Skocz do zawartości

Przełączanie na LPG


Gość bez__imienny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bez__imienny

Witam.

Mam Astre F, x14xe, instalacja LPG II generacji,nowy reduktor TOMASETTO AT07. I zastanawiam się po jakim czasie przełączać na LPG ? Z tego co wiem to mniej więcej gdy płyn chłodniczy ma 30 stopni. Na wskaźnik temperatury raczej nie ma co patrzeć, bo zacznie się podnosić pewnie gdy już temperatura wynosi z 80 stopni. Czy wystarczą z 3 min pracy na biegu jałowym przy obecnych temperaturach ? I to przełączanie na gaz na zimnym silniku zdaje się ma negatywny wpływ na wtryskiwacze. Czy faktycznie tak jest w Astrach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafcio693

wg mnie jak da sie od razu przelaczyc na LPG i auto nie gasnie i nie szarpie podczas jazdy to jest ok..jak by byly inne objawy to musi troszke pochodzic na benzynie zeby rozgrzac silnik i parownik..najlepszym rozwiazaniem jest instalacja sekwencyjna..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalasz na benzynie aby troszkę podgrzać reduktor,

a co za tym idzie doprowadzić do lepszego odparowania gazu.

Może to być kilka min., a może i jakiś odcinek drogi, choćby km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bez__imienny

A mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli mam instalację pierwszej generacji to od czego zależy spalanie gazu ?? Czy nie jest ono stałe nie zależne od dynamiki jazdy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam możesz sprawdzić czy wystarczą 3 minuty -maska w górę i sprawdzaj po ilu dokładnie minutach parownik zaczyna się robić ciepły (letni).

jak da sie od razu przelaczyc na LPG i auto nie gasnie i nie szarpie podczas jazdy to jest ok

no nie do końca. Prawie zawsze silnik będzie chodził i nie zgaśnie, ale przy zimnym płynie chłodniczym gaz nie będzie dobrze odparowywany i tak membrany szybciej się zużywają (twardnieją). ...rozumiem w lato gdy wszystko jest rozgrzane.

Co do drugiego pytania odnośnie instalacji I gen. spalanie zależy od stanu parownika, ustawienia (śruba na parowniku), od ustawienia śruby na wężu, no i jak w każdym pojeździe -od dynamiki jazdy. Spalanie paliwa zawsze jest zależne od dynamiki jazdy, moc skądś się musi brać, a z samego powietrza silnik jej nie weźmie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przełączanie na gaz na zimnym silniku zdaje się ma negatywny wpływ na wtryskiwacze.

Nawet, gdyby drętwo chodził na gazie na zimnym silniku to wtryskiwacze i tak nie działają, choć benzyna przez nie przepływa, więc są chłodzone i smarowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności