcja wywalić śmiecia zamiennika i kupić Oryginalny przepływomierz Bosh-a!!, nie ma wyjścia! jak chcesz się pozbyć szarpania a co do czujnika położenia wału to ten czujnik działa! bo jak by nie działał to auta byś w ogóle nie odpalił!!, po prostu podczas kręcenia nie było by iskry do zapłonu!

z drugiej strony jest tak że jak jest uszkodzony czujnik położenia wału to po jakimś tam czasie chechłania rozrusznikiem auto uda się odpalić bo ecu zczyta dane nie z czujnika położenia wału a z czujnika położenia wałka rozrządu!, no ale nie masz problemów z odpalaniem auta!

A i przyjrzyj się parametrom EGR-a! (jak będziesz na komputerze kiedy), nie wiem kto ci wymieniał EGR-a ale jak coś spaprał albo założył kiepską uszczelkę z blachy to może EGR łapać lewe powietrze i też będzie cyrk!

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

Ja dodam tylko że że Ople nie lubią elektrycznych zamienników części!, a to że przepływomierz jest czysty nie znaczy wcale że podaje prawidłowe dane wartości badanego powietrza do Ecu!, przepływka może zawyżać lub zaniżać odczytane wartości i Ecu głupieje!, najlepiej jak byś miał od kogoś pożyczyć te części na podmiankę! i wówczas byś sprawdził czy szarpanie ustało i silnik jak chodzi! czy równo pracuję itp, ogólnie byś widział i słyszał jak się zachowuje po zamiance ale jak znam życie z tym będzie ciężko (ze skręceniem tych części z innego Opla) aby sprawdzić!, proponował bym też przeczyścić styki przepływki i czujnika wału) i posprawdzać wtyczki!, przepływomierz to w ogóle jaki tam masz? oryginalny Bosh? czy też zamiennik? bo jak masz zamiennik to się wcale nie dziwie że silnik tak chodzi i szarpie! wówczas jedyna opcja wywalić śmiecia zamiennika i kupić Oryginalny przepływomierz Bosh-a!!, nie ma wyjścia! jak chcesz się pozbyć szarpania a co do czujnika położenia wału to ten czujnik działa! bo jak by nie działał to auta byś w ogóle nie odpalił!!, po prostu podczas kręcenia nie było by iskry do zapłonu!

z drugiej strony jest tak że jak jest uszkodzony czujnik położenia wału to po jakimś tam czasie chechłania rozrusznikiem auto uda się odpalić bo ecu zczyta dane nie z czujnika położenia wału a z czujnika położenia wałka rozrządu!, no ale nie masz problemów z odpalaniem auta!

A i przyjrzyj się parametrom EGR-a! (jak będziesz na komputerze kiedy), nie wiem kto ci wymieniał EGR-a ale jak coś spaprał albo założył kiepską uszczelkę z blachy to może EGR łapać lewe powietrze i też będzie cyrk!

 

EGR mam już zaślepiony całkowicie. Przepływomierz siedzi oryginalny, ten co od poczatku auta (obecnie 154tys), zamówiłem przepływkę dobrej firmy za 320zł, (mówili że kilka lat posłuży) właścicielem sklepu jest moja kuzynka takze w razie co będę mógł zwrócic przepływke.

Dodam że auto gaśnie mi na obrotach jałowych, ale jak kilka razy "przegazuje" to chodzi jakis czas normalnie;] Jutro o godz odbieram ze sklepu przepływkę, zamontowac sam zamontuję bo wiem jak, wszelkie onfo odrazu zamieszczę co i jak jest po wymianie;]

Edytowane przez piotrek_407

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR mam już zaślepiony całkowicie. Przepływomierz siedzi oryginalny, ten co od poczatku auta (obecnie 154tys), zamówiłem przepływkę dobrej firmy za 320zł, (mówili że kilka lat posłuży) właścicielem sklepu jest moja kuzynka takze w razie co będę mógł zwrócic przepływke.

Dodam że auto gaśnie mi na obrotach jałowych, ale jak kilka razy "przegazuje" to chodzi jakis czas normalnie;] Jutro o godz odbieram ze sklepu przepływkę, zamontowac sam zamontuję bo wiem jak, wszelkie onfo odrazu zamieszczę co i jak jest po wymianie;]

 

EGR masz zaślepiony całkowicie!, dobrze że podałeś to info!, a jaką tam zapodałeś zaślepkę pod EGR? sam zrobiłeś? czy na allegro kupiłeś czy jeszcze gdzieś indziej?, z jakiego materiału jest wykonana ta zaślepka??? bardzo ważne!! bo jak z blachy to prawdopodobnie łapie ci EGR lewe powietrze i akcja reakcja czyli gaśnie na jałowym!, a jak z mocą twojego auta? jak się wkręce na obroty? normalnie czy jednak troche mulasto się wkręca?, ja bym się przyjrzał jeszcze raz EGR a dokładniej zaślepce!!

bo jak mówie jak wstawiłeś tam z blachy to lewe powietrze pewnie chwyta!! bo blacha nigdy dobrze nie uszczelni zaworu EGR!!, co do przepływki też musi z nią być coś nie ten teges skoro na kompie wyszło że błąd w przepływcę! i z własnego doświadczenia wiem że jaki by nie był ten zamiennik!! to jest tylko zamiennikiem!!! Przepływka tylka i wyłącznie Bosh!!, jak chcesz się pozbyć problemu to weź pod uwagę to co napisałem :wink: Pozdrawiam i mam nadzieję że uda ci się szybko rozkminić problem i usunąć usterkę! :super:

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_407

Zaślepiał mi mechanik, ale niedługo podjade do miasta, odbiore przepływkę i zamontuję, a potem do mechanika i zapytam sie jak EGR zaślepili. sprawdzę zaraz dokręcenie śrub, ale z moca jest ok, jak na 65KM to auto jest rakieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności