Skocz do zawartości

Prośba o radę


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam astrę II 2.0 DI, pewnego dnia pojawił się znikąd problem. Polega on na drżeniu całego samochodu przy 1050-1100 obr/min. Dotyczy to zarówno przyspieszania jak i zwalniania na dowolnym biegu. Odgłos jest jakby cały samochód się rozlatywał, drży wszystko. Wymienione zostały poduszki pod silnikiem przednia i tylnia. Zmienione sprzęgło w sensie tarczy i docisku. Samochód również na jedynce i wsteczny bardzo szarpie. Całe zawieszenie zmienione w sensie: amorki, końcówki drążków, łącznik stabilizatora, sworznie wahacza. Macie jakiś pomysł ? Problem występuje zarówno podczas jazdy jak i postoju w w/w zakresie obrotów.

Dzięki za jakikolwiek pomysł

 

pozdrawiam

Jaro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powyżej co się dzieje, problem zupełnie znika, zmniejsza się??

Czy te drgania są synchroniczne z obrotami, tzn, czy zwiększenie obrotów powoduje zwiększenie częstotliwości drgań (nie koniecznie amplitudy) ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 1100 chodzi już normalnie, bez żadnych większych niż normalnie wibracji. Nie wiem może coś gdzieś jest niedokręcone tylko co ? Jeśli stoję na luzie jak dodaję gazu to też w zakresie 1000-1100 wszystko drży i bardzo czuć te wibracje również na kierownicy.

Zauważyłem wczoraj jeszcze jedną rzecz nie wiem może ma związek: Jeżeli toczę się powiedzmy 5 km/h na luzie to wraz z wrzuceniem 1-nki słychać jenorazowo taki głuchy odgłos, potem jest ok. Jeśli się zatrzymam i znowu toczę i wrzucam 1-nkę to samo. Tylko za pierwszym razem po ruszeniu, potem mogę machać lewarkiem i jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... jak problem znika to stawiałbym na złą pracę wtryskiwaczy. Być może para daje inną dawkę paliwa niż pozostałe dwa, albo iskra pojawia się nie wtedy gdy trzeba.

Napewno nie jest powodem złe wyważenie jakiegoś elementu. Sprawdził bym właśnie zapłon i wtryskiwacze.

A to chyba na analizatorze spalin powinno wyjść. Albo na stroboskopie, obserwować silnik i sprawdzać kiedy ta iskra się pojawia. Jak Drgania będą synchroniczne z iskrą, znaczy że aparat. Jak nie, stawiałbym na wtryskiwacze. Tak przynajmniej mi się wydaje.

Ale mechaniczną usterkę bym raczej wykluczył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności