Skocz do zawartości

Astra 1.6 pełny wtrysk - Nie odpala - Pomocy!


Gość Dża

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją Astrą 1,6 kombi na pełnym wtrysku. Czy jest to wersja 8v czy 16v nie wiem niestety. Na listwach mam fabryczny napis "sport" może to coś podpowie ;)

Oczywiście benzyna. Przeszukałem forum i prosił bym starszych stażem użytkowników o pomoc.

1. Auto nagle ni z tego ni z owego przestało odpalać. Dzień wcześniej dojechałem normalnie do pracy bez najmniejszych problemów.

- akumulator jest ok.

- przewody do świec są nowe. Mają może dwa miesiące. Nie ma pod maską dyskoteki.

- wszystkie świece są sprawne. Jest porządna iskra. Również kupowane 2 miesiące temu. Oczywiście NGK

- do komory spalania dostaje się mieszanka. Celowo zalałem świece żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Pompa sprawna.

Na przewodzie paliwowym do wtrysku wyczuwam "drgania" sygnalizujące, że paliwo jest tłoczone.

- auto podczas kręcenia rozrusznikiem jakby chciało przez chwilę odpalić, później jednak nie wyraża takiej chęci :(

- paliwo w zbiorniku jest na 100%

 

Kontrolka "CHECK ENGINE" zawsze mi gasła pod odpaleniu silnika, więc teraz się świeci ciągłym światłem. Zawsze tak było.

Zastanawiam się czy to nie któryś z czujników. Moja Astra ma złącze diagnostyczne OBD-1 czyli jeszcze starej generacji.

 

Macie Panowie jakiś pomysł? Mam czujnik na zębatce na dole silnika. On jest chyba indukcyjny. Myślicie, że to może być przyczyna?

 

Gaźnikowy silnik Audi 80 znam na wylot (wczoraj skończyłem wymienić głowicę ;) ), ale elektronika w Astrze mnie przeraża..

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc. Autem dojeżdżam do roboty więc jego brak to jak strzał w kolano. W razie co, możecie liczyć na rabat bo pracuję w sklepie RTV/AGD ;)

 

Podłączyłem Astrę pod komputer - błąd 12. Czyli standard na zgaszonym silniku.

 

Jestem pełen coraz gorszych myśli.

Edytowane przez Dża

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy czy pasek rozrządu nie przeskoczył.

 

Jeżeli przeskoczyłby rozrząd o "zabek" to auto chyba powinno odpalać, ale szarpać? Tak miałem w Audi.

U mnie wogóle nie odpala. Sprawdziłem wszystkie przewody i świece jeszcze raz.

Prąd idzie. Iskra przeskakuje. Paliwo jest podawane.

Co zauważyłem, opary paliwa wydostają się przez korek wlewu oleju (gdy jest odkręcony).

 

Nagrałem krótki filmik pokazujący co się dzieje..

 

Edytowane przez Dża

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Silnik C16SE zapamiętać zakodować:rolleyes:

 

Spróbuj mu dać troche paliwka ze strzykawki bezpośrednio w kolektor...jak zagada to sprawdz wtryski...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy zdjąć rurę idącą z filtra powietrza i tam wstrzyknąć mu paliwo

dodano

Zastosowałem "Samostart".

Po odkręceniu gumowej rury koło przepustnicy zobaczyłem płyn. Nie wiem co to. Wyglądało jak olej.

Znajomy napuścił samostartu, ja odpalałem. Nic. Później otworzył przepustnicę i napuszczał preparat. Nic.

Nie czuć żeby zaciągał powietrze. Cowięcej jagby - dmuchał...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności