Gość Arfi Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Witam, Mam pytanie jak w temacie. Czy ktoś kiedyś pokusił się o zamianę silnika x22dth na silnik x20dth? Powszechnie wiadomo, że 2.2 są oględnie mówiąc mniej udane od mniejszego pojemnościowo "kolegi". Czy mocowania maja w tych samych miejscach, czy trzebaby było kombinować i jakie jeszcze mogą wyniknąć problemy z takiej zamiany? Znających się na rzeczy kolegów, proszę o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Powszechnie wiadomo, że 2.2 są oględnie mówiąc mniej udane od mniejszego pojemnościowo "kolegi". to masz jakies bledne informacjie kolego a wkladac 100 koni do sintry to juz wogole paranoja to auto nie bedzie wogole jechac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Tak jak Gawlak napisał, nie ma sensu wkładać mniejszego silnika do prawie 2-tonowego auta. Mniejszy będzie bardziej wysilony i do tego niedobór mocy nadrobi większym zużyciem paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 No to jest jakaś alternatywa zamiast x22dth? Bo już nie mam na niego sił. Co zimę kręcenie, każdy "super" mechanik podaje inne ciśnienia. A silnik jak nie palił na mrozie, tak nie pali. teraz, to nawet nie chce palić na + temperaturze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Alternatywa to znaleźć naprawdę dobrego speca od diesli. Zerkając w wcześniejsze posty to już pół silnika wymieniłeś, a efekt znikomy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Alternatywa to znaleźć naprawdę dobrego speca od diesli. Zerkając w wcześniejsze posty to już pół silnika wymieniłeś, a efekt znikomy. No właśnie Każdy z nich był "dobry".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 To chyba musisz wziąć sprawy we własne ręce. Koledzy z dizelkami na pewno podpowiedzą co jeszcze. Moje sugestie to: podpiąć pod kompa sprawdzić czy są jakieś błędy i zobaczyć jakie są odczyty z czujników, sprawdzić czy świece żarowe faktycznie grzeją i jak długo, sprawdzić kompresje w cylindrach,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 No więc tak. Byłem przecież w ASO. Komp nic nie wykrywa, wgrali nowy program, świece grzeją nawet po zgaśnięciu kontrolki, pewnie ok. 1 minuty. Jeśli chodzi o kompresję, to tu jest największy problem. Sprawdzało mi ją dwóch "fachowców" 3 razy. Pierwszy raz wyszło 28,28,30,31 i powiedział że jest źle. Chciałem więc, żeby sprawdził przy mnie jeszcze raz. Jak sprawdzał, to opieprzał swojego ucznia, że kręci dłużej niż 3 obrotu wału (żenada), ale wyszło 30,30,31,31. Stwierdził, że silnik był ciepły, bo zakreciłem rzorusznikiem przez 2 sek. Rozstałem się z nim, dalej nic nie wiedząc. W te mrozy, przy -15 sprawdfzał mi inny "fachowiec", który wcześniej zwiększył mi obroty biegu jałowego. Biedak nie dał mi wyrysów, bo miał tam już kilka wskazań, ale wyszło mu 25,24,28,26, czy jakoś tak. Pewnie trzeba wziąć poprawkę na mróz, ale i tak dalej jestem w d...e I co mam o tym wszystkim sądzić? Przecież nie będę jeździł co miesiąc na sprawdzanie kompresji, bo "pójdę z torbami". A do tego, teraz nawet przy +5 muszę kręcić i wspomagać się PLAK-iem, żeby zapalił. Pewnie frajer ze mnie, bo już dawno mi mówili żebym go sprzedał, tylko że ja tak nie umiem wcisnąć komuś grata.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Czytając ten temat http://forum.opel24.com/topic/42842-Pompa-paliwa-w-baku/page__p__391243__fromsearch__1#entry391243 to już wymieniłeś i sprawdziłeś wszystko co możliwe. Jest na pewno jakiś babol o którym nikt nie pomyślał jeszcze aby sprawdzić. Kąt wtrysku pewnie sprawdzany z pięć razy przy okazji wymiany pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Pozostaje wymiana silnika Ma ktoś namiary na dobry egzemplarz? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/#findComment-431656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.