Skocz do zawartości

zaciągnięta woda komplikacje :(


Gość damain15

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damain15

Witam,posiadam Opla Zafirę z 2001r silnik disela 2,0 DTH 101km przebieg 196tyś i mam problem.

Dziś wjechałem przez przypadek w wodę o głebokości do połowy koła i zafira nagle zgasła juz nie mogłem jej odpalić, w garażu rozebrałem ją i osuszyłem filtr powietrza,inter cooler,wydmuchałem wodę z silnika(wody nie było w oleju)na 1 rzut wszytsko ok pali jeździ ale jest jeden ból kopci,nierówno pracuje na wolnych obrotach,gdy przejechłem się kawałek tak ok 100-110km/h to nagle straciła na mocy i zapalił się na desce samochodzik z kluczykiem,gaz do oporu a ona nie jedzie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła kontrolka i moc wróciła.

Potrzebuję pilnej pomocy! pozdrawiam :)

Edytowane przez damain15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapaliłą Ci się kontroka więc sterownik złapał jakiś błąd.

Podłącz pod jakiś komputer i odczytaj błędy, wtedy możemy myśleć co jest nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damain15

Dzięki za info kontrolka zgasła,w obroty wchodzi jak potrzeba ale nadal kopci i dalej nierówno pracuje na wolnych obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że filtr powietrza do wymiany to raz a poza wysuszyć wszystkie elektrozawory sterujące wszystkie wtyczki no i miałbyś problem gdyby woda przeleciała przez przepływomierz no ale sprawdż to co pisałem i wszystkie wtyczki a o błędach zapomnij wszyscy opanowali tylko komputer i błędy a jak wyskoczy np 0400 to rozwiązanie się znajduje od przepływomierza po klapki zawirowań może zaraz ktoś napisze bym sprawdził pisownię i błędy ,powodzenia szukaj.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej na wodę narażone są elektrozawory turba za filtrem i egr za akumulatorem no i przepływka a sam egr to inna sprawa od czasu do czasu się lubi zapiec przez sadzę i osady ze spalin

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli filtr powietrza przepuścił wode to poszedł przepływomierz w zaświaty stąd kopcenie chodzi o dawke paliwa.EGR zostaw jest dobry bo i skąd tam woda jak już to w pompie vacum tam zaciąga powietrze,ale do kopcenia nie ma to nic wspólnego podepnij pod komputer bo jak zaczniesz kopać bez sensu to se narobisz kuku.

http://autokult.pl/2011/03/01/wstepna-diagnoza-kondycji-silnika-na-podstawie-koloru-spalin-22-poradnik

dzirka.th.jpg

przepyw.th.jpg

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damain15

Dzięki za nowe wskazówki już idę to sprawdzić.

EDIT

przepływomierz wymieniony,błędy pokasowane to nic z elektryką,dalej kopci i nierówno pracuje i co teraz?

proszę o jakieś wskazówki :)

Edytowane przez damain15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności