Gość Czekaju Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Wiecie co, ja wymieniłem silnik w swojej Sintrze, cieszyłem sie tylko chwilę. Przez parę dni chodził spoko, potem coraz trudniej zapalał(sprawdzano świece, przekaźnik świec, pompe wtryskową, kąt wyprzedzenia wtrysku....) Zostawiłem u "mechaników" ponad 4tys. i auto dalej nie chodzi. Zaczołem szukać sam. Przy każdej próbie odpalenia coraz gorzej kręcił rozrusznik, rozładowywał sięakumulator. Wymieniłem aku, zregenerowałem rozrusznik (mam nawet drugi na wymianę), sprawdzałem i czyściłemwszystkie przewody masowe (te co są w zasięgu wzroku) a skutek jest coraz gorszy. Teraz jak chcę odpalić auto to na mierniku napięcie na aku spada mi do 3V!!!! Przed awaria silnika wszystko chodziło poprawnie, kłopoty zaczely sie po wymianie. Teraz mam coraz szczuplejszy portfel, więcej siwych włosów a auto nie pali. Chętnie bym go sprzedał ale ile można wziąść za auto które nie pali? Nie chcę cie zniechęcać do wymianu motory ale mnie się to odbiło czkawką   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-431879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kitek_27 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam kolegów. Mam pytanie do Was. W moim dieselku wszystko gra, nawet nie kopci, tylko mi mocy za mało. I tak mnie nachodzi myśl, czy nie wstawić tam czegoś innego - fundusze są. Myślicie, że dałoby radę stawić silnik od np. vectry D 1.9 CDI ten 150 km z manualem, bo taką mam skrzynię teraz. Wolałbym z automatem ale to już chyba trochę zachodu. Osobiście wątpię w możliwość wpasowaia takiego silnika w oryginalne mocowania, a nie wiem, czy jest sens przerabiać. Prosiłbym jakichś fachurów o podpowiedź. Ewentualnie myślałem o zmianie programu i podniesieniu mocy, ale ktoś kiedyś mi odradzał i mówił chyba nawet, że w tym silniku się nie da, tylko chip. Co sądzicie o ewentualnym chipie. Ale nie od dzidka z garażu, tylko gdzieś np. V-tech. Proszę o jakieś podpowiedzi. Silnik ma najechane 205 tyś. Dzięki i pozdrawiam wszystkich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-449178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 zapomnij o wsadzeniu 1,9 cdti zadzwon do Vtecha co moga z niego zrobic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-449180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kitek_27 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 A jest jakiś silnik na jaki bym mógł z powodzeniem zmienić swój obecny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-449633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 mocniejszy diesel od tego co masz ?? zaden   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-449642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Witam wszystkich w Nowym Roku, Silnik wymieniony. I tutaj ciekawostka. Wszystkie sprzedawane silniki dedykowane do Sintry, to X22dth. Ja zadzwoniłem do szwagra mieszkającego w Niemczech i poprosiłem go, żeby mi sprawdził model silnika do mojej Sinterki po nr VIN w ich ASO. I okazało się, że silnik do Sintry to Y22dth . Niby nic, ale wychodzi na to, że jednak mocniejszy silnik powinien w niej siedzieć. Kupiłem silnik ze szwedzkiej Frontery z zamontowaną grzałką. No i jest ok Co prawda trzeba było przełożyć miskę, bo tamta nie wchodziła, ale poza tym wszystko pasuje. No ..., ale nie byłoby przecież normalnie, jeśli chodzi o te samochody, gdyby obyło się bez dodatkowych usterek Najpierw coś się działo z potencjometrem pedału gazu, ale uporał się z nim mechanik. Teraz, a może po tym epizodzie z potencjometrem, zaczęła gwizdać turbina. Gwiżdże razem ze wzrostem obrotów, łapie różne tony i gwiżdże jeszcze kilka sekund po zdjęciu nogi z gazu. Wie ktoś o co chodzi? Spotkał się ktoś z taka sytuacją? Może to EGR? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-470312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 I okazało się, że silnik do Sintry to Y22dth Nie pamiętam kto ale chyba Arkos pisał gdzieś że w końcówce produkcji montowano ten silnik. Gwizd turbiny zwykle oznacza początki jej końca, sprawdzaj często stan oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-470637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 No Kacper, wykrakałeś Turbina już wymieniona na nową - starą (podobno dobra stara, jest lepsza od regenerowanej). Turbina najpierw gwizdała, potem pojawiał się biały dymek na wydechu, potem ludzie uciekali, gdy stanąłem przy przystanku, a na końcu, to brał już litr oleju na dzień. Jako, że miałem już doświadczenie z pracą silnika po wyjęciu kluczyka, tzn. na oleju pobieranym przez turbinę, wymieniłem turbo. Wsadziłem GT 18V, czyli taką jak była, tylko od innego samochodu. Musiałem tylko przełożyć "zimną" stronę, bo końcówka nie pasowała. Stara była na wąż gumowy i obejmę, a nowa na stalową rurę z oringiem. Na razie chodzi, choć trzeba ją było trochę podkręcić, bo przy 120km/h przeładowywała, wyskakiwał check i przestawała "ciągnąć". A'propos, czy ktoś wie, przy jakim podciśnieniu całkowicie powinna się zamknąć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-479754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Przynajmniej byleś duchowo przygotowany na naprawę Z wartością podciśnień to może koledzy podpowiedzą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-479788 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arfi Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 No ..., może podpowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50862-zamiana-silnika-x22dth-na-x20dth/page/2/#findComment-479809 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.