Skocz do zawartości

Swap z 2,5v6 na 2,016v


Gość nowy72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam pytanko czy da radę zrobić swap z 2,5v6 na 2,016v ? pierwsza omega 2,5v6 jest z 96roku , a moja z 97roku 2,016v. Czy da radę wyrzucić v-kę i wrzucić mój silnik z osprzętem ?Co z imo ?

Drugie pytanie to automat zastąpić manualem. Chciałem też swoją skrzynkę wstawić , ale nie wiem co i jak ? Oprócz tego , że 1 pedał dołożyć. Czy są jakieś trudnośći ? Chcę taki swapik zrobić iż ta z 96r. ma blachę jak dzwon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje , ale jedno 96r. drugie97r. więc czujniki moje chyba ? Co ze skrzynią biegów , chyba mogą być jakieś problemy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładasz wszystko co związane z silnikiem, jego sterowaniem, skrzynią i ich osprzętem, z wydechem włącznie

(oprócz zbiorniczków płynów, kilku pierdół).

Najprościej to ożeń obydwie i kup jakąś rześką

albo podreperuj jedną z nich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie dziwie ze wiekszy na mniejszy zamieniac chcesz

kazdy kto pyta robi odwrotnie ;)

W tej v-ce silnik i skrzynia kaput , a blacha ok więc chciałem swoje graty wsadzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość erni_debesciak

robiłem kilka Swapów omci... Różne konfiguracje... W Twoim przypadku wygląda to tak:

 

- silnik spokojnie pasuje na poduszki

- skrzynia manual pasuje do silnika po automacie lecz most podmień bo są inne przełożenia (automat 4 biegi!)

- najlepiej zrobić przekładkę całej instalacji. Najszybciej bez kombinowania.

- wyświetlacz komputera też musisz zamienić (bo silnik ze skrzynią man. jeśli miał automat będzie wyświetlał Ci komunikat AUTOMATIK GETRIEBE PRUFEN (sprawdź skrzynię automatyczną) i tego nie wykasujesz.

- komputer i osprzęt silnika.

 

Z mojego punktu widzenia - jeśli jeździłeś dość długo sprawną 2.5 MV6 to... gdy zaczniesz jeździć 2.0 16V zaczniesz się zastanawiać czy oby przypadkiem nie wrócić spowrotem. Konkretnie się zastanów nim zrobisz SWAPA. Jeśli myślisz że 2.0 pali mniej, to... sie mylisz! I to ostro! Fakt, jeśli masz 2.5 w automacie - to... na początek, zrób przekładkę samej skrzyni biegów!

 

- skrzynia od 2.0 16V

- most (dyfer) od 2.0 16V

- komputer w MV6 zostaje jaki był!

- tarcza, docisk, łożysko, wyświetlacz komputera, wysprzęglik, oraz pedał sprzęgła.

 

Buda 2.5 MV6 ma odpowiednie dziury, wkroje, uchwyty - więc montaż pedału sprzęgła trwa chwilę...

Odpowietrzyć skrzynię (tj. sprzęgło) i kilka innych najerów. Po robocie...

 

Co zyskujesz?

 

-spalanie na poziomie 9.5 - 10.5 w mieście (lekka noga)

-spalanie na trasie <7L przy 100-110km/h!!!!!

-prędkość maksymalna w moim przypadku wynosiła 245km/h (na autobahnie w Niemczech) lecz na rolkach motor miał 203KM (miałem 3.0 MV6)

w automacie szła maksymalnie 225 z wciśnietym gazem do dechy

-o wiele ciszej w kabinie (możesz jechać piątką od 45km/h i ciągnie, w końcu to V6 211KM)

 

Co tracisz?

-kopa! w automacie było około 7.5sek do setki. W manualu niestety około 9-10sek

-dynamikę! zabawa zaczyna się dopiero od biegu III i pow. 2900rpm (automat szedł od ręki!)

 

Siedziałem w klubie Omegi kilka lat. Silniki 2.0 to meczarnia na taki wóz. Auto moim zdaniem jest za duże i za cięzkie by mieć pod maską starej generacji 2 litrówkę. Wszystkie 2.0 16V pala tyle co 2.5 V6 a 3.0 V6 pali mniej jak 2.5!! Znam to z życia... Warunek! Kompeltnie sprawne autko!

 

Zapisz się do forum Omegi (klub Polska). Chłopaki swojego czasu wgrywali alternatywne mapy wtrysków do MV6. Oszczędzali na spalaniu około 20%! Gdy odchodziłem od Omegi... kilku zapaleńców miało juz sterowniki do automatu! Piękna sprawa! Czwarty bieg już od 75km/h!! Na dodatek dodali "blokadę" zrzucania biegów (sterowana przyciskiem na gałce zmiany biegów). Mogłeś toczyć się 50km/h i automat za chiny nie włączał II lecz jechał na ostatnim! By "iść" do przodu - wystarczyło depnąć ostro w gaz. Od razu 'zrzut" do II biegu i poszła. Przeciąganie na obrotach też podciągnęli. Słynny przycisk w gałce zmiany bieg. Zamiast 5400 ciągnęła do max!!! Prawie jak manual tyle że bez pedału sprzęgła :-)

 

A co do gazu... to nie jest aż tak łatwo...

3.0 MV6 (sprawny motor) - instalacja >4000zł!

 

Miałem STAGA 300-3 i później STAGA 300-4. Nie dawały rady! Przy spokojnej nodze, było ok, lecz... ostry BUT i instalka musiała włączać PALIWKO. Nie wiem jak jest teraz z full sekwencją bo Omcię miałem kilka lat temu. Może są jakieś bardziej wydajne zestawy. trzeba poszukać. STAG 300-3 kosztował 2800!

 

No i też nie jest proste wyregulowanie! Męczyłem sie ponad pół roku (paliła w mieście 16-19L). Dopiero chłopaki z klubu - regulowali, regulowali i w końcu wyregulowali. Spalanie na trasie przy 100km/h (manual) wychodziło na poziomie 9.5L/LPG (kombi!). Miasto - nigdy nie wzięła więcej jak 12.5L! Butlę miałem w kole 40L i zawsze jeździłem aż gaz się skończy. Średnia 12.5

 

GAWLAK ma rację. Szukaj 3.0 z LPG (i zrób manuala) bądź zostaw 2.5 V6 lecz zmień most i skrzynię. Zobaczysz że warto było. Do 2.0 wsiadłem tylko kilka razy. Z przymusu :-)

 

Głupia Polówka czy jakaś podrasowana Golfina sprzed 20lat bierze 2 litrówkę na raz!

Edytowane przez erni_debesciak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- skrzynia manual pasuje do silnika po automacie lecz most podmień bo są inne przełożenia (automat 4 biegi!)

Bzdury, przełożenia dyfra zależne są od roku produkcji i wersji silnikowej. Nie trzeba tego koniecznie wymieniać.

most1a.jpg

most2x.jpg

- najlepiej zrobić przekładkę całej instalacji. Najszybciej bez kombinowania.

Wystarczy zrobić 3 zwory w instalacji ASB i jest OK

2.5 MV6

Nie wiem co to za model?? Chyba nie występował seryjnie...

Jeśli myślisz że 2.0 pali mniej, to... sie mylisz!

Tu się zgodzę :)

Co tracisz?

-kopa! w automacie było około 7.5sek do setki. W manualu niestety około 9-10sek

-dynamikę! zabawa zaczyna się dopiero od biegu III i pow. 2900rpm (automat szedł od ręki!)

Tego nie kumam. Automat i dynamika?? To chyba nie ta bajka. Nie widziałem jeszcze w omedze automatu, który przy tej samej wersji silnika byłby szybszy od manuala...

 

Chłopaki swojego czasu wgrywali alternatywne mapy wtrysków do MV6. Oszczędzali na spalaniu około 20%!

To bardzo ciekawe. Szkoda, że nie 50%...

Zamiast 5400 ciągnęła do max!!! Prawie jak manual tyle że bez pedału sprzęgła :-)

Moja zwykła AR35 w MV6 robiła tak bez żadnego programu. To się nazywa kickdown.

A co do gazu... to nie jest aż tak łatwo...

3.0 MV6 (sprawny motor) - instalacja >4000zł!

Dziwne, w mojej X32XE zwykły stag ciągnął bez problemu do samego odcięcia. Przy redukcji też nie było problemu. Może miałeś kiepskiego gazownika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności