Gość pio124 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Witam wszytskich, Temat długi i szeroki czyli ASO - ale do rzeczy. Kupiłem niedawno auto i po przejechaniu ok 400km zapaliła mi się kontrolka serwisu (auto z kluczykiem) Kontrola błędów gaz+hamulec wykazała 1 błąd ECN 0068304 (czyli coś ze świecami żarowymi - pewnie któraś padła). Dałem auto do ASO na przegląd bo to w końcu "fachowcy" i dostałem odpowiedź : - świece żarowe do wymiany - ok można się było tego spodziewać - 2 wtryskiwacze do wymiany - być może ale.... - chłodnica do wymiany - chyba jakaś magia... Auto na zimno zapala od razu ale prze jakieś kikla moze kilkanaście sekund silnik pracuje dosyć nierówno, na ciepłym problem nie wystepuje. Brak utraty mocy, spalanie w normie. Raz czy dwa po wyświetleniu usterki przy zaplonie na zimno lekka biała bąk i potem żadnego dymu z wydechu. Test po 200km na usterce. Co do chłodnicy: płynu w zbiorniku nie ubywa, temperatura cieczy podczas pracy 80-85 stopni (sprawdzone poprzez test-mode)i żądnych wycieków z chłodnicy czy przewodów. Fakt widać że poprezdniemu włacicielowi coś tam wyciekło z przewodu bo widać stare ślady i troche na osłonie silnika (ale wszystko zabrudzone lub przykurzone) No i wiśienka na torcie - przed kupnem auto odbyło kontrole techniczną gdzie na piśmie mam iż chłodnica jest ok. Proszę o pomoc jak sprawdzić czy rzeczywiście ta chłodnica jest do wymiany, czy ktoś robi mnie w balona. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Sprawdź na kanale czy nie ma widocznych uszkodzeń, jeśli nie cieknie i płynu nie ubywa, to nie masz powodów do wymiany. Nawet jeśli auto miało stłuczkę i ułamane jest jakieś mocowanie to również nie jest to powodem do wymiany - u mnie jedno górne mocowanie chłodnicy mam na opaskach zaciskowych Nierównomierna praca silnika na zimnym to jak najbardziej wina uwalonej świecy. Jeśli po jej wymianie dalej będzie to samo, to trzeba zrobić test wtryskiwaczy. Co do wymiany świec uważaj, bo w tym silniku to loteria - radziłbym wymienić tylko jedną tą która jest uwalona, aby nie ryzykować ukręcenia pozostałych. Jeśli już chcesz wymienić komplet kupuj poza aso po ~30zł za sztukę Bosch od Stachowiaka (na allegro) i przez jakieś 3 noce zalewaj gniazda świec WD40 - tzn wieczorem jak auto zostawiasz na noc psikasz porządnie żeby to postało. Edytowane 14 Marca 2012 przez bad   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-432583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Oprosz tego skoro kupiles w ASO to nawet w przypadku uzywek obowiazuje ich rekojmia tym bardzeij ze auto sprawdzali i napisane masz ze wszystko ok to po 400km dlaczego pojawiaja sie az takei problemy - to tak maly dystans ze w sumie moglo by to wyjsc juz nastepnego dnia po zakupie - to co oni sprawdzali???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-432787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadekfo Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Jeśli już chcesz wymienić komplet kupuj poza aso po ~30zł za sztukę Bosch Kolego ma 1,3 CDTI, raczej wtryski   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-432840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Na początek kup jakiś preparat do czyszczenia wtrysków, STP lub Liqui Moly, zalej na pół baku i wyjeździj. Wtedy zobacz jak pracuje silnik a nie wymieniaj od razu wtrysków. Świecę wymień tą która jest uszkodzona a nie wszystkie. Mnie też chcieli naciągnąć na wyminę wszystkich, że niby po tej pierwszej zaczną padać następne. Jakoś jeżdżę półtora roku i żadna nie padła. Co do chłodnicy to tak jak pisali Koledzy obserwuj czy nie ma żadnych wycieków i nie ubywa płynu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-432858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Kolego ma 1,3 CDTI, raczej wtryski no i co z tego, ja też mam... i 250tys na zwykłym polskim ON zaczyna się od sprawdzania najłatwiej dostępnych rzeczy i najtańszych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-432895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio124 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Witam, Przede wszytskim dzięki za wszelką pomoc i wskazówki Byłem wczoraj po pracy u znajomego mechanika aby obejrzał autko. Wiec tak: - chłodnica - wg nigo wszytsko jest ok wiec nie ruszam - świece żarowe - padły 1 i 4 (te skrajnie nie ważne z której strony by patrzył) więc chyba zdecyduje sie na wymiane kompletu. Jak popytałem w pracy to krążą 2 wersje: wymieniać koplet lub te które padły. - wtryski - wg mechanika narazie zostawić i zobaczyć co będzie po wymianie świec Dam znać jak już się z tym uporam co to rzeczywiście było. Pozdrawiam i jeszcez raz dzięki za rady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-432957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Wymien wszystkie swiece, niech ten machanik posmaruje czyms odpornym na temperature gwinty swiec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-433007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio124 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Witam wszystkich, Po wymianie świec dalej problem nie ustepował, i niestety konieczna okazała się regeneracja wtrysków - tak więc tadefko miał rację. Dziwne to troche dla mnie bo auto ma 75,5 tyśkm a tu taki dość poważny problem. Przy tych operacjach wyszło że był bardzo mały wyciek z węża z układzie chłodzenia - wystarczyło jego skrócenie i nałożenie nowej opaski. Płynu chłodniczego nie ubywa anie nie oprzybywa. Tak więc serwis ewidentnie chciał sobie na mnie zarobić. Teraz autko pracuje ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-435195 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 tylko skad twoja pewnosc co do przebiegu tak niskiego? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51099-serwis-w-aso-naci%C4%85ganie-klietna/#findComment-435487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.