Skocz do zawartości

Zamiana silnika x22dth na x20dth


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czekaju

Wiecie co, ja wymieniłem silnik w swojej Sintrze, cieszyłem sie tylko chwilę. Przez parę dni chodził spoko, potem coraz trudniej zapalał(sprawdzano świece, przekaźnik świec, pompe wtryskową, kąt wyprzedzenia wtrysku....) Zostawiłem u "mechaników" ponad 4tys. i auto dalej nie chodzi. Zaczołem szukać sam. Przy każdej próbie odpalenia coraz gorzej kręcił rozrusznik, rozładowywał sięakumulator. Wymieniłem aku, zregenerowałem rozrusznik (mam nawet drugi na wymianę), sprawdzałem i czyściłemwszystkie przewody masowe (te co są w zasięgu wzroku) a skutek jest coraz gorszy. Teraz jak chcę odpalić auto to na mierniku napięcie na aku spada mi do 3V!!!!

Przed awaria silnika wszystko chodziło poprawnie, kłopoty zaczely sie po wymianie.

Teraz mam coraz szczuplejszy portfel, więcej siwych włosów a auto nie pali. Chętnie bym go sprzedał ale ile można wziąść za auto które nie pali????

Nie chcę cie zniechęcać do wymianu motory ale mnie się to odbiło czkawką

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-431879
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość kitek_27

Witam kolegów. Mam pytanie do Was. W moim dieselku wszystko gra, nawet nie kopci, tylko mi mocy za mało. I tak mnie nachodzi myśl, czy nie wstawić tam czegoś innego - fundusze są. Myślicie, że dałoby radę stawić silnik od np. vectry D 1.9 CDI ten 150 km z manualem, bo taką mam skrzynię teraz. Wolałbym z automatem ale to już chyba trochę zachodu. Osobiście wątpię w możliwość wpasowaia takiego silnika w oryginalne mocowania, a nie wiem, czy jest sens przerabiać. Prosiłbym jakichś fachurów o podpowiedź. Ewentualnie myślałem o zmianie programu i podniesieniu mocy, ale ktoś kiedyś mi odradzał i mówił chyba nawet, że w tym silniku się nie da, tylko chip. Co sądzicie o ewentualnym chipie. Ale nie od dzidka z garażu, tylko gdzieś np. V-tech. Proszę o jakieś podpowiedzi. Silnik ma najechane 205 tyś.

Dzięki i pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-449178
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich w Nowym Roku,

Silnik wymieniony. I tutaj ciekawostka. Wszystkie sprzedawane silniki dedykowane do Sintry, to X22dth. Ja zadzwoniłem do szwagra mieszkającego w Niemczech i poprosiłem go, żeby mi sprawdził model silnika do mojej Sinterki po nr VIN w ich ASO. I okazało się, że silnik do Sintry to Y22dth :shock: . Niby nic, ale wychodzi na to, że jednak mocniejszy silnik powinien w niej siedzieć. Kupiłem silnik ze szwedzkiej Frontery z zamontowaną grzałką. No i jest ok :)

Co prawda trzeba było przełożyć miskę, bo tamta nie wchodziła, ale poza tym wszystko pasuje.

No ..., ale nie byłoby przecież normalnie, jeśli chodzi o te samochody, gdyby obyło się bez dodatkowych usterek :(

Najpierw coś się działo z potencjometrem pedału gazu, ale uporał się z nim mechanik.

Teraz, a może po tym epizodzie z potencjometrem, zaczęła gwizdać turbina. Gwiżdże razem ze wzrostem obrotów, łapie różne tony i gwiżdże jeszcze kilka sekund po zdjęciu nogi z gazu.

Wie ktoś o co chodzi? Spotkał się ktoś z taka sytuacją? Może to EGR?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-470312
Udostępnij na innych stronach

I okazało się, że silnik do Sintry to Y22dth

Nie pamiętam kto ale chyba Arkos pisał gdzieś że w końcówce produkcji montowano ten silnik.

Gwizd turbiny zwykle oznacza początki jej końca, sprawdzaj często stan oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-470637
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No Kacper, wykrakałeś :maruda:

Turbina już wymieniona na nową - starą (podobno dobra stara, jest lepsza od regenerowanej).

Turbina najpierw gwizdała, potem pojawiał się biały dymek na wydechu, potem ludzie uciekali, gdy stanąłem przy przystanku, a na końcu, to brał już litr oleju na dzień.

Jako, że miałem już doświadczenie z pracą silnika po wyjęciu kluczyka, tzn. na oleju pobieranym przez turbinę, wymieniłem turbo.

Wsadziłem GT 18V, czyli taką jak była, tylko od innego samochodu. Musiałem tylko przełożyć "zimną" stronę, bo końcówka nie pasowała. Stara była na wąż gumowy i obejmę, a nowa na stalową rurę z oringiem.

Na razie chodzi, choć trzeba ją było trochę podkręcić, bo przy 120km/h przeładowywała, wyskakiwał check i przestawała "ciągnąć".

 

A'propos, czy ktoś wie, przy jakim podciśnieniu całkowicie powinna się zamknąć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-479754
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności