Skocz do zawartości

nierówna praca silnika i kopcenie na czarno


Gość Artxyz

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

posiadam Calibre rocznik 91 silnik 2,0 8v + lpg. Prosze o podpowiedz w poniższych tematach. Otóz :

1 silnik pracuje nierówno, tak jakby pracował na nie wszystkich cylindrach( zjawisko wystepuje zarówno na benzynie jak i gazie( troche lepiej jest na gazie )) troche uspokaja sie na ciepłym silniku . Po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty, a jeśli już wejdzie zdarza sie że zchodzac z obrotów gasnie, w czasie jazdy po dodaniu gazu przerywa.

tak jakby "wypadały zapłony". Wymieniłem świece, kopułkę i palec rozdzielacza,przewody WN ( wszystko na nowe ). Niestety nic to nie dało , cisnienie spręzania na pozionie 9,5 na wszystkich cylindrach.

2 temat drugi silnik pracując na benzynie niemiłosiernie kopci na czarno jak stary diesel, podejrzewam wtryski albo przepływomierz ale pewności nie mam , moze ktoś sie juz kiedyś spotkał takim uszkodzeniem

bardzo prosze o wszelkie sugestie

pozdrawiam art

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie np 14-15 ?

 

może mieć i 9bar na wszystkich

i nie będzie to powodem nierównej pracy czy gaśnięcia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kopci na czarno czyli mieszanka jest za bogata za dużo benzyny dostaje,możliwe że zalewa świece.Układ zasilania do sprawdzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kopci na czarno czyli mieszanka jest za bogata za dużo benzyny dostaje,możliwe że zalewa świece.Układ zasilania do sprawdzenia

\

jutro wymienie wtryski zabacze czy coś sie zmieni w temacie kopcenia ,

cewka tez juz jedzie

dam znac o sukcesie lub porażce :)))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. pompa - paliwo - ciśnienie, a gaz - podregulować

2. podmień listwę

 

wymiana listwy jako całosci z wtryskami , czy tylko wtryski wystaczy na starej listwie ?

moze orientujesz sie czy pompa paliwa w tym modelu jest poza zbornikiem pod spodem , czy w zbiorniku ?

nie mam na tą chwilę mozliwosci zabaczenia 2,0. 8v 91 r

dzieki za ew.podpowiedz :)

 

----------------------

 

a dlaczego nie np 14-15 ?

 

może mieć i 9bar na wszystkich

i nie będzie to powodem nierównej pracy czy gaśnięcia

oczywiście :)

 

---------------------

 

a dlaczego nie np 14-15 ?

 

może mieć i 9bar na wszystkich

i nie będzie to powodem nierównej pracy czy gaśnięcia

zapomniałem w pierwszym poscie dodać ze na gazie opócz tego ze jest troche lepiej tez przerywa , a zdarza sie ze strzela w kolektor ssący ... pompka paliwa ?? kurcze, moze jeszcze przewody wn sie są ok ? rozrzad przestawiony ( pasek przeskoczył ??? )

zaryzykuje w nastepnej kolejnosci z pompą paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie rozrządu możesz sprawdzić - pkt-y

przewody WN również - miernik

 

Jeśli chodzi o lokalizację - musisz sprawdzić

pompa paliwa była montowana w 2 lokalizacjach

zależnie chyba od silnika - (1)pod podłogą i (2)w zbiorniku

w 8V chyba w (1)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie rozrządu możesz sprawdzić - pkt-y

przewody WN również - miernik

 

Jeśli chodzi o lokalizację - musisz sprawdzić

pompa paliwa była montowana w 2 lokalizacjach

zależnie chyba od silnika - (1)pod podłogą i (2)w zbiorniku

w 8V chyba w (1)

wymiana wtrysków , hmmm dalej kopci :( , moze mniej , ale nie niewiele mniej .( poprzednio wydalal taką mokrą sadzę , teraz dymi na sucho :))))) )

dalej silnik pracuje nie równo, ewidentnie jakby nie palił na 1 cylindrze:(

dla pewnosci zmierzyłem jeszcze raz cs na ciepłym i na zimnym silnku , w miare ok ... na wszystkich równo

jutro moze zobacze rozrzad ;(

co za ch lra z tym silnikiem :)))

 

pozdrawiam art

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana wtrysków , hmmm dalej kopci :( , moze mniej , ale nie niewiele mniej .( poprzednio wydalal taką mokrą sadzę , teraz dymi na sucho :))))) )

dalej silnik pracuje nie równo, ewidentnie jakby nie palił na 1 cylindrze:(

dla pewnosci zmierzyłem jeszcze raz cs na ciepłym i na zimnym silnku , w miare ok ... na wszystkich równo

jutro moze zobacze rozrzad ;(

co za ch lra z tym silnikiem :)))

 

pozdrawiam art

rozrzzad był ok , wymana kopułki i palca po raz 2 , odłaczenie akumulatora , przeczyszczenie połaczenia czujnika położenia wału korbowego,

nie kopci ( minimalnie, ale moze to pozstałosci po poprzednich wstryskach ), pracuje zdecydowanie lepiej, nie przerywa i nie gasnie , jestem pewiem ze po wymianie kabli tez na 2 kpl bedzie super .

jeszcze jedno pytanko , znalazłem w wiązce luzny kabel z wtyczka , wtyczka walcowa ok 3,5 cm , damska z małymi 2 wejciami 1mm jack + chyba dwa wejcia puste , na jasno brązowych 2 kabelkach

wychodzacych z tej samej wiązki co podłaczenie czujnika wsteczniego. wiazka znajduje sie pod zbiornikiem wspomagania blisko cewki . Kabelki z wtyczka maja ok 15 cm długosci . Niestety nie znalazłem gdzie ten kabelek podłaczyć ani jaka jest jego funkcja

dziekuje wszystkim za dotychczasową pomoc i wszelkie sugestie

pozdrawiam art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności