Gość damain15 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) Witam,posiadam Opla Zafirę z 2001r silnik disela 2,0 DTH 101km przebieg 196tyś i mam problem. Dziś wjechałem przez przypadek w wodę o głebokości do połowy koła i zafira nagle zgasła juz nie mogłem jej odpalić, w garażu rozebrałem ją i osuszyłem filtr powietrza,inter cooler,wydmuchałem wodę z silnika(wody nie było w oleju)na 1 rzut wszytsko ok pali jeździ ale jest jeden ból kopci,nierówno pracuje na wolnych obrotach,gdy przejechłem się kawałek tak ok 100-110km/h to nagle straciła na mocy i zapalił się na desce samochodzik z kluczykiem,gaz do oporu a ona nie jedzie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła kontrolka i moc wróciła. Potrzebuję pilnej pomocy! pozdrawiam Edytowane 26 Lutego 2012 przez damain15   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Pilnie to powinienes odczytac kody zapisane w sterowniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damain15 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Konkretnie to o jaki sterownik chodzi możesz jaśniej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość celius Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Zapaliłą Ci się kontroka więc sterownik złapał jakiś błąd. Podłącz pod jakiś komputer i odczytaj błędy, wtedy możemy myśleć co jest nie tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damain15 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Dzięki za info kontrolka zgasła,w obroty wchodzi jak potrzeba ale nadal kopci i dalej nierówno pracuje na wolnych obrotach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stan; Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) Ja myślę że filtr powietrza do wymiany to raz a poza wysuszyć wszystkie elektrozawory sterujące wszystkie wtyczki no i miałbyś problem gdyby woda przeleciała przez przepływomierz no ale sprawdż to co pisałem i wszystkie wtyczki a o błędach zapomnij wszyscy opanowali tylko komputer i błędy a jak wyskoczy np 0400 to rozwiązanie się znajduje od przepływomierza po klapki zawirowań może zaraz ktoś napisze bym sprawdził pisownię i błędy ,powodzenia szukaj. Edytowane 27 Lutego 2012 przez daro zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damain15 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 ok wszystkie przewody itd wyschną przez noc bo zafira stoi w ogrzewanym garażu,zajmę się jeszcze zaworem EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stan; Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) bardziej na wodę narażone są elektrozawory turba za filtrem i egr za akumulatorem no i przepływka a sam egr to inna sprawa od czasu do czasu się lubi zapiec przez sadzę i osady ze spalin Edytowane 27 Lutego 2012 przez daro zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) Jeżeli filtr powietrza przepuścił wode to poszedł przepływomierz w zaświaty stąd kopcenie chodzi o dawke paliwa.EGR zostaw jest dobry bo i skąd tam woda jak już to w pompie vacum tam zaciąga powietrze,ale do kopcenia nie ma to nic wspólnego podepnij pod komputer bo jak zaczniesz kopać bez sensu to se narobisz kuku. http://autokult.pl/2011/03/01/wstepna-diagnoza-kondycji-silnika-na-podstawie-koloru-spalin-22-poradnik Edytowane 26 Lutego 2012 przez zafek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damain15 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 (edytowane) Dzięki za nowe wskazówki już idę to sprawdzić. EDIT przepływomierz wymieniony,błędy pokasowane to nic z elektryką,dalej kopci i nierówno pracuje i co teraz? proszę o jakieś wskazówki Edytowane 1 Marca 2012 przez damain15 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50603-zaci%C4%85gni%C4%99ta-woda-komplikacje/#findComment-430146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.