Skocz do zawartości

Zjechane wewnętrzne brzegi opon letnich z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mrdzialo

Witam

 

Dzisiaj przy wymianie oleju, tydzień po zmianie opon z zimowych na letnie zauważyłem bardzo niepokojącą rzecz. Mianowicie obydwie tylne opony są dość nierówno (w jednym miejscu na obwodzie bardziej - brak bieżnika, a w innym mniej) zjechane na brzegach po wewnętrznej stronie od podwozia auta. Oponki to Dębica Passio 2 z 2007 roku. Były nowe zakładane. Nie wiem jaka może być tego przyczyna. Staram się pilnować ciśnienia w oponach - tył tak 2,0 - 2,2 (nie woże niczego ciężkiego oprócz bagaży w postaci torby z żarciem i ciuchami raz w tygodniu w weekend). Zbieżności z tyłu nigdy nie ustawiałem raczej - tylko przód byłrobiony z tego co pamiętam. Amorki z tyłu nie wymieniane, ale u diagnisty wychodzi że jeszcze mogą być. Wymieniane były sprężyny dawno temu, ale objawy na oponach zauważyłem dopiero po raz pierwszy.

 

Nie wiem czy problemu z oponami nie powinienem połączyć z dziwnym odgłosem pustego stuku z tyłu auta, zazwyczaj jak stoje na światłach lub już zatrzymam auto przy parkowaniu (jakby jakaś blacha się nagle rozprężyła, albocoś puściło, to taki dziwny tępy i pusty dzwięk). Obawiałem sięczy to nei z tyłu z zawiezenia. Może to belka albo coś?

 

Z tego co wiem auto z tyłu ma zawieszenie na belce wleczone. Konty sa niby stałe.

 

Chciałbym zapytać czy miałktoś już taki problem i od czego tu zacząć diagnozę?!

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą pomoc.

 

Nie znalazłem na forum podobnego przypadku (zdzieranie opon, stukot).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego to podstawa mechaniki i uzytkowania auta

masz zrypana geometrie albo czesci zawieszenia tak wybite (na co wskazuje stukanie z tylu zaiweszenia)

ze kola sciagnie za soba

przez co zdziera wewnetrzna strone

 

chcesz porady ??

jedz do mechanika

niech usunie wszslkie luzy w zawieszeniu

a pozniej na geometrie zawieszenia przod i tyl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrdzialo

Dzięki wielkie

 

Sprawdziłem jeszcze opony zimowe jak wyglądają i na nich nie ma jakiś specjalnych oznak zużycia (jak coś widac to minimalnie, a w letnich to jest od razu zauważalne). Może ma to jakieś znaczenie, że te letnie opony, które są zjechane są już doysć leciwe i na pewno przejechalem na nich z pond 40.000 km? Tylko dlaczego się zdarły akurat w taki sposób. Zaczne chyba od zawieszenia. Rozumiem, że mam wymienić gumy ztyłu, bobelki chyba się nie da? tylko całośc by trzeba?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego sie tak starly napisalem wyzej

nie zauwazyles przy zmianie na zimowe ze tak wygladaja ??

tydzien to troche malo na takie skatowanie opon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrdzialo

Dzisiaj byłem na serwisie. Wymiana obydwu oponek. Potem sprawdzili luzy - brak jakichkolwiek. Stwierdzili, że wygląda to książkowo. Potem sprawdzili geometrie tył i przód. W zasadzie stwierdzili, że było w normie choć maluski odchył był. Powiedzieli, że skoro mi zimowych nie zdarło, a przed zimą robiłem końcówki drążków kierowniczych to pewnie opony wcześnej jeździeły z przodu i to była przyczyna (te drążki). Nie wiem czy to mogło mieć w istocie aż taki wpływ. pozostaje kontrolować co się będzie działo. Koszt wszystkiego łacznie 399zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

ogladaj czesciej opony a nie tylko po zimie

 

Do tej pory nie zaobserwowałem żadnych więcej problemów z oponami. Zobaczymy przy zmianie na zimówki:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam ten sam problem w swojej asi i tak samo jak ty wrzystko sprawdzałem i było git problemem są kończonce się amorki z tyłu

 

ja długo też szukałem sprawdzałem geometrie tuleje luzy itd itp i po jakimś czasie kilku mechaników potwierdziło mi to samo

 

amortyzatory tylne do wymiany wymieniłem i po problemie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory nie zaobserwowałem żadnych więcej problemów z oponami. Zobaczymy przy zmianie na zimówki:)

a czy te opony wcześniej nie jeździły przypadkiem na przedniej osi i tam się nie wydarzyło całe ścieranie? ;)

 

Z tyłu nie ma nic takiego w tym zawieszeniu, co mogłoby spowodować tego typu ścieranie.. ew krzywa belka, nie wiem, pęknięta sprężyna, ale to wtedy nie byłoby symetrycznie. A odnośnie amorków, to racja, ząbkują opony ale nie drą krawędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności