Gość Artxyz Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 witam wszystkich posiadam Calibre rocznik 91 silnik 2,0 8v + lpg. Prosze o podpowiedz w poniższych tematach. Otóz : 1 silnik pracuje nierówno, tak jakby pracował na nie wszystkich cylindrach( zjawisko wystepuje zarówno na benzynie jak i gazie( troche lepiej jest na gazie )) troche uspokaja sie na ciepłym silniku . Po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty, a jeśli już wejdzie zdarza sie że zchodzac z obrotów gasnie, w czasie jazdy po dodaniu gazu przerywa. tak jakby "wypadały zapłony". Wymieniłem świece, kopułkę i palec rozdzielacza,przewody WN ( wszystko na nowe ). Niestety nic to nie dało , cisnienie spręzania na pozionie 9,5 na wszystkich cylindrach. 2 temat drugi silnik pracując na benzynie niemiłosiernie kopci na czarno jak stary diesel, podejrzewam wtryski albo przepływomierz ale pewności nie mam , moze ktoś sie juz kiedyś spotkał takim uszkodzeniem bardzo prosze o wszelkie sugestie pozdrawiam art   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 1. pompa - paliwo - ciśnienie, a gaz - podregulować 2. podmień listwę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-432901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafcio693 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 za male masz cisnienie na cylindrach skoro mowisz ze tylko 9.5 .. powinno wynosic 11-12 wtedy jest dobry silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433174 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 a dlaczego nie np 14-15 ? może mieć i 9bar na wszystkich i nie będzie to powodem nierównej pracy czy gaśnięcia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433182 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djlux Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 jak kopci na czarno czyli mieszanka jest za bogata za dużo benzyny dostaje,możliwe że zalewa świece.Układ zasilania do sprawdzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artxyz Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 jak kopci na czarno czyli mieszanka jest za bogata za dużo benzyny dostaje,możliwe że zalewa świece.Układ zasilania do sprawdzenia \ jutro wymienie wtryski zabacze czy coś sie zmieni w temacie kopcenia , cewka tez juz jedzie dam znac o sukcesie lub porażce ))   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artxyz Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 1. pompa - paliwo - ciśnienie, a gaz - podregulować 2. podmień listwę wymiana listwy jako całosci z wtryskami , czy tylko wtryski wystaczy na starej listwie ? moze orientujesz sie czy pompa paliwa w tym modelu jest poza zbornikiem pod spodem , czy w zbiorniku ? nie mam na tą chwilę mozliwosci zabaczenia 2,0. 8v 91 r dzieki za ew.podpowiedz ---------------------- a dlaczego nie np 14-15 ? może mieć i 9bar na wszystkich i nie będzie to powodem nierównej pracy czy gaśnięcia oczywiście --------------------- a dlaczego nie np 14-15 ? może mieć i 9bar na wszystkich i nie będzie to powodem nierównej pracy czy gaśnięcia zapomniałem w pierwszym poscie dodać ze na gazie opócz tego ze jest troche lepiej tez przerywa , a zdarza sie ze strzela w kolektor ssący ... pompka paliwa ?? kurcze, moze jeszcze przewody wn sie są ok ? rozrzad przestawiony ( pasek przeskoczył ) zaryzykuje w nastepnej kolejnosci z pompą paliwa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Ustawienie rozrządu możesz sprawdzić - pkt-y przewody WN również - miernik Jeśli chodzi o lokalizację - musisz sprawdzić pompa paliwa była montowana w 2 lokalizacjach zależnie chyba od silnika - (1)pod podłogą i (2)w zbiorniku w 8V chyba w (1)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artxyz Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Ustawienie rozrządu możesz sprawdzić - pkt-y przewody WN również - miernik Jeśli chodzi o lokalizację - musisz sprawdzić pompa paliwa była montowana w 2 lokalizacjach zależnie chyba od silnika - (1)pod podłogą i (2)w zbiorniku w 8V chyba w (1) wymiana wtrysków , hmmm dalej kopci , moze mniej , ale nie niewiele mniej .( poprzednio wydalal taką mokrą sadzę , teraz dymi na sucho )))) ) dalej silnik pracuje nie równo, ewidentnie jakby nie palił na 1 cylindrze:( dla pewnosci zmierzyłem jeszcze raz cs na ciepłym i na zimnym silnku , w miare ok ... na wszystkich równo jutro moze zobacze rozrzad co za ch lra z tym silnikiem )) pozdrawiam art   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artxyz Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 wymiana wtrysków , hmmm dalej kopci , moze mniej , ale nie niewiele mniej .( poprzednio wydalal taką mokrą sadzę , teraz dymi na sucho )))) ) dalej silnik pracuje nie równo, ewidentnie jakby nie palił na 1 cylindrze:( dla pewnosci zmierzyłem jeszcze raz cs na ciepłym i na zimnym silnku , w miare ok ... na wszystkich równo jutro moze zobacze rozrzad co za ch lra z tym silnikiem )) pozdrawiam art rozrzzad był ok , wymana kopułki i palca po raz 2 , odłaczenie akumulatora , przeczyszczenie połaczenia czujnika położenia wału korbowego, nie kopci ( minimalnie, ale moze to pozstałosci po poprzednich wstryskach ), pracuje zdecydowanie lepiej, nie przerywa i nie gasnie , jestem pewiem ze po wymianie kabli tez na 2 kpl bedzie super . jeszcze jedno pytanko , znalazłem w wiązce luzny kabel z wtyczka , wtyczka walcowa ok 3,5 cm , damska z małymi 2 wejciami 1mm jack + chyba dwa wejcia puste , na jasno brązowych 2 kabelkach wychodzacych z tej samej wiązki co podłaczenie czujnika wsteczniego. wiazka znajduje sie pod zbiornikiem wspomagania blisko cewki . Kabelki z wtyczka maja ok 15 cm długosci . Niestety nie znalazłem gdzie ten kabelek podłaczyć ani jaka jest jego funkcja dziekuje wszystkim za dotychczasową pomoc i wszelkie sugestie pozdrawiam art Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-i-kopcenie-na-czarno/#findComment-433522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.