Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

problem z "telepaniem" i przygasaniem silnika. Objaw występuje tylko na rozgrzanym silniku. Odpala bez problemu, przyspiesza ładnie. Dodatkowo po rozgrzaniu mocno kopci z rury (na zimnym objaw nie występuje). Silnik C16NZ benzyna + gaz. Kable WN, świece, olej i filtr powietrza wymienione. dodam, że odpala bez problemu ciepły/zimny.

 

Co mu dolega?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej - kopci na biało/czarno ??

Płyn ubywa czy nie ??

Problem na LPG czy na Pb też ??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopci na biało z lekkim zabarwieniem na niebiesko, ale dopiero po rozgrzaniu. Płynu ubywa-wycieków nie zlokalizowałem. Na bagnecie nie ma śladów płynu, ale jest jakiś dziwny nalot na korku od wlewu oleju. Trzęsie i na LPG i na Pb.

Edytowane przez silvo44
zbędny cytat
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślałem się, ale liczyłem, że to może być coś innego-2 dodatkowe pytania:

 

1. Ile może kosztować wymiana UPG? Czy mogę to zrobić sam?

2. Jak długo mogę jeździć w takiej sytuacji i czy będzie to bezpieczne dla silnika?

Edytowane przez silvo44
zbędny cytat
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobisz sam to najniższą linią oporu w 130-150zł sie zmieści (bo koszt palnu takiej głowicy to jakieś 50-80 zł) ale tak nie rób... zrób jak bozia nakazała i wymień wszystkie uszczelki, płyn chł, olej, sprawdz zawory, najlepiej wywal tłoki i oglądnij pierścienie...najlepiej ogarnąć jak najwiecej przy jednej rozbiórce :rolleyes:

 

A jeździć nie powinienneś wogóle...

Edytowane przez tomekc16nz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

silnik już po naprawie. Została wymieniona uszczelka pod głowicą, zrobiono planowanie głowicy (sporo wżerów), głowica sprawdzona pod kątem szczelności, poza tym rozrząd i uszczelki pod pokrywą zaworów i na dolocie. Mechanik oglądnął tłoki/pierścienie/cylindry - stwierdził, że nie ma sensu wymieniać-silnik jest w dobrej kondycji. Koszt całkowity części + robocizna = 500 PLN (podlaskie). Samochód zasuwa jak rakieta. Jeśli ktoś z okolic będzie zainteresowany mogę podać namiar na sprawdzonego mechaniora.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Gość Damian1990
      Przez Gość Damian1990
      sprawa wygląda tak.
      nowe kable i świece mam gaz 3 letni
      na benzynie jeżdzi bez zarzutu
      ale chcac go przelaczyc na gaz nie wazne czy zimny czy rozgrzany silnik
      dlawi sie
      zaczelo sie od tego ze tracil czasem moc
      coraz czesciej coraz czesciej i wkoncu temat przelaczania na gaz upadl calkowicie nie da rady.
       
      problem dotyczy LPG i tam temat przenoszę/zbyszek670
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.