Gość wojtek.j Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Witam, jezdze juz 4 lata i poza wymiana filtra kabinowego jeszcze nic w klimie nie ruszalem. W sumie dziala i nie smierdzi, ale zachcialo mi sie dezynfekcji i ogolnego checku (warsztat w ktorym zazwyczaj cos robie nazywa to klima-check). Jak mi powiedzieli, ze usluga bedzie kosztowala 100€ to zrezygnowalem. W ramach owej wymienia mi filtr kabinowy (jakies 7€ i 5 minut) sprawdza nieszczelnosci (w sumie nie wiem po co), zdezynfekuja (10€, 5 minut jesli zrobie sam) i uzupelnia gaz. I tu rowniez myslalem o byciu samodzielnym, wiec sobie poszukalem. Wpadlem na ebayu na starter easy-klima z wezykiem, manometrem i puszka sprzezonego gazu. Roboty na ok 5 minut, zestaw za 40€ powinien wystarczyc na kilka sezonow. Niestety mam pare watpliwosci: - co jesli gaz w puszcze jest inny od tego ktory mam w klimie - czy moge je sobie tak po prostu wymieszac? - jak rozpoznac rodzaj wentyla ktory mam w signumie - easy klima oferuje R134a (i jestem przekonany ze to jest ten wlasciwy) oraz R12. prosze o opinie jesli ktos korzystal, bo wydaje sie ze cala zabawa z klimatyzacja moze byc tania i latwa, ale wolalbym sie nie przejechac na tym. Na youtube daja jeszcze (mam nadzieje ze podajac link nie lamie reggulaminu forum). pozdrawiam Wojtek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Podczas standardowej osblugi ukladu klimatyzacji procz sprawdzenia szczelnosci, uzupelnienia czynika chlodzacego wymienia sie rowniez olej znajdujacy sie w ukladzie. Ten preparat uzupelnia tylko gaz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość promalko Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Witam, Jak o kazdy uklad w samochodzie trzeba dbac. Troche nierozwazne ze przez tak dlugi czas nic nie sprawdzales...Uklad z kazdym rokiem traci naturalnie pewna ilosc gazu,bo nie jest superszczelny i zuzuwa sie smar kompresora jak kazdy olej. Powinnienes miec naklejke na masce(wewnatrz) z rodzajem i iloscia czynnika chlodzacego. Serwis klimy oszczedzi ci pozniej klopotow typu zatarty kompresor lub rozszczelniony uklad. Wojtek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.